Onkos SYK kouluna jotenkin superfantsu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuh

Vieras
Yks työkaveri vaan tänään alkoi ihastelemaan kun lapsensa pääsi kolmannelle sykiin, että onpas upeeta jne. Ni en mä oikein tienny, että pitäiskö olla kateellinen vai mitä kun en oikein tiedä mikä se pointti tossa on? Ensin olin että onpas kurjaa kun joutuu vaihtamaan koulua. Siis tuli vaan fiilis että hän hehkutti kovasti juuri siksi kun en itse ollut ihan että WOW!

Kertokaas, tuleeko sykistä älykköjä vai mikä se pointti on?

Anna hänen olla ylpeä lapsestaan. Koulun taso on oikeasti kova, hyvät opettajat joiden vaihtuvuus pieni.
Taisi olla kolmen parhaimman suomalaisen koulun listalla, siis jos mietitään oppilaiden ja ylioppialskirjoituksien menestystä.

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Anna hänen olla ylpeä lapsestaan. Koulun taso on oikeasti kova, hyvät opettajat joiden vaihtuvuus pieni.
Taisi olla kolmen parhaimman suomalaisen koulun listalla, siis jos mietitään oppilaiden ja ylioppialskirjoituksien menestystä.
Näin =)

Koulu on hyvä, koska sinne valikoituu motivoituneita oppilaita ja opettajia. Opettajalle on oikeasti paljon hedelmällisempää opettaa lapsia, jotka haluavat oppia, kuin takoa samaa oppia jossain huonommassa koulussa. Siellä on myös omat uimahallit, autokoulut yms.

Mutta jos ei ole sen koulun väärti, se on pitkä ja raskas tie.

SYK on ihana koulu, ainakin mitä omalla kokemuksellani voin sanoa. Ei koulukiusaamista, erittäin hyvä oppimisen henki... Muissa kouluissa tylsistyin ja minua kiusattiin, numerotkin lähtivät laskuun. Kun pääsin SYKkiin lukioon, oli koko koulu-urani pelastettu.

Ja itsekin hehkuttaisin jos lapseni olisi päässyt sinne! Se tietäisi paljon laadukkaampaa opetusta ja turvallisempaa kouluympäristöä lapselleni. Toisaalta minä olen kallistunut enemmän Steiner-koulun puolelle sen takia, että sinne pääsee jo ensimmäisellä luokalla. Kannustaisin lasta hakemaan Sykin lukioon jos haluaisi esimerkiksi IB-linjalle.

Yhteistyössä