Onkos paikalla ketää,jolla on ollut SAPPIKIVIÄ? Multa just löydettiin 1 kananmunankokoinen ja oottelen

"kivi"
Mulla on ollut, saakurin kivuliasta! Mutta ei noin isoa, oli useampia pienempiä. Nestettä ja kipulääkettä ja odotettiim kunnes tulivat pois. Olin silloin raskaana, joten leikkauksia ym. ei suosittu.
 
Mulla oli sappirakko täynnä kivimassaa ja pieniä kiviä (kun sen poistivat oli löydös tämä) ultrassa toki myös näkyi, mutta yllätys oli, että oli ihan täynnä koko rakko.
Ihmekkös tuo jos tuppasi noita kohtukisa tulemaan aikas tiuhaan tahtiin.
 
Mä en kai ole kohtausta sitten saanut vielä, koska sietämätöntä kipua ei ole tullut. Kipua on ollut oikean kylkikaaren alla ja sappinestetttä tulee ruokatorveen aiheuttaen närästyksen kaltaista oireita. Kahvia en juo enää. kurkku,omena,tuoremehu,leipärasva,joulutortut mm.. aiheuttaa kipua.
kokoajan tunnen tuon kiven. istuessa ja maatessa ja kävellessä. Ajoittain tulee pistävää kipua selänpuolelle ja tuohon kylkeen... saa nähdä..mulla tänään lähettävän lääkärin kanssa tärskyt...mitä kivelle aiotaan tehdä.
 
Miulla alkoi ensimmäiset sappikohtaukset noin vuosi sitten. Lääkäriin menin muistaakseni ensimmäistä kertaa maaliskuussa. Huhtikuussa kävin ultrassa, löytyi yksi isompi kivi ja loput niitä "pahempia" pieniä kivi, yhteensä 12 kiveä. Kohtauksia oli 2-3 viikossa, eikä litalginista ollut apua. Kohtaus tuli vaikka vältin sappiruokia, syömisillä ei siis ollut mitään väliä. Kesäkuun alussa vasta pääsin kirurgin juttusille joka laittoi minut leikkausjonoon. Hyvä tuuri minulla, sillä muutaman päivän päästä soittivat ja tarjosivat peruutuspaikkaa leikkaukseen. Leikkausjonossa olin siis viikon ennen leikkausta.
Kipukohtauksia ei ole ollut enää yhtään leikkauksen jälkeen, mukavaa kun voi rauhassa syödä mitä vain pelkäämättä kohtauksia.
 
Ego
Mä en kai ole kohtausta sitten saanut vielä, koska sietämätöntä kipua ei ole tullut. Kipua on ollut oikean kylkikaaren alla ja sappinestetttä tulee ruokatorveen aiheuttaen närästyksen kaltaista oireita. Kahvia en juo enää. kurkku,omena,tuoremehu,leipärasva,joulutortut mm.. aiheuttaa kipua.
kokoajan tunnen tuon kiven. istuessa ja maatessa ja kävellessä. Ajoittain tulee pistävää kipua selänpuolelle ja tuohon kylkeen... saa nähdä..mulla tänään lähettävän lääkärin kanssa tärskyt...mitä kivelle aiotaan tehdä.
Okkei. Kyselin siksi kun epäilin että mulla on sappijuttuja kanssa.
Eip tosiaan mitään kivoi nuo jutut.: /
 
Ego
Kipua ja "Jonkun kumman ylimääräisen" tunne rintalastan alla. kovia närästysoireita ja väsy!
Jospa ne kovat närästyoireet (luukin siis närästykseksi) olivatkin sappikiviä. Nyt ei ole ollut pitkään aikaan (Tervetuloa joulu) mutta pitäskin vähän googlettaa asiaa tarkemmin. Nythän mulla on siis vähän närästäny ja väsy mutta ei sellasii kovii kipui siis. kahvii lipitän hulluna kyl...
 
Miulla ainakin sappikohtauskipu oli jotakin ihan kamalaa! Mielestäni pahempaa kuin supistukset. Kipu ei hellitänyt kuin vasta 4-5 tunnin päästä, missään asennossa ei ollut hyvä olla, tuntui ettei saa henkeä. Kipu siis oikealla kylkikaaressa ja tuntui kuin siltä kohdin olisi vanne kiristänyt koko vatsan ympäriltä.
 
kkkkkk
Mulla oireili sappi selkään eli tuonne lapaluiden väliin iski älytön kipu. Sappivaivat kannattaa hoidattaa ajoissa! Mun sappikiviä hoidettiin pari vuotta ihan vaan stressinä. Haimatulehduksen jälkeen pääsin vasta leikkaukseen... :-( Ja voin kertoa, että se haimatulehdus se vasta sitten kamala kokemus on.
 

Yhteistyössä