Onkos muita jotka ovat sairastelleet ihan megapaljon tänä talvena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Meillä on pojalla ollut joulukuun alusta laskettuna 3 flunssaa ja 2 vatsatautia, toka vatsatauti alkoi eilen illalla. Muut ovat tarttuneet minuun, mutta tuo vatsatauti ei ainakaan vielä, uskoakseni kyllä tarttuu. : /

Mikä ihmeen pöpötalvi tämä oikein on? Moni muukin on sanonut samaa.

juu. Mulla itselläni on ollu 8 flunssaa ajalla lokakuu-maaliskuu. esikoisella 5 laryngiittia ja oksennustauti, keskimmäisellä 4 laryngiittia ja muutama tavisflunssa ja keuhkoputkentulehdus ja kuopuksella 6 korvatulehdusta ja pari tavisflunssaa. Miehelläki 3 flunssaa vaikka se normisti sairastaa vain yhden talvessa. Eli koko ajan on ollu joku kipeänä koko talven

no pikkuflunssia oli syksypuolella 2 ja joulun aikaan sairastettiin sellanen viikon kuumeflunssa koko perhe, sit oli kaks vatsatautia: yks tammikuun alussa ja toinen helmikuun alussa ja kaikki sairastettiin molemmat taudit ja sit tässä oli lapset just taas kuumeessa ja flunssassa.

Eli enemmän kuin viime talvena on sairasteltu, mutta lapset on alle 3v joten ihan normaalia.

En tiedä, onko paljon, mutta... Yksivuotiaalla esikoisella joulu- ja helmikuussa flunssat, itsellä flunssat joulu- ja helmikuussa, toisen flunssan perään heti mahatauti ja heti sen perään influenssa...

Normaalisti sairastan max yhden flunssan vuodessa. Ja minä kun luulin, että kotona ollessa ei lapsikaan niin paljon sairasta. Mitähän se on sitten ensi syksynä, kun pitäs päivähoito aloittaa?

Mies oli tosi pitkään kipeenä alkutalvesta, se ei yleensä koskaan oo. Mulla oli pari lyhyempää flunssaa. Vanhempani ovat opettajia ja ovat molemmat sairastaneet ties kuinka monta flunssaa tänä talvena.

En tiedä, onko paljon, mutta... Yksivuotiaalla esikoisella joulu- ja helmikuussa flunssat, itsellä flunssat joulu- ja helmikuussa, toisen flunssan perään heti mahatauti ja heti sen perään influenssa...

Normaalisti sairastan max yhden flunssan vuodessa. Ja minä kun luulin, että kotona ollessa ei lapsikaan niin paljon sairasta. Mitähän se on sitten ensi syksynä, kun pitäs päivähoito aloittaa?

Samaa ollaan mietitty, lapsi myöskin kotihoidossa, ja aloittaa syksyllä päiväkodissa. No, jospa saisi vaikka näiden sairastettujen virusten ansioista vastustuskyvyn, ettei pöpöt enää tarttuisi niin helposti. Vaikka en minä tiedä meneekö se niin, tuskinpa.

Samaa ollaan mietitty, lapsi myöskin kotihoidossa, ja aloittaa syksyllä päiväkodissa. No, jospa saisi vaikka näiden sairastettujen virusten ansioista vastustuskyvyn, ettei pöpöt enää tarttuisi niin helposti. Vaikka en minä tiedä meneekö se niin, tuskinpa.

Jotenkin olen järkeillyt, että kun olen sairaalassa töissä, niin tulen siellä ikäänkuin immuuniksi pöpöille. Ja nyt toista vuotta kotona olleena on sitten "sietokyky" laskenut. Ja tietysti sitä töissä ollessa tulee suunnilleen uitua käsihuuhteessa, silläkin on varmasti vaikutusta.

Mutta ONNEKSI otin pojalle sen kausi-influenssarokotteen, niin säästyi influenssalta! Itse olin ihan kauhean kipeä liki viikon, ja mieskin sen sairasti, mutta lievempänä.

Mulla ihan toisinpäin! Joka vuosi oon ollut kipeänä koko ajan, max viikko väliä ja taas flunssassa. Tänä vuonna on ollut tasan 1 flunssa, ja oon sanoinkuvaamattoman onnellinen! Edes yhtään oksutautia ei oo meidän perheessä näkynyt. 4v on kyllä ollut flunssassa, mutta muut perheenjäsenet kutakuinkin terveitä koko kevättalven. Kop Kop.

Jotenkin olen järkeillyt, että kun olen sairaalassa töissä, niin tulen siellä ikäänkuin immuuniksi pöpöille. Ja nyt toista vuotta kotona olleena on sitten "sietokyky" laskenut. Ja tietysti sitä töissä ollessa tulee suunnilleen uitua käsihuuhteessa, silläkin on varmasti vaikutusta.

Mutta ONNEKSI otin pojalle sen kausi-influenssarokotteen, niin säästyi influenssalta! Itse olin ihan kauhean kipeä liki viikon, ja mieskin sen sairasti, mutta lievempänä.
Hehheh, minäkin olen sairaalassa töissä, enkä ennen sairastellut. Olin kaksi vuotta kotona ja menin viime syksynä töihin, ja sen koommin en ole juurikaan terveenä ollut, kaikki pojan pöpöt tarttuu minuun. Mieheen ei ole tarttunut kuin yksi virus, minuun kaikki tähän mennessä. Tai tämä viimeinen ei-vielä.

Tähän asti meni ihan hyvin. Todella hyvin itse asiassa.

Nyt on sitten viikon sisään saatu perheeseen sekä influenssa että norovirus. Tottakai, kun mulla on menossa harjoittelujakso sädehoidossa enkä voisi olla sieltä pois :mad: