Onkos muita, joiden mielestä naisen painon kuuluu alkaa kutosella tai alle?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Onko muita, joiden mielestä naisen älykkyysosamäärän pitäisi olla 120 tai yli? Jos on alle sen niin voitaisiin sulkea jonnekin saarelle ilman mitään yhteyksiä ulkomaailmaan, saati ilman mahdollisuutta mennä ja lisääntyä.

[QUOTE="vieras";22482392]Ei todellakaan =). Miksi olisi?
Joku 180 senttinen ja 68-69 kiloinen on aivan normaalia. Paitsi läskien silmissä ;)[/QUOTE]

No kuule koitin painoindeksi laskurilla, että 185cm pitkä nainen saa painaa vaikka 78kg, niin silti painoindeksi on 22,8 eli NORMAALI.

Siro nainen
Ärsyttää, kun kaupat pullistelee XL-mallistoja tyyliin EXCELLENT - siis mitä hienoa siinä on että naiset Suomessa lihoo ja paisuu? Johan se kuormittaa terveydenhuoltoa, kun tulee elintasosairauksia. Pienet sirot ja hoikat naiset kuten minä (160/47) eivät saa nykyään vaatteita oikein mistään, kun XS-kokoja vähennetään tai mallistoja jopa lakkautetaan läskikokojen tieltä.
En ole muuten tavannut yhtäkään isokokoista naista, jolla olisi hyvä itsetunto tai itseluottamus - aina pitää läskejä selitellä jollain lailla.

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="vieras";22482436]Aloitus koskee normaaleja naisia, ei anorektikkoja, eikä ylilihavia.
Normaalin naisen paino on hyvä alkaa kutosella tai alle.[/QUOTE]

Ei sul tullut mieleen, että jollekin ihmiselle nelosella alkava paino on normaali, niinkuin jollekin toiselle se seiskalla alkava? Ihmisiä on eri pituisia, oletko kuullut?

Ei jumalauta taas! Mä en ole pätkääkään väärässä tässä ketjussa, mutta heti tulee vain paskaa niskaan. Kusipäät saa luvan pitää tämän ketjun ja siinäpähän taas haukutte mua kun ette näköjään muuta osaa. Teillä taitaa ne laardit olla siellä aivoos.

"siro nainen": kuinka monta isokokoista naista sä sitten olet tavannut, niin että olette ihan päässeet keskusteluun tuosta painosta? mulla ainakin on ylipainoa, juu, mutta ei mun ainakaan tarvii kellekkään mun läskejä selitellä..sillä ne on tullu millä ne yleensä tulee :LOL:
Ei kai se huono itsetunto varsinaisesti vaa'an lukemista ole kiinni,
on niitä joka sortissa nuita kenellä ei luottoa itseen piisaa.

[QUOTE="neiti";22482521]Kyllä 160 cm ja 60 kg on tosi pullea, 165 ja 60 kg on vähän rajoilla. Kyllä alle tai lähelle 160 senttisten tulisi painaa vitosella tai nelosella alkava luku.[/QUOTE]

Minä olin ennen tosi jyrkkä tämän asian suhteen, kunnes sitten eräs pt, yksi liikunnanohjaaja ja yksi lääkäri avasivat mun silmäni miettimään asiaan hieman yksilöllisemmin kuin ehdottomilla rajoilla, kuten sinä nyt tuossa sanot.

Lihavuus on kyllä ongelma, samoin on helposti saatavissa oleva ja halpa epäterveellinen ruoka. Liikunnan vähyys on myös. Terveellisen ruoan kalleus. Alkoholin suurkulutus. Perintötekijät. Vanhempien esimerkki. Koululiikunnan asenteellisuus ja se, että sitä on vähennetty.

Ja jos jotain ärsyttää se, miten isojen naisten vaatemallisto on nimetty niin ohhoh :D Jos kysyntää on, siihen rakoon kannattaa iskeä. Vai pitäisikö nämä vaatemallistot kieltää, tai ainakin nimetä halventavasti?

Vai mikä se ratkaisu olisi?

e
Tämä nyt on ihan naurettava ketju. Kai sitä jokainen ymmärtää, että on ihan eri asia olla 150cm tai 180cm ja painaa 60kg. Siksi on keksitty BMI. Jos BMI on yli 25, on yleensä jonkin verran ylimäärästä. Itse kuulun myös tuohon "lievän ylipainon" haarukkaan. Kymmenen kiloa sais multakin lähteä ilman, että menisin anorektisen näköseks ja ihan mielelläni luovuttaisinkin ne kilot. Mutta väitän kyllä et mun kauneuteen tai terveyteen vielä muutaman kilon ylipaino ei vaikuta.

Niin, eikä tuo bmi sekään mikään ihan yksiselitteinen ole. Lihakset painaa enemmän kun läski jne.

En jaksanu lukee ketjua mutta nainen joka on 170-180 senttiä pitkä on vielä 70 kiloisena normaalipainoinen BMI:n mukaan joka on mielestäni käyttökelpoisemppi työkalu kuin pelkkä vaaka. Olen kyllä samaa mieltä että kansan lihomiselle pitäisi tehdä jotain mutta se jokin ei ole lihavien syrjiminen ja vihaaminen ja lihaville tehtyjen vaatteiden vetäminen myynnistä. Itse lihoin Absenor lääkityksen aikana 62 kilosta 95 kiloon. Siinä määrin lisäsi ruokahalua että olisin syönyt vaikka olisin joutunut kotona istuun alasti kun ei oo lihavienvaatteita. Nyt painan 90 kiloa kun lääke on vaihdettu. Olen edelleen huolissani liikapainostani ja se on tarkoitus pudottaa mutta en silti koe että minun pitäisi painoni takia olla kakkosluokan kansalainen ja kiitollinen olen että löydän nykyäänkin edes jotain vaatteita jotka silmää miellyttää :)

..
jos lihaville ei terveydenhuoltopalvekuja niin ei myöskään korkokenkiä käyttäville polvio tai nilkkavammoille, ei urheiluvammoille jne..kaikki itse aiheutettu sairaanhoito pois..toiset vie enemmän toisen vä'hemmän rahaa mutta ei kaikki ylipainoiset ole sairaita ja jotkut urheilijat koko ikänsä juoksee nyrjähdysten , murtumien jne kanssa... :D..t: ylipainoinen tupakoiva erinomaisen itsetunnon omaava nainen jonka mies ei pelkää että naiselta lähtee henki jos joskus harraastaa ihan rahvaanomaisesti lähetyssaarnaajaa :] (ja opettelen terveellisisä elintapoja parhaillaan kun syömishäiriö vihdoinkin voitettu)

Yhteistyössä