Onkohan yleisempää valkata vauvalle nimi valmiiksi vai..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

illuusia

Aktiivinen jäsen
08.08.2004
15 590
1
36
keksiä se vasta syntymän jälkeen?
Tuli mieleen kun tota Nasun ketjua lueskelin ja nyt on muutama kaverikin jo kertonut että ovat nimet jo päättäneet.
Tosin oli meilläkin pojalle ainakin yksi nimistä jo valmiina, mut piti kyllä nähdä poika ensin ennen kuin "se oikea" nimi hälle päätettiin. :)

Vissiin yleisempää etukäteen miettiä ainakin vaihtoehdot.. molempien lasten nimet on omalla kohdallani muuttuneet vielä raskausaikana, tulokkaan nimi ihan viimesillä viikoilla ja nyt ollaan mielestäni löydetty se mikä miellyttää :) (rv39 täynnä)

No ainahan se suunnitellun nimen voi muuttaa jos ei tunnukaan sopivalta. Aika moni varmaan miettii valmiiksi nimiä. Meillä oli koko nimi esikoiselle valmiina, ja sopi just eikä melkein. Toiselle ei ollut kuin aavistuksia nimistä, sitä pähkäiltiinkin sitten pitkään.

Meillä on ollut kummallakin kerralla nimiä valittuna, esikoiselle annettiinkin se nimi mikä oli ennalta mietitty kun sopi niin hyvin vauvalle, kuopuksen etukäteen valittu nimi ei tuntunut yhtään sopivan ja vauva oli jo 3vk kunnes keksittiin sopiva nimi.

En mä yleisyydestä tiedä, mutta meillä oli molemmille nimet valmiina jo raskausaikana. Eikä niiden päättämiseksi pitänyt nähdä vauvaa, molemmat oli ihan nimiensä näköisiä.

Suurin osa kai miettii vaihtoehtoja valmiiksi jo ennen lapsen syntymää, osa jopa ennen raskautta :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
En mä yleisyydestä tiedä, mutta meillä oli molemmille nimet valmiina jo raskausaikana. Eikä niiden päättämiseksi pitänyt nähdä vauvaa, molemmat oli ihan nimiensä näköisiä.

Suurin osa kai miettii vaihtoehtoja valmiiksi jo ennen lapsen syntymää, osa jopa ennen raskautta :whistle: :D

No juu.. :whistle: Onneksi mieskin tykkäsi. :D

kaikkien neljän nimi on valittu vasta kun on nähty kumpi tuli (juu, emme ole tienneetetukäteen) minkänäkönen ja miten vauva reagoi, eli sen mukaan annettu luonteen mukaan nimi. enkä ikinä olisi etukäteen uskonut, minkä nimisiä lapsia minullekin on siunaantunu. :-D

Meillä oli nimivaihtoehdot tiedos jo hyvis ajoin, tais olla jo ennenku tirppa ilmotti tulostaan. Hyvin osu kyl nimi kohdilleen kantajalleen, mut tietty saatto vaikuttaa kans se et meil on suht harvinainen nimi johon ei liittyny mitään tiettyy kuvaa valmiina.

Meillä kummallekin lapselle mietittiin nimeä jo etukäteen ja alettiin kutsua vauvoja heti niillä nimillä, mitkä heille sitten virallisestikin annettiin ristiäisissä. Suvulle myös kerrottiin nimet heti, ei mitään salailua ristiäisiin saakka.

meillä oli kolme etunimeä päätetty jo raskausaikana, mutta yksi niistä sitten vaihtui lapsen synnyttyä. ja olis varmaan vaihtunut useampikin, jos lapsi ei olisi ollut nimensä näköinen :)

Meillä oli nimiehdotukset valmiina ennen syntymää, jotka laitettin siihen esitietolomakkeeseen. Silloin jo mietittiin sellaiset nimet, mitkä voisi mahdollisesti antaa lapselle. Ja molemmille on jäänyt se nimi.

kyllä mä olin hiljaa pienessä mielessäni jo nimet miettiny, mut jätin kuitenkin sen mahdollisuuden, että jos joku muu nimi sopiskin paremmin... eli periaatteessa päätettiin nimi vasta sen jälkeen kun oli syntyny

Molemmille lapsille ollut molempien sukupuolten nimet valmiina. Ensin syntyi poika, joten tuolloin varalla olleen tytön nimen sai kolme vuotta myöhemmin syntynyt tyttömme (mieli ei muuttunut matkalla). Ja koska lapset on nyt tehty, toisella kerralla mietittynä ollut pojan nimi ei koskaan tullut käyttöön kenellekään. Muutenkin olen monissa ajoissa hyvissä ajoin liikkeellä, siksi varmaan tässä nimiasiassakin.

meillä oli joku nimi siinä esitietokaavakkeessa, en edes muista mikä! (arvatkaa vaivaako nyt) :o mutta kun esikoinen joutu salista teholle, heillä oli tapana puhutella nimellä ja siellä se kirkastu.
toisen ja kolmannen kaavakkeissa ei ollu mitään ehdotelmaa edes. kun nähtiin minkä näköinen tyyppi oli alettiin nimeä pohtia, pojalle se olikin tiukassa.. no onneks ennen ristiäisiä se selvis, tai minä en tiennyt toista nimeä edes ennen pappia ja koko ristiäisporukkaa. pari ehdotusta oli, joista yhden mies paukautti tulemaan kun pappi kysyi nimeä. :D