Onkohan vanha koira vaan voipunut ummetuksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli 13v koiravanhuksemme sai antibioottikuurin ientulehdukseen (ihan puhelinreseptin pyysin) ja taas meni samasta lääkkeestä vatsa kovalla kuin viime syksynä.

Sunnuntaina tajusin ettei ole kakkaa tullut, kun koira alkoi olla jollain tavalla outo eikä halunnut lähteä oikein uloskaan eikä ruoka maittanut, joi kyllä. Annoin sitten Levolacia ja pari tuntia sen jälkeen vielä sörkin peppua sormella ja kakka tuli. Koiran olo helpotti sitten selvästi.

Eilen oli aamulla ihan normaali ja lähti pissalle jne ja kävi ruinaamassa välillä ruokaakin. Joskus ennen viittä sitten keitin porkkanaa ja annoin niitä muussattuna ja sekoitin joukkoon hiukan ruokaöljyä.

Niin ja eilen annoin aamulla ja illalla myös Levolacia. Eilen ei kakkaa tullut ja iltaa kohden koira vaikutti taas sellaiselta ettei oikein huvita. Nyt aamulla sitten kuului makkarissa hiukan jotian sellaista ääntä kuin olisi vatsassa kiertänyt ensin ja sitten muutama pieru. Meidän koira ei koskaan piereskele ääneen.

Sen jälkeen lähti ihan reippaana ulos ja oli kakannut siellä oikein isot kakat ja pissannut ja mennyt tosi reippaasti. Tuli korvat pystyssä taas terhakan näköisenä sisälle. (Tai siis korvat niin pystyssä mitä tiibetinspanielin korvat nyt voi olla.)

Mutta nyt meni taas makkariin nukkumaan. No toisaalta kyllä aina nukkuu aamupäivisin tosi paljon ja tietysti muutenkin paljon, mutta aamupäivät erityisesti tykkää vedellä oikein kunnolla sikeitä. Eli en tiedä kyttäänkö nyt koiraa vaan liikaa ja stressaan vai voiko se ummetus uuvuttaa vanhaa koiraa. Koira meinasi pari kertaa silloin sunnuntaina oksentaakin,mutta oksennusta ei tullut eli sekin tietty voi olla et uuvuttaa.

Koira meinasi reilu vuosi sitten tukehtua ja silloin uuvahti siitä kokemuksesta niin, että kesti kaksi viikkoa palautua normaaliksi eli kai vanhalla koiralla ottaa toipuminen aina.

heh, tiedän tunteen kun on huoli toisesta niin sitten sitä kyttää jokaista pientäkin vihjettä siitä et millainen olo sillä on :) Mie olen vielä niinkin hysteerinen että ihan olen vienyt koiran lääkäriin ja sanonut että en tiiä mikä sillä on, mut joku sillä on. Kyllä omansa tuntee ja hoksaa jos kaikki ei oo niinku pitää. Sillon tällä koiralla oli sit selkä jumissa. Ite en tuota ollut tajunnut kun todella hyvin peittää kipunsa.

Et joo, jos olisin sinä niin raahaisin lääkäriin. Muutamalla kympillä saat ittelles mielenrauhan, jos mitään ei löydykään. Varsinkin noiden vanhuksien kanssa kannattaakin olla ylivarovainen.

Tuli mieleen että oletko antanut maitohappobakteereja ab -kuurin rinnallla. Jos et, niin suosittelen. Esim. Tehobakt apteekista ihan hyvä ja kannattaa antaa ihan reiluja annoksia. Eikä samaan aikaan antibiootin kanssa vaan mahd. eri aikaan. Näin meillä on tipsuilla ja muillakin pysynyt vatsa hyvänä :)

Alkuperäinen kirjoittaja määä;25564184:
Tuli mieleen että oletko antanut maitohappobakteereja ab -kuurin rinnallla. Jos et, niin suosittelen. Esim. Tehobakt apteekista ihan hyvä ja kannattaa antaa ihan reiluja annoksia. Eikä samaan aikaan antibiootin kanssa vaan mahd. eri aikaan. Näin meillä on tipsuilla ja muillakin pysynyt vatsa hyvänä :)

En ole tajunnut antaa. Meillä on koira onneksi selvinnyt elämänsä läpi niin vähillä lääkekuureilla ja nyt vasta nämä kaksi viimeistä on tehneet tämän ummetuksen. Sama antibiootti molemmilla kerroilla ollut vieläpä kyseessä.

heh, tiedän tunteen kun on huoli toisesta niin sitten sitä kyttää jokaista pientäkin vihjettä siitä et millainen olo sillä on :) Mie olen vielä niinkin hysteerinen että ihan olen vienyt koiran lääkäriin ja sanonut että en tiiä mikä sillä on, mut joku sillä on. Kyllä omansa tuntee ja hoksaa jos kaikki ei oo niinku pitää. Sillon tällä koiralla oli sit selkä jumissa. Ite en tuota ollut tajunnut kun todella hyvin peittää kipunsa.

Et joo, jos olisin sinä niin raahaisin lääkäriin. Muutamalla kympillä saat ittelles mielenrauhan, jos mitään ei löydykään. Varsinkin noiden vanhuksien kanssa kannattaakin olla ylivarovainen.

Kyllä toi koira nyt taitaa vaikuttaa ihan omalta normaalilta itseltään. :) Toivon niin. Itse olen taas sellainen etten meinaa millään uskaltaa mennä eläinlääkäriin, kun pelkään hysteerisesti että mitä sanotaan. Vaikka olen kyllä aina tietysti vienyt, kun olen tiennyt että jotain on.

Meillä oli kerran anaalirauhaset totaaliset tulehtuneet, kun koira oli vain "jollain oudolla tavalla outo". :)

Yhteistyössä