Onkohan tämä ystävän vihjailua ja veetuilua? Vai kuvittelenko vain.. Mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosinka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rosinka

Vieras
Aikoinaan erittäin hyvä ystävä muuttui kun menin naimisiin ja perustin perheen. Hänkin elää vakiintuneessa parisuhteessa, ei lapsia. En tuputa perheonneani hänelle, mutta silloin tällöin kuulumisia vaihtaessa saatan kertoa lapsenkin kuulumiset ja joskus öähetän kuvankin jos meilitse ollaan yhteydessä (minä otan aina yhteyttä, hän ei nykyään enää koskaan). Hän ei KOSKAAN kysy lapsesta saati kommentoi kuulumisia tai mahdollista kuvaa, ei koskaan. Tämä kaikki on tulkinnan varaisya, mutta...

Nyt häneltä tuli joulukortti, jossa oli vanha nimeni jota hän tietää minun vihaavan ja jonka olin vaihtanut jo ennen kuin meidtä tuli ystäviä. Haluaako hän olla ilkeä?! Haluaako katkaista välit? En ymmärrä... Millainen olo teille tästä tulee?

[QUOTE="vierailija";29339434]Jos kerta on ystävä, niin kysy häneltä suoraan. Mä ainakin kysyisin, niin ei tarviis arvailla.[/QUOTE]

Kieltäisi kaiken, turha kysyä suoraan. Eikä hän kai enää mikään ystävä olekaan. Mutta niin kai on tehtävä, että kysyn suoraan ja annan sen jälkeen olla.

Hän ei KOSKAAN kysy lapsesta saati kommentoi kuulumisia tai mahdollista kuvaa, ei koskaan. Tämä kaikki on tulkinnan varaisya, mutta...

Onko tämä joku juttu mitä pitäisi vain tehdä? Itsekään en tätä harrasta, ja siltikin koen olevani lapsia saaneiden kavereiteni kaveri. Ehkä he sitten ovat eri mieltä.

Onko jonkinlainen tekopirteä mielistely sitten parempi kuin hiljaa oleminen?

Ymmärrän sen, etten kysy lapsesta mitään, koska ei kaikkia kiinnosta aihealueeseen liittyvät asiat. Mutta tuon käsittäisin jo jonkinlaisena piilovittuiluna, jos kirjoittaa korttiin nimen mitä vihaat.

Onko tämä joku juttu mitä pitäisi vain tehdä? Itsekään en tätä harrasta, ja siltikin koen olevani lapsia saaneiden kavereiteni kaveri. Ehkä he sitten ovat eri mieltä.

Onko jonkinlainen tekopirteä mielistely sitten parempi kuin hiljaa oleminen?

Ei tietenkään, mutta itse koen että tärkeiden läheisten tärkeissä asioissa myötäeläminen on jotain mitä HALUAN tehdä! Vaikka itse asia ei minua henk.koht. kskettaisikaan. Hakuan silti osoittaa että välitän ja olen kiinnostunut ja YMMÄRRÄN, että asia on ystävälle tärkeä.

On tietenkin olemassa mahdollisuus, että ystävääsi ei millään muotoa kiinnosta lapsiesi kuulumiset. Onko tosiaan sellaisiakin ihmisiä sitten olemassa? Jep... kyllä on, vaikka se kuinka ihmeelliseltä kuulostaisi.

Ei, mutta kyllä hän joskus oli kiinnostunut. Ei vaan enää. Ja kuten sanoin, tulkinnanvaraista. Mut se joulukortti... se tuntuu aika pahalta :(

Oliko kyse siis sukunimestä vai etunimestä? Olisi kyllä aika outoa, jos joku ystäväni käyttäisi minusta nimeä, jolla ei ole koskaan minua tuntenutkaan. Ei oikein voi ajatella, että vahingossa laittaisi entisen nimen, jos sen ylipäätään tietäisi.

Ei, mutta kyllä hän joskus oli kiinnostunut. Ei vaan enää. Ja kuten sanoin, tulkinnanvaraista. Mut se joulukortti... se tuntuu aika pahalta :(

Ehkä hän ens alkuun oli kiinnostunut, tai ainakin yritti mielistellä. Mutta pidemmän päälle se vain on aika rankkaa jos ei oikeasti kiinnosta.

Ja siis läheisten ihmisten pitäisi olla kiinnostuneita ystäviensä tärkeistä asioista? Eli minun ystävien pitäisi olla kiinnostuneita minun koirastani? Tai työstäni? Muuten he eivät ole oikeita ystäviä?
Juu, eivät ole kiinnostuneita, enkä todellakaan vaadi että olisivat.

Mutta tuo joulukortti-juttu on vähän kumma. Eli mikä nimi on muuttunut?
Ehkä hän yritti olla hauska kun pisti ns. väärän nimen? Koska eihän tuo vahinkokaan voi olla, kai.

Kysy suoraan miksi, ja oletko pahoittanut hänen mieltään tajuamattamasi. Luultavasti märehtii jotain asiaa mielessään sanomatta mitään.

Jos asia ei ratkea, niin en tyrkyttäisi elämääni ja asioitani hirveästi vaikka kysyisikin.

Tuota lapsen kuulumisten kyselemättömyyttä mietin siltä kannalta, että ehkä hän ei lapsettomana halua ottaa riskiä, että astuisi tavallaan heikoille jäille kysymällä. Siis jos ei juuri lapsia lähipiiriin kuulu, ei oikein tiedäkään, mitä niistä on tapana kysyä tai kommentoida, ja pelkää jotenkin mokaavansa kommentoidessaan takaisin.

Mutta tuota nimijuttua en ymmärrä, jos kuitenkin olet nimeä vaihtanut jo ennen ystävyytenne alkamista, ja hän on aina oppinut sinut uudella nimelläsi tuntemaan.

Onko ystävälläsi tapana lähettää paljon joulukortteja? Niihin voi tulla virheitä, jos kirjoittaa vauhdilla. Minultakin lipsahti joulukorttiin serkun lapselle uusi nimi ja oli aika noloa, mutta korjaan asian seuraavan kerran tavatessamme. Toivottavasti serkku ei mieti sinun tavoin, että haluan olla ilkeä ja loukata.

Niin oletko sen etunimen vaihtanut ihan virallisesti pois?
Ettei ole käynyt niin, että on hakenut osoitteesi numeropalvelun kautta ja sieltä sitten suoraan kirjoittanut sen kummemmin miettimättä. ;) Näin se kortti ainakin menee takuuvarmasti perille.. Jotkut kun käyttää toista nimeään vaikka etunimi on virallisesti mikä onkaan.

Mä en tiedä lapsista mitään, ja tuntuisi oudolta kysellä lapsista jos niitä ei koskaan nää ees. Ja mä en usko että mun kaverit hirveästi haluaa puhua mulle niistä lapsista, kun en mitään niistä tajua.

Niin oletko sen etunimen vaihtanut ihan virallisesti pois?
Ettei ole käynyt niin, että on hakenut osoitteesi numeropalvelun kautta ja sieltä sitten suoraan kirjoittanut sen kummemmin miettimättä. ;) Näin se kortti ainakin menee takuuvarmasti perille.. Jotkut kun käyttää toista nimeään vaikka etunimi on virallisesti mikä onkaan.

Virallisesti. Maistraatissa 15 vuotta sitten.

Yhteistyössä