Onkohan tämä normaalia vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Eli menkat kestäneet hormonikierukan laittamisen jälkeen nyt jo 15pv, kun ilman kierukkaa kestivät 5-7pv.Kierukka laitettu 25.1.08. Nyt kyllä tuntuis että vuoto vähenemään päin.Tiputtelua tämä ei kyllä mielestäni ole, kun kuitenkin on pakko sidettä pitää ja on punaista.
Kukaan ei mulle maininnut että menkat voisi pidentyä, mutta jos niiden ei kuulukaan?Kierukka laitettu runsaiden menkkojen vuoksi.
Mitään jatkuvia kipuja ei ole ollut.Eilen tosin vaihteeksi tuntui kuin olis pientä supistelua ollut, mutta sekin meni ohitse nopsaan.Pitääkö vaan kärsivällisesti odotella vai täytyiskö olla yhteydessä sairaalaan, missä tämä laitettiin?

Niin mulle lääkäri suositteli, että kärsivällisyyttä tarvitaan että elimistä kierukkaan tottuu. Sulla se on ollut kuitenkin vasta hyvin vähän aikaa. lekurin mukaan saat varautua jopa puolen vuoden "totuttelu"aikaan! Mulla se asettui kyllä n. kuukaudessa, tosin sit meni vinoon jne. ja otettiinkin lopulta pois. Ehti se olla mulla puolitoista vuotta, ja tyytyväinen olin silloin kun ei vuotoja tullut!

Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
mulla oli levonova-kierukka ja menkat kesti kolme viikkoa , viikon tauko ja taas kolmen viikon menkat..tota helvetillisillä melkein vuoden...

Jos tämä tulee tälläsenä jatkumaan että menkat kestää useita viikkoja, niin sit taidan otattaa koko härvelin pois ja varata sen ajan mitä pikemmin lämpöpallohoitoon sekä sterilisaatioon.

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Niin mulle lääkäri suositteli, että kärsivällisyyttä tarvitaan että elimistä kierukkaan tottuu. Sulla se on ollut kuitenkin vasta hyvin vähän aikaa. lekurin mukaan saat varautua jopa puolen vuoden "totuttelu"aikaan! Mulla se asettui kyllä n. kuukaudessa, tosin sit meni vinoon jne. ja otettiinkin lopulta pois. Ehti se olla mulla puolitoista vuotta, ja tyytyväinen olin silloin kun ei vuotoja tullut!

Mä olen todellä ihmeissäni, kun en osannut varautua että menkat vois kestää näin kauan

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
mulla oli levonova-kierukka ja menkat kesti kolme viikkoa , viikon tauko ja taas kolmen viikon menkat..tota helvetillisillä melkein vuoden...

Jos tämä tulee tälläsenä jatkumaan että menkat kestää useita viikkoja, niin sit taidan otattaa koko härvelin pois ja varata sen ajan mitä pikemmin lämpöpallohoitoon sekä sterilisaatioon.

kato nyt kuitenkin vaikka kolmisen kuukautta, mulle se ei vaan sopinu, mutta kaverille sopi..

kato nyt kuitenkin vaikka kolmisen kuukautta, mulle se ei vaan sopinu, mutta kaverille sopi..

Sitä vaan mietin että voiko tällänen vuoto et joka päivä tulee kohtalaisesti, anemisoida?Ehkä kyselen tyhmiä :ashamed:

eikö lääkäri varoitellu sua vuodosta? mulle lekuri sano, että alussa saattaa olla puolikin vuotta tiputtelu vuotoa..

Mulla oli sama juttu aikanaan minipillerien kanssa. Kun aloitin pillerit, meni pari päivää ja vuoto alkoi ja oli todella runsasta. Kun neljäs vuotoviikko käynnistyi nakkasin pillerit roskiin ja vuoto loppui parissa päivässä.

Nyt kierukka ja ihan ok, silloin tällöin tiputtelua, mutta pikkuhousunsuojalla pärjää. Mulle lääkäri sanoi kun kierukka laitettiin, että 3kk kannattaa antaa aikaa elimistölle tottua kierukkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:

eikö lääkäri varoitellu sua vuodosta? mulle lekuri sano, että alussa saattaa olla puolikin vuotta tiputtelu vuotoa..

Kyllä lääkäri puhui tiputteluvuodosta, mutta mikä sitten on sitä tiputtelua?Mä ajattelin että jos tippa tai pari tulee silloin tällöin, olis sellasta, mutta ehkä se tiputtelukin on sitten runsaampaa....menkat kestänyt 15pv ja nyt tuntuu et vuoto vähenee, mutta sidettä joutuu käyttämään, kun tulee punaista ja ei pikkuhousunsuojalla pärjää.

Yhteistyössä