Onkohan tämä joku sairaus, helppiä! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipidettä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipidettä

Vieras
Eli joskus 11-13 vuotiaana reiteni olivat monesti tunnottomat, muistan tämän koulussa. Puutuivat aina tunnilla, liekö sitte johtui kireistä farkuista vai mistä mutta mainitsin jos tämä liittyy vaivaani.
Eli jalkani, ihan pepusta melkein sääriin jos vähänkään kolahtaa, raapii, nipistää jalkoja, en tunne ensin mitään, menee ehkä 2-6 sekuntia ennenkuin kipu tulee. Kun kipu tulee, se tulee voimalla, aaltomaisesti, siis minua sattuu enemmän ku jotain toista ihmistä, ymmärsittekö? Eli pienikin nipistys esim mikä teillä ei tuntuisi missään, tuntuu minulla kaksi kolme kertaa enemmän, ja se kipu tulee vähän myöhässä mutta se kasvaa ja kestää pitkään ennenkuin lakkaa. Mistä voi olla kyse!? Onko minun hermot jaloissa jotenki viottuneet... :(

[QUOTE="Vieras";27738712]Crps?[/QUOTE]

Voi joo, kuulos tutulta tuo kipu, että tuntee sen todella herkästi ja se kipu tulee syvältä...
Täytyypi vissiin mennä lääkäriin, sinne en ole mennyt ku olen ajatellut että ei oteta tosissaan ja turhaa valitan, mutta en valita, kaikki läheiset on ihmetelly tätä ja mies "kiusannu" ku on nipistäny ku mulla se käy tosi kipeää, ei mieskään varmaan sitten oiekin ole tajunnut kun viitsii noin tehdä.

Ollaan testattu että esim joku puristaa yhtä lujaa minun ja vaikkapa siskoni jalasta, sisko ei tunne mitään, enkä minäkään muutamaan sekuntiin, mutta sitte tulee kova pistävä kipu jostain syvältä ja se pistelee tosi pitkän aikaa, silloin ei voi olla ku liikkumatta.

Ei kuulosta kyllä tyypilliseltä CRPS:ltä. Siinä pintahipaisukin sattuu kovaa ja samantien, jalkaa haluaa yleensä pitää samassa asennossa, eikä juurikaan tunnottomuutta esiinny.
Hermo jutuilta/verenkierto ongelmilta kuulostaa. Syyhän voi löytyä myös selästä tai lonkista. Itselläni myös samantyyppistä ongelmaa jos istun ja varsinkin jos pidän jalkoja koukussa päällekkäin. Joudun usein nousemaan seisomaan ja alkamaan hieroa jalkaa kun se on ihan puutunut ja tuntuu, että alkaa pian vetämään suonella (noloa kesken palaverin).

Minkä ikäinen olet nyt? onko vaiva pysynyt kokoajan ennallaan? Käytätkö vielä kireitä farkkuja.
Kireät farkut saattavat ihan oikeasti aiheuttaa hermovaurioita jalkoihin. Siitä kirjoitettiin joku aika sitten.

Yhteistyössä