Onkohan tää ihan kulunut ketju, mut lähtisikö joku funtsimaan 2-3 vkon..

  • Viestiketjun aloittaja tuumailija
  • Ensimmäinen viesti
tuumailija
ruokalistaa. Lapsiperheiden ruokaa, joka hyvää, terveellistä ja saapi olla edullistakin :) Oisi ihana kuulla ohjeita, joita tuunattu niin, että koko perhe tykkää. Meillä tykkäsi kaikki uunipadasta: perunasipulisekoitus (suolaa), paistettu jauheliha (jauhelihamaustetta) ja kipparin savujuustoruokakerma -hyvää ja simppeliä!
 
"vieras"
Tämä on ollut meillä suosiossa: http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/paaruoat/pasta-_ja_makaroniruoat/laatikot_ja_paistokset/broileri-pastapaistos/
 
kato koulujen/päiväkotien ruokalistoja netistä, niistä saa hyviä vihjeitä omiin ruokalistoihinkin. Meidän ens vkon ruokalista on tällanen(lapsi saa eskarissa eka sapuskan):
ma: silakkapihvit, perunamuusi, porkkanaraaste
ti:makaronilaatikko, salaatti
ke:kanankoivet,riisi,salaattia
to: pinaattikeitto+keitetty muna
pe: possunsuikalesoosi.keitetyt potut,salaatti

Viikonlopuksi teen kebabia ja pitsaa itse. lauantaina on luultavasti makkaran grillaustakin luvassa.
 
"vieras"
Mä oon rakentanu "listan" niin että
MA: kanapäivä (Broileri)
TI: keitto
KE: liha
TO: keitto (sama kuin ti koska mä en osaa tehdä sitä niin vähän)
PE: kala
LA & SU ei ole listalla koska ruoka mukautuu sen mukaan missä ollaan

Kalasta meillä tykätään eniten ihan paistettuna, muusin kanssa oli kala sitten mitä vaan
Broileria kastikkeena, wokkina, kiusauksena
"Liha" on sitten arkena joko suikaletta tai jauhelihaa (jos ollaan viikonloppuna kotosalla niin sitten teen toisena päivänä yleensä kokolihaa esim eilen burungin pataa)
Keittona: liha, herne, kasvis, nakki/makkara, kala
 
tuumailija
[QUOTE="vieras";25495269]Mä oon rakentanu "listan" niin että
MA: kanapäivä (Broileri)
TI: keitto
KE: liha
TO: keitto (sama kuin ti koska mä en osaa tehdä sitä niin vähän)
PE: kala
LA & SU ei ole listalla koska ruoka mukautuu sen mukaan missä ollaan

Kalasta meillä tykätään eniten ihan paistettuna, muusin kanssa oli kala sitten mitä vaan
Broileria kastikkeena, wokkina, kiusauksena
"Liha" on sitten arkena joko suikaletta tai jauhelihaa (jos ollaan viikonloppuna kotosalla niin sitten teen toisena päivänä yleensä kokolihaa esim eilen burungin pataa)
Keittona: liha, herne, kasvis, nakki/makkara, kala[/QUOTE]

Hyvä idea, keräilen 14 tai 21 ruokaa ja voisi tuolla kaavalla tehdä 2 tai 3 vkon listan :)
 

Yhteistyössä