Onkohan tää ihan sallittua Siwan myyjälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Käytiin anopin luona kahvilla ja anoppi näytti uusia teema-mukejaan. Kertoi sitten että tyttärensä toi niitä hänelle kun Siwassa oli keräilykampanja. Mieheni kysyi: "Keräiliksä niit merkkejä?". Anoppi kysyi: "Mitä merkkejä? Ei ollu puhetta mistään merkeistä". Mieheni selitti: "Eli pitää kerätä tietty määrä merkkejä että saa ilmasen mukin". (Me keräilemme niitä merkkejä.) Anoppi nauroi.

Eli ilmeisesti mieheni sisko, joka on siis Siwassa töissä, on antanut niitä mukeja ilmaiseksi, ilman niitä merkkejä. Mietin onko tämä sallittua. Saako myyjät esim. ottaa itselleen niitä mukeja?

Juuri ystäväni kanssa tästä juttelin, on töissä Valintatalossa. Ja nyt on henkilökuntakin tosi tiukilla ja "tarkkailun alla" tässä kampanjassa.
Niitä tarrojakaan ei sais antaa yhtään extraa.

Samassa kauppaketjussa töissä ja mukien ottaminen itselle noin vain ei ole mahdollista. Tosin merkkejä kertyy kun omat ostokset tulee tehtyä kotikaupassa.

Ei varmaan ole sallittua, mutta todella ihmettelen, että miksi kyselet tästä täällä? Aiotko vasikoida vai miehen siskosi työnantajalle, koska hän vei äidilleen ilmaiseksi mukeja?

Ettei olis kauppias itse antanut? Oisit ite halunnut kamalasti tollasen mukin? Vai vihaatko anoppiasi ja kaikesta pitää vääntää jotain negatiivista?

Mä en henkkoht. ymmärrä näitä onkohan sallittua -kysymyksiä. Kuluttaja-lehdessä joku kysyi että onko laillista tehdä mainoksia vain englanniksi ja täällä joku että onko laillista kun joku esittelee itteensä netissä ja tarjoaa seuralaispalveluita. Kaikenlaiset turhat asiat ne jaksaakin ihmisten persettä hiertää.

Aivan törkeetä, tytär antaa äidilleen lahjaksi mukeja! Jos on sallittua niin pitäis ainakin kieltää! Jessus, mihin tää maailma on menossa! Nyt heti soittamaan poliisille!

En aio vasikoida, enkä ole kateellinen. Musta on ihanaa että miehen sisko antaa kaikkia töistä saamiaan juttuja äidilleen. :) Ja kyllä mekin noita mukeja saadaan, noilla merkeillä. :D Jäin vain tota miettimään. Mut kyllä noita merkkejä tosiaan äkkiä kertyy. :) Meilläkin jo 2 vihkoa täynnä vaikka vasta aloitettiin keräily. Voihan se tosiaan olla että miehen sisko on niitä keräillyt omista ostoksistaan. :)

No ei ole sallittua... Mutta aika halpaan hintaan voidaan ostaa niitä, että ihan helposti voisin huvikseni ostella niitä lahjaksi eikä tuntuisi missään...

Mutta. Valkoinen teemamuki? Yhtä houkutteleva kuin koirankakkapussi, en tajua että ihmiset jaksaa touhuttaa aina jos vaan saa jotain ILMAISEKSI. En ota vaikka saisin ihan luvallisilla keinoilla sen helposti täyteen.

Minä en ota koskaan niitä merkkejä. NYt laskeskelin, että ainakin 20 merkkia on jäänyt ottamatta tämän kampanjan aikana ja periaatteessa siwan myyjät ovat voineet ottaa merkkini itselleen, kun olen niistä kieltäytynyt. Monen muunkin olen kuullut kieltäytyneen merkeistä. Saan mukini ihan ostamallakin, jos niitä tarvin ja onhan noita kaapissa jo 12 kappaletta, joten miksi kerätä.

Luulen, että merkit ja mukit on tarkassa laskussa, joten ilman merkkejä tai ostotapahtumaa ei voi mukeja noin vain itselleen ottaa.

Siis myyjä tekee ostoksensa yleensä omassa kaupassa, joten kyllä hän saa niitä mukeja ottaa. Yleensä työkaveri ne luovuttaa kassan kautta. Vaikka tuote on keäräilymerkeillä ilmainen, niin kaikki menee kassan kautta. Myyjällä pitää olla kuitti myös näistä ilmaisista keräilytuotteista lähtiessään työpaikalta pois. Myyjien ei tarvitse kerätä merkkejä. Tuotteita ei kuitenkaaan voi pilvin pimein suvulle viedä, joka muki kirjautuu järjestelmään.

En aio vasikoida, enkä ole kateellinen. Musta on ihanaa että miehen sisko antaa kaikkia töistä saamiaan juttuja äidilleen. :) Ja kyllä mekin noita mukeja saadaan, noilla merkeillä. :D Jäin vain tota miettimään. Mut kyllä noita merkkejä tosiaan äkkiä kertyy. :) Meilläkin jo 2 vihkoa täynnä vaikka vasta aloitettiin keräily. Voihan se tosiaan olla että miehen sisko on niitä keräillyt omista ostoksistaan. :)

Äkkiähän niitä merkkejä kertyy, Siwa on sen verta kallis kauppa :)

Yhteistyössä