Onkohan tää haalari minkään väärti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei meillä travellen kanssa viime talvena kastunu läpi asti muistaakseni kertaakaan. Kuriksia en kisko kun vesisateella. Pientä kokoa ovat, pienempää kun reima ja lassie.

Lassietecin vesipilari on myös 3000 ja se ei kummoista kosteutta kokemuksen mukaan kestä. Mutta enpä
tiedä tartteeko talvihaalarin mikään sadepuku ollakaan, loskassa kurikset päälle.

[QUOTE="mä";24780660]Itse en ostaisi ainakaan eteläiseen Suomeen sillä ei ole mitään sen inhottavampaa kuin toppahaalarit ja kurikset :([/QUOTE]

Ei ole pariin vuoteen tarttenut kuriksia talvella etelässäkään :) Kyllä noi päiväkodissa pistää aina kurikset loskaan oli haalari mikä hyvänsä.

On kivan näköinen haalari ja hintakaan ei ole turkanen. Loskakeileille kantsii ostaa kirpputorilta käytetty toppatakki ja siihen fleecevuoriset kurikset niin on hyvä yhdistelmä!

Meillä on toi travalle vk-haalari ja tässä viime viikolla parina oikein kovasateisena päivänä oli tullut läpi. Hoidossa siis, jotenkin se kosteus oli kuitenkin imeytynyt. Täytyi ottaa kuravaatteet kaveriksi.

Mä olen aina kuvitellut 3000mm vedenpitävyyden olevan ihan riittävä, mutta lapsella on nyt sellainen vk- asu, teipatuilla saumoilla. Pitkä ulkoilu vesisatteessa tai kuralätäköissä ja asu vaan on kostea sisäpuolelta. paremmat asut eivät ole päästäneet vettä tuolla tavalla läpi. Viimeksi leikki polvillaan ja takkiosa oli kuiva, mutta polvet ihan nihkeät. Monet sanoo, ettei kotihoidossa tarvitse kunnon asua, mutta on se vaan kurjaa puuhata pitkään ulkona ja todeta lapsen leikkineen pitkän tovin märillä vaatteilla. Puoluspuhe teceille ja muille :D

[QUOTE="vieras";24785146]Mä olen aina kuvitellut 3000mm vedenpitävyyden olevan ihan riittävä, mutta lapsella on nyt sellainen vk- asu, teipatuilla saumoilla. Pitkä ulkoilu vesisatteessa tai kuralätäköissä ja asu vaan on kostea sisäpuolelta. paremmat asut eivät ole päästäneet vettä tuolla tavalla läpi. Viimeksi leikki polvillaan ja takkiosa oli kuiva, mutta polvet ihan nihkeät. Monet sanoo, ettei kotihoidossa tarvitse kunnon asua, mutta on se vaan kurjaa puuhata pitkään ulkona ja todeta lapsen leikkineen pitkän tovin märillä vaatteilla. Puoluspuhe teceille ja muille :D[/QUOTE]

Huomasin saman tänä syksynä. Sadevaatteet on erikseen, mutta kouluikäisellä on huomattavasti helpompaa kun on satunnaisen sateen kestävät vaatteet. Ei riittäny 3000 vesipilari mihinkään. Onneksi talveksi tuli puolivahingossa ostettua kunnon vermeet.

Ensin oli Lassietecin takki, mutta kun se tuli aina litimärkänä kotiin, ostin Lennen. Siinä pilari 5000 ja lapsi pysynyt kuivana. Pienimmällä lapsella on Reimatecin puku ja vaikka sitä nykyään haukutuaan huonoksi niin ainakin päiväkodissa oon huomannut, että se on haalareista ainoa, jota ei tartte jättää kuivumaan eteiseen ulkoilun jälkeen.

Mietin viime talvea eikä juuri meilläpäin loskakelejä ollut. Tuo on kyllä kivan näköinen! Eikös tuon pitäisi sitten kestää ihan tavalliset ulkoiluleikit eli istumista lumessa ym. ?

Mutta kannattaako säästää rahassa se parikyt euroa, kun vähän kalliimmalla saa kunnon vedenpitävän haalarin? esim Lindexiltä tai Kappahlista. En nyt muista pilareita ,mutta oisko kappahlin haalari peräti 8000 pilaria. Ja kehuttu hyväksi.

Minä nautin ulkoiluista lapsen kanssa, kun tietää että lapsi pysyy kuivana ja lämpimänä!

Myöskään toppahaalari-kurikset yhdistelmä ei vetoa minuunlaiseen laiskaan pukijaan,ja lapsikin siitä kärsii, kamalan vaikea pukea päälle!

Vastaa Lassieteciä suunnilleen. Vesipilari 3000 eli jo vedenpitäväksi laskettava, ei loskakelilläkään välttämättä kuriksia tarvita.

Varmaan ihan kelpo haalari.

Minusta 3000 ei ole vielä vedenpitävä,ainoastaan vettähylkivä? EIkö?
Vai muistanko väärin?

Jokatapauksessa eteläiseen Suomeen en kyllä kelpuuttaisi tuota haalaria, eihän sillä tee mitään jos koko talv,i tai vaikkapa puolet talvesta, on kosteaa ja märkää.

Ja niinkuin sanoin, en ikinä tunge kuriksia talvivaatteiden päälle, se ei voi olla lapsen kannalta mukava liikkua sellaisessa muovipakkauksessa! Se ei myöskään hengitä yhtään,eli lapsi hikoilee turhaan, ja sitten ehkä myös palelee...

Mä oon kattonut tuota Super Remun haalaria tästä mallistosta varahaalariksi lapselle. Tutkein tarkasti eri mallien ominaisuuksia ja tuo Super Remu näytti parhaalta. Oli kiva lukea kokemuksia Remusta kun itse en ole sitä aikaisemmin käyttänyt. Mä päädyin Super Remuun juuri sen takia että siinä on hyvä hankauksenkesto ja sama vesipilari kun Reimatecissa. Minäkin arvostan suuresti sitä että lapsi voi leikkiä rauhassa oli sää mikä tahansa. Varsinkin päikkärissä kun hoitotädeillä ei ole aikaa ja mahdollisuutta lähteä vaihtamaan lasten vaatteita kesken ulkoilun.

Yhteistyössä