Onkohan se nyt meillä? Miten nyt toimitaan? (vesirokko?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Viikko sitten vanhempi tyttö jutteli, että päiväkodista olisi saman ryhmän tytöllä ollut vesirokko. Päiväkodissa ei siitä ainakaan mitään ilmoitusta ollut, asia jäi sitten siihen, mun piti kysyä asiaa, mutta olen itsekin nyt ollut viikon sairaana. No, nyt sitten tytöllä oli aamulla naamassa pari pientä näppyä, punaisia pisteitä, kuin pieniä finnejä. Ja tunti sitten näkyi olevan selässä ja niskassakin, alle 10kpl yhteensä, yksi niistä oli hiukan kasvanut ja pinnaltaan ikään kuin rikki. Lämpöä 36,8. Onkohan tää nyt sitä? :O Ei kai se mitään muutakaan voi olla.

Muuten ihan kiva mut mun työharjoittelut menee ihan päin hevon kukkua jos tässä nyt vielä joutuu olemaan viikon, hyvässä lykyssä kaksikin kotona. :headwall:

Ilmeisesti mä pidän nyt molemmat lapset kotona? Kai se on järkevintä, onhan tuo siskokin siihen tulossa vaikkei vielä oireilekaan? Saako vesirokossa ulkoilla yhtään jos lapsi haluaa ja vaikuttaa pirteältä? Auttaako kutinaan mitään.

Joo, mä oon hämillään. :confused:

Saattaapa vaikka ollakin vesirokkoa. rokko nousee ensin näpylle joka punoittaa, näppy kasvaa puolipallon muotoiseksi vesikelloksi ja puhkeaa, puhjenneeseen näppyyn muodostuu rupi. Kuumetta ei kait välttämättä tulekaan heti ainakaan.

viileä suihku/kosteat rätit auttaa ensiapuna, apteekista saa viilentävää voidetta tai spriitä.Spriitä ei saa laittaa puhjenneisiin näppyihin =>kirvelee. Antihistamiinia voi antaa kutinaan ja kipulääkettä kuumeeseen. Ataraxia määräävät usein lääkäristä vesirokon kutinaan.

Tartunta aika on useampia päiviä, jopa viikon, joten sisarella voi tauti alkaa paljon myöhemmin.

Onkohan mahdollista että se olisi jotain muuta? :whistle: näppylöitä on selässä, niskassa ja rinnassa, ihan pari naamassakin. Selässä olevat on isontuneet iltapäivästä isommiksi ja punaisemmiksi. Lämpöä 38,4. :/

Kyllä se taitaa olla niin, että vesirokoltahan tuo vaikuttaa. Kerta olet työharjoittelussa niin suosittelen hankkimaan lääkärintodistuksen siitä, että joudut olemaan kotona lapsen sairauden takia. Siitä voi olla apua, jos koulusi rupee vittuilemaan.

Kyllä se taitaa olla niin, että vesirokoltahan tuo vaikuttaa. Kerta olet työharjoittelussa niin suosittelen hankkimaan lääkärintodistuksen siitä, että joudut olemaan kotona lapsen sairauden takia. Siitä voi olla apua, jos koulusi rupee vittuilemaan.

Sul on niin ihana asenne. :heart: Juu, täytyy soitella aamulla koulullekin, tästä tulee pitkä poissaolo. :D Ja harjoitteluhan on ihan pakko varmaan suorittaa uudelleen, se on ihan selvää. Ellen sitten pääse päiväkotiin kesäksi töihin.

Mulla kanssa mennyt oma harjoittelu vähän niinkuin penkin alle...
7 viikon harjoittelusta tulen kaiketi olemaan poissa 3 viikkoa. Ensi viikko on viimeinen harjoitteluviikko ja mulla on sairaslomaa nyt tiistaihin saakka ja jatkoa on varmaan haettava - on tuo liikkuminen vielä sen verran hankalaa ettei lasten perässä kyllä pysy ja ulkona en uskalla liikkua ilman keppejä...

Mulla kanssa mennyt oma harjoittelu vähän niinkuin penkin alle...
7 viikon harjoittelusta tulen kaiketi olemaan poissa 3 viikkoa. Ensi viikko on viimeinen harjoitteluviikko ja mulla on sairaslomaa nyt tiistaihin saakka ja jatkoa on varmaan haettava - on tuo liikkuminen vielä sen verran hankalaa ettei lasten perässä kyllä pysy ja ulkona en uskalla liikkua ilman keppejä...

:/ No voi harmi. Missä sä olet työharjoittelussa? Mua nolottaa soittaa sinne aamulla taas, että en mä nyt sitten TAASKAAN tuu. :(

MISTÄ sen muka voi tietää onko se vesirokkoa vai muuten vaan jotain paukamaa? :O Pari kesää sittten nuoremmalle tytölle iski yhtäkkiä ympäri kehoa punaisia pilkkuja, ja olin silloin varma vesirokosta, mutta hiekkakirpun syyksi lääkäri sen silloin laittoi.

Voi pieniä, jos ovat rokon saaneet. Ja harmi, että menee nyt opinnot ihan pepulleen, mutta ainahan sä voit tulla meille työharjoitteluun...eiköhän tää munkin lapsilauma jo yhdestä päiväkotiryhmästä mene ja jos ei, niin otetaan naapurista lisälapsia :D

Paranemisia pikkupotilaalle :)

[QUOTE="vieras";22554820]Jos on vesirokkoa niin niihin nousee semmoiset vesikellukkaat :)[/QUOTE]

No mutta missä vaiheessa ne nousee? :O eihän ne tuu heti? Vastahan nuo näppylätkin nousi. Että mistä mä tiedän ennen jotain vesikellukas vaihetta, että onko se vesirokkoa vai jotain näppylää vaan?

Meillä tyttö sairasti kesällä vesirokon. Oltiin Yo-juhlissa ja ihan oikeasti pokkana kaikille sanoin, että oltiin eilen kävelyllä ja hyttyset pisti naamaan tyttöä, kun oli just sen näköisiä paukamia poskissa. No samana iltana sit nousi kotona kuume yli38 ja silloin tuli mieleen vesirokko, jota oli p-kodissa ollut liikkeellä. Oltiin siis tartutettu koko juhlaväki (jotka ei olleet sairastaneet). Tyttö selvisi helpolla. Ostin sellaista vaahtomaista ainetta, jolla käsittelin näppyalueita. Ei se varmaan kutinaan paljoa auttanut, mutta estää kuulemma ihoa tulehtumasta. Oli hellettä. Sitten muistaakseni viikon päästä mies sairastui vesirokkoon ja hän olikin sitten TOSI kipeä viikon ja toisenkin joutui olemaan töistä pois kun ei olleet kaikki näpyt kuivuneet. Tyttö selvisi viikon poissaololla p-kodista.

Ihan vesirokolta kyllä näyttää.

No niinpä tietty. :D Toi yksi iso tuossa keskellä on jo ruvella, mutta onko se voinut jo tämän päivän aikana käydä vesikellolla ilman, että sitä periaatteessa huomaa? :O Enhän mä nyt vahdi kun lapset pukee, illalla saunassa ei kyllä eilen ollut mitään, mutta mistä mä tiedän vaikka ois aamusta asti ollut näpyt tuossa jo. :(

Chef: mä muuten juuri laitoin terralle paikan meidän olkkariin. Ostin jo puruakin. Nyt aletaan vaan odottelemaan asukkeja sinne. :heart: täytyy huomenna soitella jos niitä sais jostain lähiaikoina...

Mua nyt häiritsee toi vesirokko.. :whistle: Siis kun selaan netistä kuvia, niin juuri tuolta kaikki kuvat näyttää kuin neitin iho tällä hetkellä, mutta mä en ole kyllä yhdessäkään näppylässä nähnyt vielä mitään vesikelloa. Kuinka pian niiden pitäisi ilmaantua?

Yhteistyössä