Onkohan normaalia, vai ooisko syytä hakeutua sokerirasitukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii liikaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtii liikaa

Vieras
En siis kuulu automaattisesti seulottaviin, olen alle 25v ja painoindeksi ennen odotusta normaali. Mutta aamuisin kun herään, olo on todella huono ja hontelo (aamupahoinvointiakin vielä on, usein tulee oksennus) ja pitää heti syödä jotain. Tänäänkin söin kaksi leipää (tummaa) päällä kinkkua ja kurkkua ja paprikaa ja join lasin mehua. Tunnin päästä olo hikoileva ja pyörryttävä ja otin jugurtin ja toisen lasin mehua. Olo koheni, mutta osaan ennustaa että tunnissa taas kaipaan jotain suuhunpantavaa.

Mulla on aiemmin ollut sitä vikaa, että sokerit ei oikein tahdo nousta, ovat siis syömisenkin jälkeen jopa ale 4 ja laskevat nopeasti. Hypoglykemiataipumus on ja ennen raskauttakin jos olin liian kauan syömättä, niin sokerit tippui ja olo oli todella heikko ennen kuin sai jotakin syötyä.

Onko tää nyt sitä, että raskaus korostaa tota taipumusta sokerien laskemiseen, liittyykö raskauspahoinvointiin vai onko syytä hakeutua sokerirasitukseen?

no minulla samaa ja siksi paino nousi aivan älyttömästi joka raskaudessa kun verensokeri ei pysyny, söi mitä hyvänsä. minä lihoin, vauvat ei. eli sokerit tuskin kääntyy niin että nousisivat korkealle jos hypo taipumus

Alkuperäinen kirjoittaja täällä myös:
no minulla samaa ja siksi paino nousi aivan älyttömästi joka raskaudessa kun verensokeri ei pysyny, söi mitä hyvänsä. minä lihoin, vauvat ei. eli sokerit tuskin kääntyy niin että nousisivat korkealle jos hypo taipumus

Mulla on kanssa paino noussut paljon. Kun koko ajan on jotain popsittava, muuten olo on aivan karmea. Olen kyllä oksentanutkin tosi paljon, mutta olen myös juonut tosi paljon esim. tuoremehua, joka pitää sokereita ylhäällä, pysyy sisällä, MUTTA lihottaa.

Yhteistyössä