Onkohan Norjasa huudettu allahu akbaria

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niin no, harvemmin tuolta mediasta saa lukea kuinka hare krishnalaisuuteen, hindulaisuuteen, budhalaisuuteen tai vaikkapa ihan perus kristinuskoon kääntyneet olisivat jumalan nimeen ketään tappaneet. Vai onko sulla parempaa tietoa asiasta?
Laitoin sulle muutaman linkin. Olen itsekin yllättynyt, miten yleistä väkivalta on myös noiden mainitsemiesi uskontojen keskuduessa.

Voidaanko vetää johtopäätös: ääripäät niissäkin kaikki mielenvikaisia? No en minä tiedä, mutta voisihan se olla laajemminkin mielenkiintoinen tutkimuksen kohde. Järkyttävää joka tapauksessa, miten paljon pahaa uskonnon varjolla tehdään.
 
vierailija
Laitoin sulle muutaman linkin. Olen itsekin yllättynyt, miten yleistä väkivalta on myös noiden mainitsemiesi uskontojen keskuduessa.

Voidaanko vetää johtopäätös: ääripäät niissäkin kaikki mielenvikaisia? No en minä tiedä, mutta voisihan se olla laajemminkin mielenkiintoinen tutkimuksen kohde. Järkyttävää joka tapauksessa, miten paljon pahaa uskonnon varjolla tehdään.
Maailma olisi erittäin paljon parempi paikka elää ilman ainuttakaan uskontoa
 
vierailija
" Miehen radikalisoitumisesta on oltu huolissaan jo ennen iskua." - olennainen sana


Kuten tässäkin:

"Aivan istunnon loppuvaiheessa Breivik kertoi, mitkä tapahtuvat saivat hänet radikalisoitumaan."


Mikä on yhteinen nimittäjä?
 
Erään tiedon mukaan noin 3 000 000 murhattua ja päälle varmaan miljoonat raiskaukset ristiretkien aikana, sekä ihmissyöntiä jopa. Vauvoista on puhuttu eräässä lähteessä
Ristiretkien aikana tapahtui paljon pahaa, mutta jos historiaa katsoo niin niihin ristiretkiin osallistui paljon sellaisia jotka eivät mitään uskovaisia olleet ja myös paljon sellaisia jotka tekivät pahansa Paavin ja katolisen kirkon nimeen, eivät jumalansa nimeen.

Laitoin sulle muutaman linkin. Olen itsekin yllättynyt, miten yleistä väkivalta on myös noiden mainitsemiesi uskontojen keskuduessa.
Jaa vielä tänäkin päivänä tapahtuu noin paljon ja pohjoismaissa?

Voidaanko vetää johtopäätös: ääripäät niissäkin kaikki mielenvikaisia? No en minä tiedä, mutta voisihan se olla laajemminkin mielenkiintoinen tutkimuksen kohde. Järkyttävää joka tapauksessa, miten paljon pahaa uskonnon varjolla tehdään.
Fanaattisuutta esiintyy kaikkialla ja mun puolesta se on ihan ok niin kauan kunhan sillä ja sen alla ei halua muita satuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Palstapesu
Kuten tässäkin:

"Aivan istunnon loppuvaiheessa Breivik kertoi, mitkä tapahtuvat saivat hänet radikalisoitumaan."
Breivik ei käsittääkseni tehnyt tekojaan jumalan nimessä ja allahin nimissä tehdään terroristisia iskuja koko ajan...mutta jotenkin Breivik vie heidän teoiltaan näissä keskusteluissa kuitenkin aina voiton...yksi mies, joka ei toiminut uskontonsa nimissä.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja Elena777
Eli mitä tarkoitat? Pitääkö meidän hyväksy islamismin väkivaltaisuus, koska satoja vuosia sitten oli ristiretket? Kuinka monta vuotta on vielä hyväksyttävää, että islamistiterroristit tappavat Euroopassa tai muualla maailmassa?
Tottakai pitää ja joka ilta ennen nukkumaan menoa pitää viettää hiljainen hetki nöyrästi siitä, että orjalaivoissa käytettiin aikanaan suomalaista tervaa.
 
vierailija
IS:

"14:21
Norjan poliisi: vaikuttaa terroriteolta
Norjan poliisi kertoo uudessa tiedotteessaan, että Kongsbergin tapahtumat vaikuttavat olevan terroriteko.
Lounais-Norjan poliisi kertoo, että tekojen tarkkaa motivaatiota tutkitaan edelleen.
Aiemmin poliisi kertoi, että teoista epäiltyä 37-vuotiasta miestä on tutkittu radikalisaation takia. Mies on islaminuskoon kääntynyt Tanskan kansalainen."
 

Yhteistyössä