Onkohan mun lapsi ärsyttävä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina

Vieras
Joskus ennen hänen syntymäänsä totesin etten oikein pidä tietynlaisesta käyttäytymisestä lapsella, ja ne lapset usein ärsyttivät.
Ikäväkseni oeln huomannut että oma poikani (3v3kk) omaa ainakin tällä hetkellä joitakin todella ärsyttäviä tapoja, ja eilen asiaa miettiessäni toivoin ettei nämä piirteet ole osa pojan luonnetta, että olisi vain joku vaihe.

Poika on aika kova karjumaan nykyään, huutaa varsinkin veljilleen koko ajan. On tarkka leluistaan; minä minun minä minä.. Saattaa tönäistä kaveria, tai huitoa, ja tätä tehnyt paljon varsinkin päiväkodissa. Vihasena nimittelee kaikkia "kakka mamma, kakka pappa jne. On tosi lyhytpinnainen, siis kun leikki ja jokin ei onnistu. Päiväkodissa yhteisleikki on todella hankalaa, hermostuu heti kun muita tulee esim. legoilla raketamaan, onkin jo leimautunut päiväkodissa hankalaksi tapaukseksi jonka joutuu usein viemään sivuun muusta ryhmästä oman hoitajan kanssa.

Monet näistä piirteistä tietysti kuuluu tähän ikään, mutta mun pojalle ne on jotenkin tosi voimakkaita. Mutta esim. reilu vuosi sitten poika oli vielä tosi kiltti, ei rähjännyt ei lyönyt, ei mitään tälläistä ja silloin ajttelinkin että ihanaa miten sosiaalinen ja kiva meidän poika on.
Nyt en osaa enää rentoutua kun muita paikalla, siis lapsia, koko ajan pelkään mitä poika tekee seuraavaksi. Tosin onnkesi yleensä menee ihan hyvin.
Tälläisiä tänään pyörii päässä.. :)

Uhmaikä. Meillä kin 3-vuotiaana esikoinen oli aika hankala ja ehkä vähän itsekäskin. Meni kuitenkin ohi ja nyt 5-vuotiaana on kuulemma ryhmänsä empaattisimpia lapsia. Kauheasti kärsii, jos toisia kiusataan tai kohdellaan huonosti.

Yhteistyössä