Onkohan mulla rintatulehdus? Kenelläkään ollu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Synnytyksestä on nyt 3viikkoo ja 3päivää.. edelleen imettäminen sattuu vasemmasta rinnasta.. Rintaa särkee, rinnassa on herneen kokosia patteja ja joskus kuten tänään nännipiha on turvonnut joistain kohdista ja kohdat ovat kovia ja kipeitä.. Nyt särkee kokoajan ja imettäminen todella sattuu.. Mitä pitäisi tehdä??

Lämpöseen suihkuun, lypsä ja pumppaa sekä imetä. Kaalinlehdet myös helpottaa, jos nousee kuume niin lääkäriin. Särkylääkettä ja paljon vauvan kanssa sylikkäin oloa. Pääasia että ne tukokset aukee. imettämisen ei kuulu sattua enään tuossa vaiheessa.

Ei siis mun korvaan kuulosta vielä tulehdukselta vaan tukokselta josta voi johtaa tulehdukseen.

Oon pumpannu ja imettäny kivusta huolimatta... Mutta ei noi oireet lähe kunnolla pois, välillä parempia päiviä ja välillä huonompia.. Tänään huonompi... pitää tuota lämpöä kokeilla...

Ei minustakaan kuulosta tulehdukselta. Mulla on ollut pari kertaa ja se kipu on jotain ihan sanoinkuvaamatonta. Rinta on kova ja punainen, kuume on korkea, päätä särkee. Mä olen joutunut rintatulehduksiin hankkimaan antibiootit.

mä muistan itekkin vielä sen kivun mikä oli kun ekan tukoksen sain...

Sulla on varmaan neuvola kohta? Kyllä ne tädit siellä jeesii, meillä ainakin (siis kävi ihan läpi rinnat ja antoi vinkkejä kivun helpottamiseksi).
Millä sä pumppaat? Voihan olla että imuteho on liian kova tai pieni tai sitten ei tasaisesti tyhjennä koko rintaa. mä sain helppommin käsin lypsettyä "pahan pois". Onko lapsen imuote oikea?
Meillä ainakin tän pikkukakkosen kanssa oli alkuun ongelmia nimenomaan toisen rinnan kanssa imuotteessa vaikka toisessa se oli moitteeton...

Käsikäyttösellä pumpulla pumppaan... oon yrittäny nyt parina viimepäivänä tarkkailla tuota imuotetta ja asentoa.. Kun on just toi isompi (oikeesti iso) rinta jonka kans on ongelmia.. Kun vauvan koko naamaa hautautuu sinne rintaan ja sit sitä täytyy painaa aina jostain kohasta että saa vauvan nenän näkyviin.. on ollu senkin takia hankaluuksia löytää hyvää asentoa..

ollut tosi monta kertaa. sairaalaankin joutunut kun mulla uusiutuu se tai ei meinaa lähtee pois (antibiooteillakaan).. kuume kauhee,ja ihan kauhee olo, ja tissit kovat ja punaset.. seiniäpäin kävelin kerran kun niin kauhee kuume.. pelottaa kuinka sujuu seuraavan imetys,vai yritänkö ollenkaan.
ohjeita tulikin jo tuolla.. voihan tuo enteillä tulehduksen alkamisesta, jota ei pakolla tule jos hoidat kuntoon.

Yhteistyössä