Onkohan mulla nyt niskat niin jumissa vai muuten päässä vikaa..huimaus.*turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Tämän viikkoa on tuntunut niinkuin ois jotenkin tihneessä koko ajan, tuntuu ettei pysty suoraan kävelemään vaan joutuu ottamaan pieniä korjausaskeleita. Ei ihan koko aikaa mut monta kertaa päivässä.

Pääsiäislomalla kipeytyi oikeanpuoleinen niska-hartiaseutu, en tiiä mikä siihen iski mutta on vähän jumissa. Voiko "vain" tuo aiheuttaa koko maailman heilumista? Aiemmin ei oo vastaavaa ollu niin siksi kysyn, ja tietty kun kyseessä olen mie, ajattelen myös sitä kaikkein pahinta vaihtoehtoa...
Pitääkö käydä ihan lääkärissä vai saisko tuon kivun jotenkin (ja etenkin tän huimauksen) pois kotikonstein? Oon yrittänyt venytellä niskaa ja varovasti hieroa mut ei apua.

Mulla on pahat niskajumit ja sillon kun ne on oikein pahana niin se vaikuttaa tasapainoonkin ja tuntuu kuin eläis josain tunnelissa tms, siis sellanen jännä, vähä epätodelinen olo. Mä tapaan käydä hierojalla, se auttaa. Mut jos sulla ei oo ennen ollu niin kannattaa varmaan käydä lääkärissä ja vaikka pyýtää sieltä lähetettä fyssalle niin kela maksaa osan hieronnasta.

Mulla oli tossa jokin aika sitten hyvänlaatuista asentohuimausta, http://personal.fimnet.fi/laakari/hannu.tapiovaara/bppv.htm , tuosta löytyy semmoisia liikkeitä millä sitä saa "jumpattua" pois! :)

[QUOTE="...";26063322]Mulla oli tossa jokin aika sitten hyvänlaatuista asentohuimausta, BPPV , tuosta löytyy semmoisia liikkeitä millä sitä saa "jumpattua" pois! :)[/QUOTE]

Tämä ollut mulla jo kohta kk. Hiton ärsyttäväää varsinkin öisin kun kääntää kylkeä ja pää pysy mukana. Päivisin heittää jonkun verran juuri kävelyssä ja pimeessä uskalla kävellä lainkaan ettei mene pitkin seiniä :)

Uusimmat

Yhteistyössä