onkohan mulla kaksisuuntainen mielialahäiriö, vai olenko vain idiootti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idiootti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

idiootti

Vieras
Masennukseen olen lääkkeitä syönyt jo vuoden, ja välillä terapeuttini epäili kaksisuuntaista, mutta siihen ei saatu varmuutta.
No nyt tässä sitten tein tietoisesti velkaa todella paljon, yhteensä varmasti ainakin 10 000?. Päätin vain hankkia vippejä ja ostin tavaraa laskuun, ja koko ajan tarkoituksena antaa laskujen mennä ulosottoon asti.
Kaikki laskut heitin roskiin, samoin perinnästä tulleet. Joten varmaan kohta putoaa enmmäiset ulosoton kirjeet postiluukusta.
NYt vaan kaduttaa niin hemmetisti, miten minä, joka olen aina ollut tarkka raha asioista, olen voinut tehdä näin? Minulle kun oli kauhea häpeä, kun yksi lasku meni kerran perintään, kun oli tiukkaa rahasta.
Nyt hävettää ja kaduttaa!

vaikea sanoa mitään.
En mä kyllä tiedä onko holtiton tuhlaaminen välttämättä mikään lääketieteellinen vika.

Nyt alat vaan soitella velkafirmoihin ja järjestellä asioitas .

Ei tuon kuvauksen perusteella voi sanoa onko kaksisuuntainen mielialahäiriö vai ei. Tarviis vähän enempi tietää, jopa keskustella. Tuollaisen tempauksen voi tehdä melkein kuka tahansa, joka kyllästyy elämään "kilttiä" elämää.

ööh... en mä oikein tiedä. se vain tuntui hyvältä idealta saada tavaroita ja kaikkea kivaa... joita muutenkin olis saanut ajan kanssa hommattua pikkuhiljaa.
Mut en mä kyllä haluais olla idiootti, mut en kyllä kaksisuuntainenkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ööh... en mä oikein tiedä. se vain tuntui hyvältä idealta saada tavaroita ja kaikkea kivaa... joita muutenkin olis saanut ajan kanssa hommattua pikkuhiljaa.
Mut en mä kyllä haluais olla idiootti, mut en kyllä kaksisuuntainenkaan...

Mut ilmeisesti koet sen niin, ettet ymmärrä, miksi teit tolla tavalla ja sit jälkikäteen harmitti?

kandee varmaan puhuu tost lääkärille kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo täytynee perjantaina mainita kun on taas istunto. Kun vaan kehtais :ashamed:

Ehdottomasti kannattaa puhua. Sosiaalityöntekijä voi auttaa asiassa, jos oikeasti oli kyseessä maaninen tai hypomaaninen jakso, mutta sen täytyy kyllä pystyä todistamaan. Enkä ryhdy asiaan nyt tarkemmin palstalla selvittämään, kun olet ammatti-ihimisen vastaanotolle jo menossa :).

Yhteistyössä