Onkohan mulla jonkinlainen ns syömishäiriö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pläski

Vieras
Tuli mieleen kun luin tuota yhtä ketjua..

Olen 163cm pitkä ja painan nyt n.66-68kg. Mittani ovat rinta 92cm, vyötärö n.64cm ja lantio 95cm.

Olen koko ikäni ollut ylipainoinen. Aloin laihtua kun aloin seurustella eksäni kanssa. Laihduin vuoden aikana varmaan ainakin 20kg. En tiedä mitä painoin alussa mutta vuoden päästä seurustelun alkamisesta painoin 70,7kg kun aloin odottaa esikoistamme. Raskausaikana minulle tuli 7kg painoa ja synnytyksen jälkeen laihduin noin 8-9 kuukaudessa 62 kiloon. Sitten olin taas raskaana ja kuopusta odottaessani lihoin noin 13-14kg ja nyt on siis niistä lähtenyt kymmenisen kiloa (vauva on 5kk).

Mutta tämän älyttömän eessuntaassun menemisen rinnalla on sitten ollut eksäni henkinen pahoinpitely. Sain jatkuvasti kuulla kuinka läski ja ihraperse olen. Raskausaikana sanoi minulle usein, että ei musta edes huomaa että olen raskaana kun olen muutenkin niin lihava. Ja että en kelpaa kenellekään kun kukaan ei halua tuollasta läskiä, syön kuin sika jne jne jne.

Tämä on ilmeisesti jotenkin jätäänyt jälkensä minuun, koska pidän itseäni oikeasti koko ajan liian lihavana. En osaa ollenkaan nähdä itseäni peilistä sen kokoisena mitä olen. Joksu jos joku on ottanut minusta kuvan ja näen sen jälkeenpäin (esim muutaman päivän päästä) katson että olenpas ihan ok kokoinen, mutta sitten alan ajatella että siitä on jo muutama päivä, olen ihan varmasti taas lihonut.

Miksi en osaa olla tyttyväinen itseeni? :'( Käytän 36 kokoisia vaatteita, mihin en olisi ikipäivänä uskonut mahtuvani, yksi hame on jopa kokoa 34! Ja silti pidän itseäni lihavana ja olen ns kestolaihiksella, tai ainakin mietin laihtumista koko ajan. Onko tämä jonkin sorttista sairautta? :/

Kuulostaa enemmänkin siltä että sulla on huono itsetunto, joka käsistä riistäytyessään voisi edetä syömishäiriöksi.
Yksi mikä pisti silmään oli muuten tuo painosi. Sun on kyllä pakko olla mielettömän treenattu ja hyvässä kunnossa! Itte oon nimittäin ns. laiha läski, pituutta 176 ja painoa 10 kiloa vähemmän kuin sulla, ja about samat vyötärönympärykset sun muut. Eli oot kyllä varmasti huippukondiksessa fyysisesti!

Minusta sinulla ei ole varsinaista syömishäiriötä, vaan eksäsi henkinen pahoinpitely on jättänyt sinun itsetuntoosi jälkensä. Itselläni kokemusta samasta ilmiöstä. Miehen on helppo horjuttaa naisen minäkuvaa ulkonäköä loukkaavilla sanoillaan. :(

muokin otti silmään sun paino. painoindeksin mukaan oot kuitenkin lievästi ylipainonen.
eli joko sulla on äärettömän suuret tissit tai sitten oikeesti tajuat sen että et oo normaalipainonen ja siks suo ahdistaa sun painosta puhuminen.
edelliseen sen verran että oon ite 173 ja painan 58 ja mun vaatekoko on 38.

En ole oikeasti hyvässä fyysisessä kunnossa. Ja se minua mietityttääkin, kun paino on noin korkea ja mitat kuitenkin samat kuin jollain vähemmän painavalla. Viime keväänä kävin salilla viikottain, joskus kerran joskus kaksi, mutta sen jälkeen en ole tehnyt mitään muuta kuin käynyt vaunujen kanssa kävelyllä.

Ja tuosta vaatekoosta vielä. Ajattelen aina että ne vaatteet ovat vain löystyneet ajan kanssa tai jotain muuta vastaavaa. Tämä on oikeasti ihan hirveää!! :( Miten saisin itsetuntoni kohoamaan ja olemaan ylpeä itsestäni??? Vertailen itseäni koko ajan muihin ja tunnen itseni lihavaksi muiden seurassa :(

Alkuperäinen kirjoittaja heidi:
muokin otti silmään sun paino. painoindeksin mukaan oot kuitenkin lievästi ylipainonen.
eli joko sulla on äärettömän suuret tissit tai sitten oikeesti tajuat sen että et oo normaalipainonen ja siks suo ahdistaa sun painosta puhuminen.
edelliseen sen verran että oon ite 173 ja painan 58 ja mun vaatekoko on 38.

Ap tosiaan painaa aika paljon pituuteensa nähden, mutta mä ainakin ajattelin että se tarkottais sitä että hän olis todella treenattu ja lihaksikas (lihaksethan painaa enemmän kuin läski)?

Käytätkö sä liian pieniä vaatteita? siis jos tiukat vaatteet saa sut tuntemaan itsesi paksummaksi kuin oot ja usein myös liian pienet vaaatteet saa näyttämään paksummalta kuin on.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6076969.jpg

Tässä kuvassa paitani on kokoa XS ja hame 34. Otettu kaksi viikkoa sitten. Ja älkää pliis hirveästi haukkuko, koska oon tosi pahalla mielellä muutenkin :'(

No sulla vaan oli tosi tyhmä exä, onneksi pääsit siitä eroon! Itsetunto kohoaa kun saat uutta ja kivaa ajateltavaa, jotain missä et keskity itteesi vaan olet rento ja iloinen! Unohda turhat murheet! Oot kuitenkin tosi hyvä ja sillä sipuli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tässä kuvassa paitani on kokoa XS ja hame 34. Otettu kaksi viikkoa sitten. Ja älkää pliis hirveästi haukkuko, koska oon tosi pahalla mielellä muutenkin :'(

Miten kukaan vois siuta haukkua? Kaunis vartalo siulla on!

Alkuperäinen kirjoittaja oli miten oli:
No sulla vaan oli tosi tyhmä exä, onneksi pääsit siitä eroon! Itsetunto kohoaa kun saat uutta ja kivaa ajateltavaa, jotain missä et keskity itteesi vaan olet rento ja iloinen! Unohda turhat murheet! Oot kuitenkin tosi hyvä ja sillä sipuli.

Aivan totta! Jos nyt kuvia vertaan, mulla on paljon rumempi vartalo kuin sulla. Mutta tykkään siitä silti, koska oon sattunut suhteeseen aina semmoisten miesten kanssa, jotka ovat jaksaneet mua kehua ja ihastella ihan tämmöisenä kuin olen. Voi kun sullekin löytyisi joku kiva tyyppi, joka saisi sut uskomaan, että olet hyvä tuollaisena!

Kiitos noista kommenteista, oikeasti! Olen ihan itkuun pillahtamaisillani täällä :'( En ole kehdannut kenellekään puhua tästä itsetunto-ongelmastani, mutta tämä oikeasti sai minut paremmalle mielelle. Olin aivan varma että kiviä sataisi niskaan, mutta ei niin näköjään käykään aina täällä palstalla. Kiitoksia oikeasti. Teitte yhden surullisen kotiäidin perjantai-illasta astetta valoisamman.

Sun ihon läikikkyyn jo paljastaa sen ettet ole syönyt kunnolla. Miten se mies kehtas puhua sulle tuollalailla. Älä jää märehtimään sitä enää yhtään pidemmälle. Sä olet kaunis nainen, eikä sen missään nimessä pidä kuihduttaa olemattomiin. Aikuisella naisella koot 34-36 ovat todella pienia kokoja. Nosta leuka ylös, upea nainen. Unohda arvostelut, ihan oikeesti =) Älä rankaise enää itseäsi!

Alkuperäinen kirjoittaja oiu:

Sun ihon läikikkyyn jo paljastaa sen ettet ole syönyt kunnolla. Miten se mies kehtas puhua sulle tuollalailla. Älä jää märehtimään sitä enää yhtään pidemmälle. Sä olet kaunis nainen, eikä sen missään nimessä pidä kuihduttaa olemattomiin. Aikuisella naisella koot 34-36 ovat todella pienia kokoja. Nosta leuka ylös, upea nainen. Unohda arvostelut, ihan oikeesti =) Älä rankaise enää itseäsi!

Koolla 40-46 on sitten varmaan oikeasti aikuinen nainen...?

Yhteistyössä