Onkohan mahdollista saada keisarileikkausta synnytyksen käynnistyksen sijaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelokas synnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelokas synnyttäjä

Vieras
Olen nyt 41+1 ja viimeistään 42+0 kuulemma käynnistetään. Olen kuitenkin lukenut ja kuullut käynnistyksen olevan kivulias ja riskialtis toimenpide, joka usein päättyy kiireelliseen sektioon ja olen miettinyt, että mieluummin haluaisin suunnitellun keisarileikkauksen. Mitenköhän tällaiseen mahdetaan suhtautua? Onko leikkaus kuitenkin vielä rankempi kuin käynnistys?

Olen jotenkin hirveän pettynyt ja surullinen, ettei synnytys ole käynnistynyt itsestään. Olen luonteeltani kauhea stressaaja ja varmaan nytkin olen stressannut niin paljon koko synnytystä, ettei se siksikään ole lähtenyt käyntiin :(

Ehtiihän se vielä lähteä itekseen. Sen varjolla ei kannata haluta leikkausta että miettii riskejä. Niitä on myös sektiossa eikä sekään välttämättä mene sujuvasti. Ei kannata ainakaa lukea netistä juttuja ja sitte alkaa pelätä sitä ja tätä. Keskity nyt siihen sun tilanteeseen ja käynnistykseen ellei asukas itse päätä tulla ulos ennen päätettyä päivää. Sekin käynnistys voi mennä tosi sujuvasti.

Mulla on kolme käynnistystä takana viikolla 42+1. Ihan helposti ovat syntyneet alakautta. En tiedä millälailla olisi riskialtis, kivulias on mutta eiköhän se ole kivuliasta ilman käynnistystäkin.

Olen jotenkin luopunut ajatuksesta, että käynnistyisi itsekseen, vaikka tokihan tässä vielä vajaa viikko on aikaa.. Harmittaa sekin, kun jokapaikassa toitotetaan että on parempi jos synnytystä ei jouduta käynnistämään ja Bebesinfon sivuilla moititaan kauheasti käynnistystä ja kerrotaan mitä kaikkea huonoa siinä on ja miten kaikki menee pieleen, jos joudutaan käynnistykseen. Ihan kuin siihen voisi jotenkin itse vaikuttaa. Mutta jos vauva ei muuten tulo ulos, niin pakkohan se on sitten käynnistää tai leikata. Harva sitä kai turhaan haluaa, eikä minulle ainakaan annettu mitään vaihtoehtoja vaan sanottiin suoraan, että viimeistään ensi maanantaina käynnistetään, jopa aiemmin, jos vauvan tila sitä vaatii.

Mulla kans kolme käynnistystä rv 42. Olisin toki halunnut, että käynnistyy itsellään mutta minkäs teet. :)
Oottele nyt vaan rauhassa, vielä voi itelläänkin lähteä.

Leikkaus on aina iso riski. Alatie Synnytyksestä palautuu sekä äiti että lapsi paremmin kuin leikkauksesta. Leikkaushaavan parantuminen kestää viikkoja eikä sinä aikana saisi kovasti ees nostella. Lisäksi alatie synnytys auttaa maidon nousussa ja monta muuta hyvää on puolta on siinä.

Mulla on kolme synnytystä takana. Yksi yliaikaisena käynnistetty ja kaksi normaalisti alkanutta. Käynnistys oli ihan positiivinen kokemus. Ehti järjestää
asiat ja lastenhoidot ja sain heti epiduraalin kun halusin. Normaalisti alkaneet synnytykset oli niin nopeita että päällimmäinen tunne oli kipu ja paniikki ehtiikö sairaalaan
.. Älä turhaan jännitä etukäteen.

Yhteistyössä