Onkohan kellään yhtä ihanaa isää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Soittelee ja kyselee kuulumisia. Matkustaa satoja kilometrejä jos tarviin apua, vaikka pientä remonttiapua.

Oikeasti empaattinen, auttavainen ja ystävällinen. En ole koskaan sanonut isälle pahasti, eikä isä minulle.

Jos kerron jostain yllävästä rahanmenosta, laittaa tilille rahaa, vaikken pyydä. Ei todellakaan tarvitsisi isän tehdä tuollaista.

Yritän itsekin ilahduttaa isää, ostan kivoja juttuja, kerron että on paras isä yms. Mutta en pääse lähellekään sitä mitä isäni on.

Tiedän kyllä kenestä otan vanhemmuuden mallia ja kenestä en. Äitini taas on ihan eri maata, ei hän ole paha ihminen vaan tekee huonoja valintoja.

En ole äitini kanssa väleissä ja siksi vielä korostuu miten ihana isä minulla on.

On.

Viimeksi kun lähdin ulkomaille perheeni kanssa, iskä kävi antamassa matkarahaa. Olin vähän äimänä, kun kuitenkin ihan itsenäinen ja omillaanoimeentuleva olen.

Iskä on lainannut porakonettaan ja on vahtinut lapsenlapsiaan yms. Soittaa ja pitää huolen.

Niin ja silloin kun asuttiin lähempänä vei lastani harrastuksiin. Enkä mä tarkota, ettei oli huippu isä vaikkei näitä asioita tekiskään. Se, ettei koskaan sano pahasti tai ole ilkeä, on niin parasta. Mihin äitini ei kykene.

Ei ole enää isää, sen enempää kuin äitiäkään. Eikä ollut niin sanottu läheinen, vaikka säännöllisesti tapasimmekin. Leskeydyttyään hällä oli omat menonsa, talvet asui lämpimässä.

Just tällä viikolla isäni tuli muitten kiireittensä lisäksi asentamaan lamppuja ja telkkaria kanssani. Pyysi makkararetkellä poikaani ja minua. Isän merkitys minunkin elämässäni on ollut korostunut, kun äitin kans ollut ongelmia. Ja miestä ei mulla nyt ole.

Ihana aloitus, lisää tällaisia! <3

Minä voisin tehdä aloituksen "Onko kellään yhtä ihanaa aviomiestä?" Ollaan oltu yhdessä kohta puoli elämää, ja joka päivä mietin että olenpa onnekas. Nyt vielä pieni poikakin, ja voi elämä miten ihanan isän pikku-ukko sai! <3

Alkuperäinen kirjoittaja Njääh;26039588:
No olkaahan iloisia että teillä on tuollaiset vanhemmat..

tv. eräs kateellinen jolle ei luotu tuollaisia vanhempia, eikä rakastavia isovanhempia lapsenlapsille..

Tottakai. Ja siksi tälläisen aloituksen teinkin. Olen niin iloinen, kiitollinen ja onnellinen kun on ihana isä.

Mun vanhemmat on ihan parhaat! <3 Aina valmiina auttamaan missä vaan tarvitaan. Ja sillon kun ei varsinaisesti apua tarvita,niin silti ihana aina nähdä heitä ja viettää aikaa heidän kanssaan. Mun mieskin on tullut alusta lähtien tosi hyvin juttuun mun vanhempien kanssa.. Ollaan oltu pari kertaa reissussakin (kreikan saaristossa) porukalla. Viimeks tänään olivat auttamassa huonekalujen siirtelyssä,kun mä en siihen hommaan oikein kykene nyt viimesilläni raskaana. Välillä tulee (ilman raskaushormonejakin) kyynelet silmiin kun vaan ajattelen sitä päivää kun heitä ei enää ole.

Yhteistyössä