Onkohan jotkut kirppismyyjät vähän tyhmiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikkea kanssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikkea kanssa

Vieras
Kävin yhdellä kirppiksellä katselemassa löytyykö mitään kivaa lapsille. Yhdellä myyjällä on myynnissä Rukan kurahousut hintaan 8 eur. Housuissa olin pinttynyttä likaa suurella alueella ja takapuolen kohdalla aikuisen kämmenen kokoinen palkeenkieli. Ja hinta siis 8 eur :o Eikä tämä ollut mitenkän ainutkertainen löytö. Tosi usein näkee rikkinäisiä toppahaalareita tai kuravaatteita ja hintaa pyydetään ihan törkeästi. Ko kurahousut oli siinä kunnossa, et niitä ei kukaan huoli edes ilmaiseksi, joten miten joku voi olla niin tyhmä, et raahaa ne kirppikselle ja pyytää melkein kympin. :laught:

Mä en vie kirppikselle koskaan mitään rikkinäistä tai paikattua. Tosin ajattelin, että mulla on muutama siisti talvihaalari, jotka on paikattu (n. 2 x 3 cm paikka), et voisin viedä ne sinne hintaan "saa viedä, 0 e". Mut mahtaisko silti kelvata kenellekään? Roskiin ne on tossa menossa.

Silti mua yllättää joka kerta ihmisten kirppiskäyttäytyminen. Ne tavarat ja hinnat, mitkä itse voisin ostaa kirppikseltä, jäävät tankoon kun taas ne mitä en edes katsoisi (no on niissä tietty halvat hinnatkin sitten ;) ), menevät kuin kuumille kiville.

Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
Mä en vie kirppikselle koskaan mitään rikkinäistä tai paikattua. Tosin ajattelin, että mulla on muutama siisti talvihaalari, jotka on paikattu (n. 2 x 3 cm paikka), et voisin viedä ne sinne hintaan "saa viedä, 0 e". Mut mahtaisko silti kelvata kenellekään? Roskiin ne on tossa menossa.

Silti mua yllättää joka kerta ihmisten kirppiskäyttäytyminen. Ne tavarat ja hinnat, mitkä itse voisin ostaa kirppikseltä, jäävät tankoon kun taas ne mitä en edes katsoisi (no on niissä tietty halvat hinnatkin sitten ;) ), menevät kuin kuumille kiville.

No sä olet sentään paikannut rikkinäisen vaatteen. Sellaisen voisin vielä huoliakin, jos hinta olisi kohdallaan, mutta paikkaamaan en mitään ala, jos haalarinpolvet on reikäiset ja hinta 15 eur.

Ja tosiaan tyhmähän se on joka maksaa, mut vielä tyhmempi sellainen, joka viitsii viedä rikkinäisiä vaatteita myytäväksi ja kuvittelee, et joku niistä jotain vielä maksaakin. Ei sellaisilla kurahousuilla oikein mitään tee, missä on persuksissa iso reikä.

Kun muutettiin miehen kanssa yhteen, niin vietiin paljon tavaraa kirpparille. Ja mietittiin, että suoraan roskiin vai eka yritetään kirpparilla myydä. Ja saatiin melkein 200 ? rahaa niistä mitkä meinattiin roskiin heivata. Kyllä kannatti :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Kun muutettiin miehen kanssa yhteen, niin vietiin paljon tavaraa kirpparille. Ja mietittiin, että suoraan roskiin vai eka yritetään kirpparilla myydä. Ja saatiin melkein 200 ? rahaa niistä mitkä meinattiin roskiin heivata. Kyllä kannatti :laugh: :laugh:

Myittekö rikkinäisiä lastenvaatteita ja siitä saitte 200 eur? Jotkut koriste-esineet/astiat voi mennäkin kaupaksi, koska moni kerää jotain tietynnäköisiä, mut rikkinäisiä vaatteita tuskin kukaan kerää.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Vauvojen reima haalarista+töppöset+hattu pyydettiin 50 e!

mä ostin eilen vaaleanpuneisen reimatecin haalarin ja siihen kuuluvan hatun hintaan 25 e. Puku oli lähes uutta vastaavassa kunnossa.

Saahan noista huuto.netissäkin maksaa sen 50 e.

Mä etsin yks joulu kattilaa, jossa vois tehä kynttilöitä. Menin sit kirpparille ja löysin teflonkattilan, josta oli osa tefloneista raavittu pois ja hinta oli 10?!! Menin kauppaan ja ostin uuden kattilan muutamaa euroa halvemmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:

Myittekö rikkinäisiä lastenvaatteita ja siitä saitte 200 eur? Jotkut koriste-esineet/astiat voi mennäkin kaupaksi, koska moni kerää jotain tietynnäköisiä, mut rikkinäisiä vaatteita tuskin kukaan kerää.

Ei meillä ollut lastenvaatteita. Lähinnä naisten vaatteita, astioita, koriste-esineitä ja kaikenlaista krääsää ja kodintuotetta. Edes astiat ei ollut mitään merkkiä tai sarjaa. Ehkä niitä joku ekaan asuntoon tms. ostaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja mymmyryy:
Ei se oo tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa :whistle: .

Ei, kyllä se on tyhmä joka ottaa kirppispaikan, vie sinne ylihinnoiteltua kaatopaikkatavaraa, ja saa raahata ne takaisin kotiin koska eihän kukaan osta törkyä.

No, tänään kanssa katselin, kun joku pyysi reimatecin talvihaalareista, mistä polvet ja persus aivan kuluneet, 60?! Itse ostin sentään viime tammikuussa alesta uudet haalarihousut ja takin ( molemmat ) 40?:lla... :whistle: Jotkut ne meinaa vissiin ihan rikastua nuilla vanhoilla vaatteilla... :D

Alkuperäinen kirjoittaja mantelisuklaa:
No, tänään kanssa katselin, kun joku pyysi reimatecin talvihaalareista, mistä polvet ja persus aivan kuluneet, 60?! Itse ostin sentään viime tammikuussa alesta uudet haalarihousut ja takin ( molemmat ) 40?:lla... :whistle: Jotkut ne meinaa vissiin ihan rikastua nuilla vanhoilla vaatteilla... :D

Niin siis reimatekit nekin, mitkä ostin...

Joo, jotkut ne vaan ei ymmärrä hinnoittelun saloja. Oma törky on jotenkin arvokkaampaa, kuin törky yleensä. Ja nuo haalareiden hinnat tahtoo aina karata, en minä ainakaan maksa yli kymppiä vanhasta haalarista.

Sama juttu. On mennyt maku kirppiksiin. Joko ne on täynnä Virosta tuotaua ryönää tai sitten jyuuri nuo vauvanvaatteet...Ihan turkasen kalliita. Varsinkin Porin lastenvaatekirpat.
KUKA maksaa jostain EXIT (mikä MERKKI se edes on ) nukkaisesta neuleesta 3 euroa??? :o

Minusta nuo vastasynytneen vaatteet kuuluisi hinnoitella tyyliin 0,10-2 euroa ja kahdella eurolla ne parempikuntoiset.
Alesta saat UUDET samalla hintaa.

Mikä idea se sitten kirpputoreissa enää onkaan?

Usein jo muutamaa vaatetta käännellessä selviää kyseisen pöydän myyjän hintataso ja ohitan moiset kiskuripöydät kaukaa. TOSI harvoin törmää niihin myyjiin, jotka tosiaan ovat tuoneet tavaransa ja vaatteensa myyntiin lähteemillälähtee menttaliteetilla ja usein nämä pöydät notkuvatkin tyhjyyttään, kun vaate ja tavara on kelvannut.

Onko se joillekin niin, että mieluummin sitten roskiin, ellei saa myytyä tahraisia bodeja 2 egen kappalehintaan?

Minusta kirpputorin pitäjilläkin pitäisi olla sen verran järkeä päässä, että sanovat moisille myyjille, että laskepa puolella hintaa, niin pääset tavaroistasi eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja minttumaaria:
Sama juttu. On mennyt maku kirppiksiin. Joko ne on täynnä Virosta tuotaua ryönää tai sitten jyuuri nuo vauvanvaatteet...Ihan turkasen kalliita. Varsinkin Porin lastenvaatekirpat.
KUKA maksaa jostain EXIT (mikä MERKKI se edes on ) nukkaisesta neuleesta 3 euroa??? :o

Minusta nuo vastasynytneen vaatteet kuuluisi hinnoitella tyyliin 0,10-2 euroa ja kahdella eurolla ne parempikuntoiset.
Alesta saat UUDET samalla hintaa.

Mikä idea se sitten kirpputoreissa enää onkaan?

Usein jo muutamaa vaatetta käännellessä selviää kyseisen pöydän myyjän hintataso ja ohitan moiset kiskuripöydät kaukaa. TOSI harvoin törmää niihin myyjiin, jotka tosiaan ovat tuoneet tavaransa ja vaatteensa myyntiin lähteemillälähtee menttaliteetilla ja usein nämä pöydät notkuvatkin tyhjyyttään, kun vaate ja tavara on kelvannut.

Onko se joillekin niin, että mieluummin sitten roskiin, ellei saa myytyä tahraisia bodeja 2 egen kappalehintaan?

Minusta kirpputorin pitäjilläkin pitäisi olla sen verran järkeä päässä, että sanovat moisille myyjille, että laskepa puolella hintaa, niin pääset tavaroistasi eroon.

Katselin just muita pöytiä ja näemmä vauvanvaatteet ei mene millään hinnalla kaupaksi. En viitsi niitä sinne sitten raahata, lahjoitan vaikka jonnekin Venäjälle tai turvakodille tai jonnekin.

Mutta... Mulla on osa vauvanvaatteita, mistä olen maksanut esim. paidasta 30 e ja sitä ei ole sitten montaa kertaa keritty käyttämään. En tosiaan edes harkitse myyväni niitä 0,10-2 eurolla. Noista kalliimmista vaatteista pyydän 5-8 e (paitoja tai pukuja). Jos eivät mene, niin sitten saa ostaa samat tuotteet halvemmalla kaupsta ;).

Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
Katselin just muita pöytiä ja näemmä vauvanvaatteet ei mene millään hinnalla kaupaksi. En viitsi niitä sinne sitten raahata, lahjoitan vaikka jonnekin Venäjälle tai turvakodille tai jonnekin.

Mutta... Mulla on osa vauvanvaatteita, mistä olen maksanut esim. paidasta 30 e ja sitä ei ole sitten montaa kertaa keritty käyttämään. En tosiaan edes harkitse myyväni niitä 0,10-2 eurolla. Noista kalliimmista vaatteista pyydän 5-8 e (paitoja tai pukuja). Jos eivät mene, niin sitten saa ostaa samat tuotteet halvemmalla kaupsta ;).

Kyllä menee. Siistit vaatteet menee kaupaksi. Nukkavieruja ja pilalle pestyjä en minäkään osta.
Ihmiset eivät nykyään osaa pestä vaatteitaan. Vauvan valkoiset potkarit lyödään miehen työhaalareiden kanssa samaan pesuun...

MERKKIVAATTEET ja etenkin hyväkuntoiset sellaiset ovat asia erikseen. reimatecin SIISTISTÄ puvusta voisin minäkin maksaa 50 e. Edellyttäen siis, että se on lähestulkoon uutta vastaava.
Samoin vaikka joku Timberlandin setti. Siistinä käytettynä pulittaisin mielelläni vaikkapa 12 euroa, mutta EN herrantähden H&M:n parhaat päivänsä nähneestä Mikkibodysta, jossa on edessä suttuinen kuva jostain sarjishahmosta ja saumaan lätätty hintalappu 2,5 e :o.

No noita näkee. Mut mäpäs löysin maanantaina kuin uuden reiman syys takin ja housut 9e! ja näyttää uusilta.

LAsten kanssa kiertäessä tulee niitä koulutettua, että mitä voi ostaa ja mitä ei. Useesti nään, että pyydetään monta euroa vaatteista, jotka itse laittaisin vaan lahjotettavaksi ja en ainakaan kehtais niitä myydä eteenpäin. Voihan ne joo olla lämmintä päälle, muttei kauniita.

Yhteistyössä