Onkohan ihan typerä idea myydä vaunut ja ostaa vain kunnon matkarattaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Meillä on parin kuukauden ikäinen vauva, jolla on käytössä oran yhdistelmät pehmeällä kopalla. Tuohon koppaan ei varmasti mahdu koko talvea, kun nyt jo näyttää ahtaalta makuupussin kanssa, ilman toppavaatteita.
Tekisi mieli myydä nuo, ja ostaa jotku tukevat, isopyöräiset matkarattaat. Ne olisi helppo pakata autoon, veisivät vähemmän tilaa ja olisivat varmaan kevyemmät työntää?

KErtokaas mitä mä voisin alkaa katumaan, jos hankin vain matkarattaat. Asumme korvessa missä on hiekkateitä paljon, tulee usein ja talvella lunta tuntuu olevat tuplasti enemmän kuin muualla.

Matkarattaissa on yleensä aina pienemmät pyörät kuin vaunuissa, vaikka isot pyörät oliskin. Eivät liiku kyllä kunnolla lumessa. Lisäksi vaikka otat kopan pois yhdistelmistä, ne varmasti suojaa nukkuvaa vauvaa varmasti tuulelta ja kylmältä paremmin kuin heppoiset matkarattaat.

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/5867/pl

näitä mä mietin, mutta se just mietityttää, että esim. lumella nuo raskaammat yhdistelmät kulkee varmasti paremmin. Niillä kyllä kulkee vaikka metsäpolulla, siitä ovat ihan huiput.

Emmaljungan scootereissa on isot ja leveät renkaat. Tukevat työntää ja menevät hyvin lumessa ja hiekalla. Mekin asutaan korvessa, eikä ole esim. auraajia talvella heti ja kesällä huono hiekkatie...meillä oli kyllä vauvalla brion yhdistelmät mut nää emmaljungan matkarattaat kulkee jopa paremmin kuin ne briot. Jos siis haluat luopua vaunuista niin osta matkiksiin hyvä makuupussi ja laita vaikka sellanen talja pohjalle... turvallisethan noi matkikset on isommalle kun on vyöt... jos pihallakin nukkuu niin ei kerkeä nousta ennen kun meet hätiin :)

Minä en vaihtais :)
Esim. rattaissa harvoin voi kääntää aisaa, sitten kun aurinko killaa, niin se kans killaa.
Osta ennemmin lisäksi jotku pieneen tilaan mevevät rattaat reissuja ja kaupungilla käyntiä varten, jotka voi pyöriä autossa jo valmiina.

• Tykkää
Reactions: Wandii
[QUOTE="a.p";24795179]tuo mulla on tähän asti ollut tarkoituksena, mutta nyt aamulla tuli vaan tuo matkaratas idea yhtäkkiä.[/QUOTE]

Ei kannata ostaa matkarattaita ainoiksi kärryiksi. NIissä on pienet pyörät, ei oo hääviä niissä kuskata talvella, varsinkaan jos harrastat kävelylenkkien tekemistä. Ja ne on myös paljon kylmemmät jos nukutat ulkona niin on paljon huonompi vaihtoehto. Kaikkein helpoin keino on että otat vaan sen pehmeän kantokopan pois käytöstä ja pidät vauvaa ratasosassa makuupussissa. Mulla ei oo ikinä ollu kantokoppaa, pelkkä ratasosa jossa vauva on ollu alusta asti. Hyvin on 3 muksua sielä saaneet nukuttua. Ne kantokopat on niin ahtaita ettei niitä voi käyttää kovin pitkään.

[QUOTE="jep jep";24795190]Emmaljungan scootereissa on isot ja leveät renkaat. Tukevat työntää ja menevät hyvin lumessa ja hiekalla. Mekin asutaan korvessa, eikä ole esim. auraajia talvella heti ja kesällä huono hiekkatie...meillä oli kyllä vauvalla brion yhdistelmät mut nää emmaljungan matkarattaat kulkee jopa paremmin kuin ne briot. Jos siis haluat luopua vaunuista niin osta matkiksiin hyvä makuupussi ja laita vaikka sellanen talja pohjalle... turvallisethan noi matkikset on isommalle kun on vyöt... jos pihallakin nukkuu niin ei kerkeä nousta ennen kun meet hätiin :)[/QUOTE]

Tarkotin isommalla siis sitä kun lapsi kasvaa... yhdistelmät on siitä huonot et sit kun lapsi kasvaa niin niillä on vaikea mennä kaupoissa, eläintarhoissa, huvipuistoissa yms.. ja joutusit taas ostaan matkikset kumminkin... turhaa rahanmenoohan se ois kun ei niistä yhdistelmistä saa kuitenkaan omiaan pois...

[QUOTE="jep jep";24795190]Emmaljungan scootereissa on isot ja leveät renkaat. Tukevat työntää ja menevät hyvin lumessa ja hiekalla. Mekin asutaan korvessa, eikä ole esim. auraajia talvella heti ja kesällä huono hiekkatie...meillä oli kyllä vauvalla brion yhdistelmät mut nää emmaljungan matkarattaat kulkee jopa paremmin kuin ne briot. Jos siis haluat luopua vaunuista niin osta matkiksiin hyvä makuupussi ja laita vaikka sellanen talja pohjalle... turvallisethan noi matkikset on isommalle kun on vyöt... jos pihallakin nukkuu niin ei kerkeä nousta ennen kun meet hätiin :)[/QUOTE]

lähtee myös ääni scootereille. Möin vaunut ja matkarattaat ja ostin nämä

scooterit on ihan huiput juu, mutta ap:n vauva on vielä liian pieni, niissä alaikäraja 6kk. Mä vaihdoin kuopuksen yhdistelmävaunut muutama kk sitte scootereihin ja ne on huippuhyvät kyllä. Eilen käytiin metässä lenkillä, kuljetin niitä sellasta pientä polkua pitkin ja oli monttuja ja kiviä ja niin vaan mentiin. NIinku joku mulle sano että scootereilla pääsee eteenpäin vaikka suolla. Näyttää pitävän paikkaansa :D

scooterit on ihan huiput juu, mutta ap:n vauva on vielä liian pieni, niissä alaikäraja 6kk. Mä vaihdoin kuopuksen yhdistelmävaunut muutama kk sitte scootereihin ja ne on huippuhyvät kyllä. Eilen käytiin metässä lenkillä, kuljetin niitä sellasta pientä polkua pitkin ja oli monttuja ja kiviä ja niin vaan mentiin. NIinku joku mulle sano että scootereilla pääsee eteenpäin vaikka suolla. Näyttää pitävän paikkaansa :D

Myö oon nähny et scootereissa on pidetty ihan pariviikkosta vauvaakin... laittaa vaan tukevasti alle just jonkun taljan niin onnistuu... ei niissä yhdistelmissä sen enempää turvaa oo... Ja scootereihin saa jalkapussin suht´halvalla kuitenkin... ei palellu vauvakaan :)

Ja todellakin nää menee vaikka suolla.

Myö oon nähny et scootereissa on pidetty ihan pariviikkosta vauvaakin... laittaa vaan tukevasti alle just jonkun taljan niin onnistuu... ei niissä yhdistelmissä sen enempää turvaa oo... Ja scootereihin saa jalkapussin suht´halvalla kuitenkin... ei palellu vauvakaan :)

Ja todellakin nää menee vaikka suolla.

niin se 6kk on toki vain suositus, jokainen tekee omat valintansa sen suhteen noudattaako sitä vai ei. Mutta hyvät ne joka tapauksessa on, suosittelen että ap vaihtaa yhdistelmät niihin jossain vaiheessa, jos haluaa hyvät menopelit jotka mahtuu pieneen tilaan ja jossa lapsi mahtuu matkaamaan isompanakin.

Osta vuodenvaihteessa jotkut "välimuodon" rattaat, siis ei matkikset eikä raskaat yhdistelmät. Esimerkiksi just noi scootterit. Pidät siis nyt vielä 4 kk niitä raskaita vaunuja.

Osta vuodenvaihteessa jotkut "välimuodon" rattaat, siis ei matkikset eikä raskaat yhdistelmät. Esimerkiksi just noi scootterit. Pidät siis nyt vielä 4 kk niitä raskaita vaunuja.

Suosittelen kans toimimaan näin. Jos ap haluaa kevyemmät rattaat niin osta scooterit taikka vastaavat. Briollakin on scootereita vastaavat kärryt, en tosin tiedä onko ne hyvät, pienempi istuinosa niissä ainakin on.

Yhteistyössä