Onkohan ihan laissa tämmöistä kohtaa? Kyse hääpuvusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap hämillään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap hämillään

Vieras
Elikkäs olin ostamassa hääpukuani, ja olin jo kyseisestä puvusta maksanut etukäteis-/varausmaksua, kun tulin toisiin aatoksiin puvun suhteen, ja aattelin että jos vaihtaisinkin puvun.

Sanoin sitten paikanpäällä että haluaisin kokeilla erästä toista pukua(samasta liikkeestä), kun myyjä sitten sanoin: "niin, tiedäthän että olet kuitenkin sitoutunut maksamaan kyseisen summan minkä se ensimmäinen puku maksaa?"

Tämä toinen puku oli n. puolet halvempi, erotuksen saisin kuulema lahjakortilla.

Onkohan ihan laillista/oikein?

Niin ja tästä ei ollut mitään puhetta silloin kun sen puvun varasin.

Niin ja tarkennan nyt vielä, että kyse ei ole rahasta, eikä siitä etteikö minulla olisi koko summaa maksaa, mutta sattumoisin toinen kiinnostava puku oli halvempi.

Ymmärtäisin että joudut maksamaan sen varausmaksun, mutta ei kai se mikään sitova ostopäätös ole. Selviää parhaiten kun kilautat kuluttajamiehelle ja kysyt.

Nyt ei myyjä tiedä mistä puhuu. Et ole sitoutunut mihinkään summaan ja saat valita minkä puvun haluat. Tavarankin voi palauttaa jos haluaa.
Lisäksi aika huonoa mainosta liikkeelle, noin varmaan kannattaa tehdä.
Pirauta kuluttaja-asiamiehelle ja pyydä sitten myyjääkin pirauttamaan.

mun käsittääkseni kun olet maksanu varausmaksun,se puku on sulle varattu eli myyjä ei voi myydä sitä eteenpäin,mutta pitäis sun saada se vaihtaa siihen toiseen,jos haluat.ja myyjä laittaa sen toisen puvun takas myyntiin...

mikä liike kyseessä???

Noniin, pirautin kuluttajaneuvontaan, ja juu on ihan lainvoimainen sopimus, eli kun olen puvun varausmaksulla itselleni varannut, niin myyjällä on oikeus vaatia kyseistä summaa. Myöskin muut liikkeet voivat tehdä näin, mutta useimmiten tavaratalot ja marketit paluttavat rahat, mutta se ei ole mitenkään pakollista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Noniin, pirautin kuluttajaneuvontaan, ja juu on ihan lainvoimainen sopimus, eli kun olen puvun varausmaksulla itselleni varannut, niin myyjällä on oikeus vaatia kyseistä summaa. Myöskin muut liikkeet voivat tehdä näin, mutta useimmiten tavaratalot ja marketit paluttavat rahat, mutta se ei ole mitenkään pakollista.

oho :o eli siis ei kannata varata pukua jos saattaa mieli vaihtua...onpas ihmeellistä :/ mitäs nyt sit meinasit tehdä???

siis aattelin se puvun kuitenkin ottaa, mutta aloin vaan miettiin et onkohan ihan laissa mahdollista. Sitäpaitsi se toinen puku jonka netistä olin kattonut olikin jo mennyt.. joten ei haittaa ollenkaan. :D

Yhteistyössä