Onkohan amk:n aikuiskoulutukseen miten tarkkaa se, että töissä on ollut sen kaksi vuotta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jatko-opiskelua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jatko-opiskelua

Vieras
Yhtenä vaatimuksena on, että on ollut töissä yhteensä vähintään 2 vuotta sen jälkeen kun on täyttänyt 18.

En ole omalla kohdalla ihan varma täyttyykö tuo. Olen tehnyt osa-aikaista työtä aiemmin muutaman vuoden joten siitä pitää laskea annetun ohjeen mukaan montako kuukautta kerryttää tuohon vaadittuun työkokemukseen. Nyt olen kokopäiväisessä työssä, mutta ei sitä ole kuin nelisen kuukautta kasassa.

Mutta kai tuo on tarkkaa, että pitää olla se kaksi vuotta täynnä. Ei kai sitä muuten vaatimukseksi laitettaisi. Joulukuun loppuun olisi aika kerätä sitä työkokemusta. Pitää tehdä vähän laskelmia, että kannattaako hakea koulutukseen vai siirränkö vielä vuodella eteenpäin.

On se tarkkaa, eli voi toki hakea vajaalla työkokemuksella ja tulla jopa valituksi, mutta paikkaa et voi ottaa vastaan jos työkokemus ei täyty. Laske ihan rauhassa työkokemuksesi määrä ja jos jää ihan pienestä määrästä kiinni, niin kannattaa silti hakea. Joka tapauksessa voit hakea ja käydä katsomassa millainen esim. koetilanne tai haastattelu on, niin vuoden päästä hakiessa olet jo asteen verran osaavampi. :)

Laske paljonko sulla ehtii kertyä ja jos näyttää jäävän tyyliin kuukaudella vajaaksi niin soita ja kysy miten tarkkaa on. Jos vaan ajattelet että pitää olla päivälleen 2v ja sen takia siirrät vuodella eteenpäin niin vähänkö ottaa päähän jos saat jälkeenpäin kuulla että olisitkin voinu hakea jo aiemmin..

Joo mä lasken työkokemukseni ja mun olisi ehkä mahdollista painaa lisää töitä tekemällä osa-aikaista työtä kokopäiväisen ohessa jolloin työkokemusta kertyisi enemmän. Jotakin suuntaa antavaa laskelmaa tein ulkomuistista ja sain 22kk kokemusta. Mutta en tosiaan muista aivan ulkoa osa-aikaisen työn tuntimääriä ja sieltä on vielä lopullinen työtodistus saamatta. Pitää laskea ne tuossa työssä tehdyt tunnit tarkemmin kun nyt taisin laskea ne alakanttiin.