Onko ystäviä jäänyt elämän varrella?

Onko kukaan lopettanut ystävyyden jatkuvan riitelyn takia?Ensin ystävystytään,mutta jos ollaan köyhempiä kuin ystävä/perheineen,niin ei kelvata enää ystäväksi.Jos asutaan vuokrallakin ja toiset omistamassaan asunnossa,niin sekin jo vasten mielistä.

mona
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
On jäänyt ja monta, mutta ei minkään riitelyn takia. Elämäntilanteet vaan ovat muuttuneet.
Jokseenkin näin. Ei se ystävyys aina ikuista ole.
Näin meilläkin.. Ainoastaan yksi ihmissuhde on katkennut riitelyyn joskus täysi-ikäisyyden paikkeilla..

On ystäviä jotka on matkassa kymmenien vuosien jälkeen, toisia joihin on tutustunut ihan äskettäin ja siltä väliltä.

Ei ystävyys ole mikään ikuinen juttu, ihmiset tuppaa muuttumaan eikä jutut enää käy yksiin vaikka kuinka haluiaisi. Surullista. Joskus vaan välimatkakin tappaa hyvän ystävyyssuhteen...

onystäviä
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
On jäänyt ja monta, mutta ei minkään riitelyn takia. Elämäntilanteet vaan ovat muuttuneet.
Jokseenkin näin. Ei se ystävyys aina ikuista ole.
näin. ja osa ystävistä muuttui jossain vaiheessa esim itserakkaaksi niin ei kiitti.

Mulla jäi kaksi hyvää ystävää sen jälkeen, kun tyttäreni kuoli. Hautajaisissa olivat kumpikin, mutta sen jälkeen eivät ottaneet yhteyttä. Itse alkuun joskus soitin, kirjoitin kortin tai kirjeen mutta kun se yhteydenotto tuli aina mun puolelta, ajattelin et eivät halua olla tekemisissä. Musta tuntui ja tuntuu vieläkin joskus, et ihan kuin ihmiset pelkäisivät surun tarttuvan, tai kuoleman tarttuvan. Tai ehkä on liian ahdistavaa jos ystäväpiirissä on lapsensa menettänyt ihminen. Paljon olen näitä kahta ystävää miettinyt. Molemmat olivat todella hyviä ystäviä. Asuimme samassa talossa, saman ikäisiä lapsia, paljon siis tekemisissä toistemme kanssa. Sitten tuli meille kuolema kylään, ystävät muuttivat toiselle paikkakunnalle ja samalla unohtivat minut. No, onneksi uusiakin on tullut tilalle. Enkä minä ala väkisin kenestäkään kiinni pitämään. Ja aina olemaan se, joka ottaa yhteyttä.

vieras
On jäänyt sillain, että ollaan oltu hyvinkin läheisiä esim. koulussa tai opiskelemassa tai töissä, mutta sitten kun on koulu/opiskelu loppunut/työpaikka vaihtunut on elämä kuljettanut eri teille. Mitään isoa dramatiikkaa ei ystävyyden lopahtamiseen liity.

On jäänyt ystäviä, mutta elämäntilanteiden muuttumisesta johtuu. Olen myös itse muuttunut niin paljon vuosien varrella, että jotkin ystävyyssuhteet ovet muuttuneet "taakoiksi" ja jääneet taakse. Minutkin on "tiputettu", vaikka olisin itse hallunnut pitää yhteyttä. Niin siinä vaan välillä käy. Elämä jatkuu :xmas:

Yhteistyössä