Onko vinkkejä noin 8kk ikäisen nukahtamiseen sekä yöllä heräilyihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mansikka86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mansikka86

Jäsen
21.07.2009
558
0
16
Kiviniemi
Nyt kuukausi tätä jatkunut, että nukahtaminen venyy pitkälle iltaan (eilenkin vasta 23.00 nukahti) ja heräilee öisin useasti, noin parin tunnin välein itkee/kitisee ja pyörii sängyssä, ei meinaa nukahtaa uudelleen.
Tutti rauhoittaa, mutta ei kuitenkaan nukahda vaan kitisee/itkee.

Ei vaan jaksais yöllä, kun opiskelen ja aamulla pitäisi jaksaa herätä 5.15 :(

:hug:
Se taitaa osittain vaan kuulua ikään, levottomat yöt. Meillä on kans neiti pian 8kk ja yöt on suoraan sanottuna täyttä helvettiä. Viime yönäkin neiti päätti, et aamu alkaa 2.45... Ja edellisviikon nukkui ihan miten sattui. Tosin nukahtaa illalla ihan kivuttomasti.

Tuleeko hampaita? Syökö illalla miten? Kuuma/kylmä.. Osaako nukkua pimeässä, vai tarvisko pienen valon. Niillä on välillä ihme tarpeita.. :/

No hampaita on tulossa nyt ylös ainakin 2, ja alas 2, että varmaan syynsä niilläkin. . .
Oppii uutta, juuri tuossa istumaan nousee ja kontata kovasti yrittää, vaan kun se on niin epätoivoista yöllä, päivällä jaksaa paremmin :heart:

Meillä on yleensä pieni valo huoneessa päällä, ja ihan normaali lämpötila, noin 22-23.
Syö illalla puuron, ja maitoa pullollisen tai desin päälle.

Jospa tämä olisi ohi menevää =)

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:
No hampaita on tulossa nyt ylös ainakin 2, ja alas 2, että varmaan syynsä niilläkin. . .
Oppii uutta, juuri tuossa istumaan nousee ja kontata kovasti yrittää, vaan kun se on niin epätoivoista yöllä, päivällä jaksaa paremmin :heart:

Meillä on yleensä pieni valo huoneessa päällä, ja ihan normaali lämpötila, noin 22-23.
Syö illalla puuron, ja maitoa pullollisen tai desin päälle.

Jospa tämä olisi ohi menevää =)

On se. Kyllä se vielä tulee, kun mekin saadaan nukkua.

Kuullostaa niin tutulta! Meillä kuopus nyt 7,5kk ja yöt on yhtä helvettiä... Pienempänä nukkui tosi hyvin, joskus jopa kokonaisia öitä. Nyt nukahtaa vain ja ainoastaan tissille. Heräilee myös tosi usein. Mä jo yritin vähentää yötissittelyjä, mutta nyt se on ollut ihan mahdotonta. Olen sitten ottanut viereen tissille, että edes jonkun verran saa vieressä nukkuva iskä nukkua ja minä myös. Mä en ymmärrä miten poika jaksaa... Koska ei nuku kunnolla päivälläkään. Vanhasta muistista muistelen, että näin se on ollut meillä kaikilla lapsilla. Joillakin kestäny kauemmin ja joillakin vain muutaman viikon. Itse tahdon tuskastua lähinnä siihen, etten saa tehtyä mitään. Poikaa ei voi jättää ilman valvovia silmiä mihinkään. Ryömii ympäri huushollia ja työntää suuhunsa kaiken mitä löytää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä myös:
Kuullostaa niin tutulta! Meillä kuopus nyt 7,5kk ja yöt on yhtä helvettiä... Pienempänä nukkui tosi hyvin, joskus jopa kokonaisia öitä. Nyt nukahtaa vain ja ainoastaan tissille. Heräilee myös tosi usein. Mä jo yritin vähentää yötissittelyjä, mutta nyt se on ollut ihan mahdotonta. Olen sitten ottanut viereen tissille, että edes jonkun verran saa vieressä nukkuva iskä nukkua ja minä myös. Mä en ymmärrä miten poika jaksaa... Koska ei nuku kunnolla päivälläkään. Vanhasta muistista muistelen, että näin se on ollut meillä kaikilla lapsilla. Joillakin kestäny kauemmin ja joillakin vain muutaman viikon. Itse tahdon tuskastua lähinnä siihen, etten saa tehtyä mitään. Poikaa ei voi jättää ilman valvovia silmiä mihinkään. Ryömii ympäri huushollia ja työntää suuhunsa kaiken mitä löytää :)

Meillä poika onneksi päivällä nukkuu, sisällä tai ulkona (ulkona paremmin)
mutta tosiaan, "ihana" että muitakin äitejä/lapsia löytyy, en ole aivan yksin tämän kanssa :) Tuntuu että ystävien lapset nukahtavat niin hyvin, ja nukkuvat aamuun saakka. Yksilöllistä. . .

Meilläkin levottomat yöt! Vauva 9,5kk heräilee vähän väliä kiukkuisena ja mitä llmeisimmin kiusana hampaiden puhkeaminen. Pikku-ukko rauhoittuu vain ja ainoastaan tissillä joten käytännössä tarkoittaa koko-yön-imetystä!! Minä kun jo aloin suunnitella pikku hiljaa vieroittamista.. Taisi poika arvata ajatukseni... Tsemppiä sinulle, mikäs minun on ollessa kun aamulla saamme nukkua niin pitkään kuin unta riittää.

Meil muinoinaan alko pojan kans toi yöralli kunnolla puolenvuoden iästä... sitä edelsi koliikit ja vaikeet nukahtamiset yms... ja pahimmillaan tais olla just tossa 8kk iässä.
Muistan sen tunnelman kun pimee talvi ja tunnin välein pahimmillaan kantelit ipanaa....eikä päikkyjäkään nukkunut kunnolla :/
No meillä oli syynä muutakin kun perinteistä levottomuutta,mut osa oli ihan sitäkin.

Ei valitettavasti oo muuta vinkkiä kuin et jos pystyt nukkuun lapsi vieressä niin suosittelen tai ainakin et sänky on ihan vieressä. Miä pystyin useesti rauhottelemaan niin ettei tarvinu nousta ollenkaan ja siitä hyvästä pysty jatkaan samantien unta,ja sen takia varmaan oon vielä elossa :p

Tilanne helpotti hyvin hyvin hitaasti,eikä vieläkään nuku öitä putkeen (ikää nyt 1v8kk) mut luksusta on verrattuna niihin aikoihin.... niin ja nukkuu nykyään suurimman osan ajasta ihan omassa sängyssä,mut saa tulla viereen kun mua ei haittaa =)

Nukahtaminen meillä sen sijaan sujuu kuin tanssi,on sujunut jo allle vuoden ikäisestä... nyt on lopettanut jo päikyt et ei mee sitäkään vähää aikaa.
Mut silloin aikoinaan oli erittäin tärkee et ei ollu yliväsynyt mut ettei myöskään liian virkee... nukkuuko päikyt miten ja mihin aikaan,onko nukkumaanmeno rituaalit samat joka ilta (meillä hyvin tärkee homma)? Tossa muutama pointti ajateltavaks....niillä tosiaan on joskus tarpeita mitä ei tulis aatelleeks :|

Jaksamista valvomisiin :hug:

Meillä on auttanut seuraavat asiat
- iltaleikeissä paljon läheisyyttä (läheisyyden tankkaamista)
- iltapuuro n.1h ennen nukkumaan menoa
- iltamaito annetaan rauhassa olohuoneessa (ennen annettiin sängyssä, mutta tyttö vaati samat nukutustoimenpiteet myös yöllä)
- sänky omassa huoneessa
- tutti, mobilesta tuttu unilaulu, ja unipupu jolla silitän tytön naamaa ja hän nappaa pupun omaan käsittelyynsä.
Sitten vain poistun huoneesta ja annan tytön nukahtaa itse.

Lapset tottuvat helposti siihen, että esim. jos aikuinen jää viereen, niin ei enää suostu nukahtamaan ilman sitä.
Ja jos antaa yöllä maitoa, niin haluaa sitä sitten aina. Tähän tein stopin yhden vuoden ikäisenä, olisi varmaan voinut lopettaa jo aiemmin.

No minä annan sen maitopullon kerran tai kaks yöllä, jos ei asetu. Ja tuonkin olen huomannut, että illalla pitää hieman silitellä että nukahtaa, ja on aivan hiljaa liikahtamatta kun silitellään, mutta kun lopetan, poika säpsähtää ja kurkkaa uniharson alta "mihin olet menossa?". .
Unipupu ja harso meillä on, ne auttaa kyllä jonkun verran ja tosiaan tuo mobile soi hiljaisella illalla kun nukahtaa, ja joskus yöllä olen laittanut soimaan.
Minulle joku sanoikin, että tuo yö maito saattaa tehdä tämän, senkun voisi lopettaa, mutta voiko näin pieneltä??

Juu, meillä kanssa tyttö 8 kk ja läpi yön syö. Nykyään ei nuku edes omassa pedissään!
Meillä rytmillä; Herää 7.00
Aamupuuro, ekat tunnin päikkärit 9.30-10.30 nukahtaa rinnalle ja jos nousen, herää!
Lounas 11.00, tokat tunnin päikkärit 14-15.00 maidotusta, välipala , ulos 16-18.00 , ruokailu ja rintamaitoa , leikkiä , 20.00 iltapuuro, iltapesulle joko kylpy tai lämmin puolen tunnin suihku. Rintamaitoa ja nukahtaa ennen 21.00 mutta jos siirrän omaan sänkyyn, herää heti!

Syö läpi yön, 5-7 kertaa mutta imee maitoa ja nukahtaa samantien mutta jos yritän vain hyssytellä, herää ja alkaa huuto. En halua itkettää jotta iskä ja kouluun lähtevät pojat saavat nukkua . Torkun itse imetysvälit ja en ole kamalan väsynyt jos joku unijaksoista ollut parikin tuntia . Töihin meno parin vko n päästä hiukan jännittää, nukkuuko paremmin kun imetys vähenee ja tulee erilaista aktiviteettia ja vain yhdet mahdolliset päikkärit..

Pyysit kyllä neuvoa, eipä ole niitä antaa.. Vertaistukea lähin tarjolla:)!

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:
No minä annan sen maitopullon kerran tai kaks yöllä, jos ei asetu. Ja tuonkin olen huomannut, että illalla pitää hieman silitellä että nukahtaa, ja on aivan hiljaa liikahtamatta kun silitellään, mutta kun lopetan, poika säpsähtää ja kurkkaa uniharson alta "mihin olet menossa?". .
Unipupu ja harso meillä on, ne auttaa kyllä jonkun verran ja tosiaan tuo mobile soi hiljaisella illalla kun nukahtaa, ja joskus yöllä olen laittanut soimaan.
Minulle joku sanoikin, että tuo yö maito saattaa tehdä tämän, senkun voisi lopettaa, mutta voiko näin pieneltä??

Hyvinki voi lopettaa ja mä jätin yhdeltä vauvana tuon ikäisenä tutin pois ku en jaksanu jatkuvasti sitä olla ettimässä.

ilmanmuuta voit lopettaa yö maidon.. se vaatii pitkiä hermoja ja päättäväisyyttä!
Meil öitä rauhotti juuriki se et yö pullo jätettiin pois, ja myöhemmin tutti. Myös kannattaa seurata et mikä on lapselle hyvä iltapuuron määrä, nimittäin meil oli jossain vaiheessa tytöllä semmonen vaihe et söi niin kauan ku tarjottiin ja sit itki/ähisi liian täyttä oloa. Myös yövalo on helpottanu öitä.

Global Macro -- this kind of model is targeted on very long and quick roles in both cash and also offshoot market segments all over the world. Attached carefully in order to global economical situations, they may be dedicated to appearing promotes as well as companies and also produced nations around the world. prentice capital management website Nearly all varieties of shareholders usually are restricted to stocks and options, bonds, as well as other forms of purchase opportunities that are commonly designed to some sort of "buy along with hold" method. Whilst this plan successful ultimately, the actual timing on the investment can mean which for most even a?substantial amount?of investment decision may don't reach the utmost feasible dividends. That is mainly because that will raises inside also diversified futures can't take on an energetic purchase method that isn't on a regular expense kinds.

There are numerous sites, along with I really do mean SEVERAL retailers where you can get money to write articles or blog posts. Examples will be Yahoo's Associated Content, Affluent Affiliate's Employment table, in addition to you might like to companion in place together with several affiliate marketers whom need to have many first posts written. http://www.youtube.com/watch?v=sjwb2q95D-g Robert Morris would be the co-editor on the Dynamic Riches Document, a complimentary investment decision newsletter which offers investment suggestions in addition to news it's not possible to get on the mainstream purchase press. Robert as well as their team bring generations involving Wall Neighborhood and also Silicon Vly knowledge to assist you uncover lucrative trading tips you can use currently. In addition to quick selling industry tips, included in the package get NO COST updates with penny stocks, choices, ETFs, items and foreign currencies that include the most beneficial chance of fast benefit. Click the link to begin your current free registration currently:

Yhteistyössä