onko vielä vaaraa...

Kävin alkuraskauden ultrassa RV 6+3. Sikiö oli hyvin kiinnittynyt, näkyi ruskuaispussi jne. Mitään vuotoa ei ole ollut. Lääkäri sanoi ultran yhteydessä, että enää on 3% riski keskenmenoon. Kovasti se pelottaa silti. Olen kerran saanut km:n RV 10. Silloin kyllä tuli vuotoa niinkuin ois kuukautiset ollu eikä ollut tällaisia oireita mitä nyt ja siksi sainkin tietää olevani raskaana pari päivää ennenkuin meni kesken.
Onkohan nyt kuitenkin hyvät mahdollisuudet kun raskaus tähän mennessä edennyt hyvin..siis että masuasukki pysyisi loppuun asti.

Eihän sitä koskaan voi tietää. Mullakin ultrattiin rv 6, jolloin kaikki oli aivan kuten kuuluikin olla. Keskenmeno tuli kuitenkin rv12. Jos keskenmenon syy on sikiöperäinen, voi "ongelma" tulla missä kehitysvaiheessa tahansa. Toki jos syke on ultrattu riski pienenee.

Toivon että kaikki menee sinulla hyvin!

hei! raskausviikko 6 on vielä todella vähän, mutta kuitenkin raskaus on alkanut. onnea! puhutaan, että viikkoon 12 asti eletään ns. riskiaikaa, jonka jälkeen keskenmenojen riski pienenee huomattavasti. kaikkea voi kuitenkin senkin jälkeen sattua. mutta kaikista riskeistä huolimatta kannattaa elää tätä päivää ja olla onnellinen tästä hetkestä. nauti pienen pienestä elämästä sisälläsi! Hän on osa sinua!

Minun käsitykseni mukaan, suuri osa keskenmenoista tulee viikoilla 8-11. Näin olen ymmärtänyt. Itsekin olin rv 9 ultrassa jossa kaiken piti olla hienosti, vahva syke näkyi sikiöllä. Missään vaiheessa en kärsinyt vuodoista. Kuitenkin n. rv 10 sikiö oli kuollut ja km todettiin rv12. Eli koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Joka tapauksessa sinulla on raskaus alkanut ja syke n'kyi, joten on todennäköistä, että kaikki menee hienosti loppuun asti. Nauti raskaudesta ja jos pelottaa, niin sekin on ymmärrettävää.
:hug:

Onnea

Yhteistyössä