vierailija
Tuli vastaan vuosien takainen kirjoitus verkostomarkkinoinnista, hyvä kirjoitus, mutta onko edelleenkin samaa menoa?
No yleensäkin katsotaan pahalla sitä että rikastuu toisten kustannuksella. Kaikkialla. Sitä verkostomarkkinointi nimenomaan on. Tuote on mukana vain koska järjestelmä ei näytä puhtaalta pyramidihuijaukselta.Olin innolla mukana 90-luvun lopulla, sain myyntiä kasaan ja verkostoa alleni, mutta sitten tapahtui se kuuluisa romahdus.
Sen jälkeen tuli muuta tyrkyttämään, eli vaikka mitä operaattoreita ja sähkömyyjiä mutta kaikki kuivuivat kasaan.
Eli ei koskaan enää se on varma!
Minun kutsujani oli monessa mukana eikä tuntunut millään ymmärtävän että homma ei toimi. Autotallinsa oli täynnä kaikenmaailman kemikaaleja ja rahaa oli paljon kiinni
Ei nämä toimi Suomessa koska suomalaiset on kateellisia toisilleen, eivätkä halua sinun rikastuvan hänen kustannuksellaan
"Toisen kustannuksellahan" kaikki rikastuminen tapahtuu? Eroaako tuo filosofia jyrkästi minkään yrityksen toiminnasta? Verkostossa on kuiten tuote, hyödyke, joka vaihtaa omistajaa. Jos joku tarvii tuotteen, niin miksi se olisi paha asia? Et periaatteessahan se verkostointijuttukin on vaan kauppaa.No yleensäkin katsotaan pahalla sitä että rikastuu toisten kustannuksella. Kaikkialla. Sitä verkostomarkkinointi nimenomaan on. Tuote on mukana vain koska järjestelmä ei näytä puhtaalta pyramidihuijaukselta.
1. Toisen rikastuminen ei ole muilta pois. Tuo teoria kumottiin jo 1700-luvulla."Toisen kustannuksellahan" kaikki rikastuminen tapahtuu? Eroaako tuo filosofia jyrkästi minkään yrityksen toiminnasta? Verkostossa on kuiten tuote, hyödyke, joka vaihtaa omistajaa. Jos joku tarvii tuotteen, niin miksi se olisi paha asia? Et periaatteessahan se verkostointijuttukin on vaan kauppaa.
niimpä, verkostomarkkinoinnin huono maine on hyvin ansaittuPääpaino on uusien jäsenten rekrytoinnissa.
Mutta normaalissa tuotteiden myynnissä ei tarvitse hankkia uusia jäseniä, mihin rikastuminen verkostomarkkinoinnissa lähes täysin perustuu. Sen lisäksi verkostomarkkinointi on huono tapa myydä tuotteita, kun verkoston jokaiselle jäsenelle on maksettava bonuksia ja siksi tuotteen hinta nousee liian korkeaksi sen laatuun nähden."Toisen kustannuksellahan" kaikki rikastuminen tapahtuu? Eroaako tuo filosofia jyrkästi minkään yrityksen toiminnasta? Verkostossa on kuiten tuote, hyödyke, joka vaihtaa omistajaa. Jos joku tarvii tuotteen, niin miksi se olisi paha asia? Et periaatteessahan se verkostointijuttukin on vaan kauppaa.
En mä sitä sanonut, etteikö se olisi huono systeemi. Olis vissiin pitäny kirjoittaa mielipide vielä uusiksi, että oikeen terottuisi.Mutta normaalissa tuotteiden myynnissä ei tarvitse hankkia uusia jäseniä, mihin rikastuminen verkostomarkkinoinnissa lähes täysin perustuu. Sen lisäksi verkostomarkkinointi on huono tapa myydä tuotteita, kun verkoston jokaiselle jäsenelle on maksettava bonuksia ja siksi tuotteen hinta nousee liian korkeaksi sen laatuun nähden.
Kannattaa katsoa Youtubesta dokumentit Autobonus ja Kansalainen Jussila.
Okei? No niin mä kuitenkin taisin sanoa, että toisen rikastuminen on muilta pois. Kerrotko lisää tuosta 1700-luvun vastateoriasta? Onko sillä nimeä?1. Toisen rikastuminen ei ole muilta pois. Tuo teoria kumottiin jo 1700-luvulla.
2. Verkostomarkkinoinnissa tuote sivuosassa. Normaalisti vastaavan tuotteen saa hankittua murto-osaan hinnasta muualta. Pääpaino on uusien jäsenten rekrytoinnissa.
Ei tuo kaupan perusidea nyt kuitenkaan ihan sama ole, tavallisesta kaupasta puuttuu se verkoston rakentaminen ja jäsenten hankkiminen, siinä on aika iso ero. Verkostomarkkinoinnin ongelma on se että hyvin harva siinä rikastuu ja moni tekee sitä jopa tappiolla, tavallisessa yrityksessä kukaan ei suostu tulemaan töihin jos ei saa siitä kohtuullista palkkaa.En mä sitä sanonut, etteikö se olisi huono systeemi. Olis vissiin pitäny kirjoittaa mielipide vielä uusiksi, että oikeen terottuisi.
Mut kauppan perusidea, vaikka se huono olisikin, on kuitenkin sama kuin yrityksillä. Yksi tekee ja toinen rikastuu.