onko valvojaa paikalla

  • Viestiketjun aloittaja tytönjapojanmamma
  • Ensimmäinen viesti
päätön ratsumies
mun mielestä aloituksessa joku kerto vaan mielipiteensä , siihen tässä maassa on oikeen vapauskin :attn:
aiheeseen en erikseen ota julkisesti kantaa :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Onko jostain tabuaiheesta puhuminen halveeraamista? Onko mustista puhuminen automaattisesti rasismia? Voi jessus sentään taas |O
:whistle: Mut olishan tuosta voinut edes hitusen fiksummin kirjoittaa. En viitsiny lukea kokonaan ketjua ku minusta se ei mitenkään mukava ole. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeinäHattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Onko jostain tabuaiheesta puhuminen halveeraamista? Onko mustista puhuminen automaattisesti rasismia? Voi jessus sentään taas |O
:whistle: Mut olishan tuosta voinut edes hitusen fiksummin kirjoittaa. En viitsiny lukea kokonaan ketjua ku minusta se ei mitenkään mukava ole. :|
Niin voisi hyvin monesta muustakin asiasta kirjoittaa paljon, paljon fiksummin.
Mutta,j ostain syystä niistä monista muista asioista saa kirjoittaa samaan sävyyn ilman että kenenkään mielestä kyse on syrjinnästä, halveksunnasta tai rasismista :whistle:
 
ymmärtäjä
Kuka nyt oikeasti tykkää vaikemmin kehitysvammaisten puheesta ja käytöksestä. TuSkin kukaan. Omaiset rakastavat lähimmäistään, mutta muille käytös on todella outoa ja ennalta arvaamatonta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Niin onko niitä modeja. Kyllä siinä nyt halveksittiin, niin se vaan on.
Niinhän sä sanot... Jos kehitys vammaisen kohdalla olis lukenut pultsari, olisit mukana lässyttämässä kuinka käytös oli karmean epäsopivaa...
 
uneton
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Niin onko niitä modeja. Kyllä siinä nyt halveksittiin, niin se vaan on.
Hohhoijaa...sun sana on laki? Tällä palstalla kaipaisi useinkin (tällä kertaa sinulta) luetun ymmärtämisen kykyä, eikä aina niitä subjektiivisia johtopäätöksiä kuvitteellisista rivien välien tarkoituksista. Mutta niinhän se ei tietenkään ole, että SINÄ olisit voinut ymmärtää asiat väärin...

 
tytönjapojanmamma
No miksi ihmeessä tehdä alotus jossa sanotaan, en jaksa vammaisia. Itselleni ei tulisi mieleenkään kirjoittaa tommosta kun tiedän, että täälläkin on toki vammaisten äitejä ja omiasia joita kirjoitus loukkaa. olisin pitänyt asian omana tietonani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Niin onko niitä modeja. Kyllä siinä nyt halveksittiin, niin se vaan on.
Niinhän sä sanot... Jos kehitys vammaisen kohdalla olis lukenut pultsari, olisit mukana lässyttämässä kuinka käytös oli karmean epäsopivaa...
Sen enempiä itse aiheeseen kantaa ottamatta, toteaisin vaan että kehitysvamma on vähän eri asia kuin tieten tahtoen itsensä känniin kittaaminen. Kehitysvamma on tahaton ei kukaan sellaista itselleen valitse, mutta pultsariksi ei kukaan synny ..
 
eräs erityislapsen äiti
Kyllä tää sekä toi toinen ketju sais poistaa. Ihmiset kun eivät osaa ajatella asioita jos ei itsellä ole kehitysvammaista lasta. Se on aivan eri jos ovat töissä ja se on mielestä jos noin ajattelevat väärällä alalla! En mä ainakaan haluis että mun lastani opettais koulussa joku tommonen joka työkseen tekee mitä on mieltä sit työ ajan jälkeen!näistä. Tosin lunatic ei tee vaan alotti ton ketjun harmaana ja vastaili sit mustana tohon! Eikä tytsikin vähän samasta syystä saanut bannia?
 
tytönjapojanmamma
Niin, en siis hyväksy minkään ihmisryhmän aliarvioimista. Oli kyseessä lestadiolainen, kehitysvamainen, mikä ikinä. Eikä sillä ole mitään tekemistä täydellisen äitiyden kanssa (tuohon yhteen alotukseen viitaten)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
No miksi ihmeessä tehdä alotus jossa sanotaan, en jaksa vammaisia. Itselleni ei tulisi mieleenkään kirjoittaa tommosta kun tiedän, että täälläkin on toki vammaisten äitejä ja omiasia joita kirjoitus loukkaa. olisin pitänyt asian omana tietonani.
Jokainen aihe on jollekin ihmiselle arka paikka. Aloitukset olisivat aika harvassa, jos mistään ei saisi kirjoittaa. :attn:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mut meitä lestoja saa haukkua mielinmäärin ja se on OK. Se on palstan henki.
no mun mielestä ketäkin saa uskoo mihin tahtoo ja ol mis uskonnassa vaan mut on hiukan eri asia jos kehitysvammaisia täällä solvataan. He eivät ole voineet sitä valita?!
 
mut
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Niin onko niitä modeja. Kyllä siinä nyt halveksittiin, niin se vaan on.
Niinhän sä sanot... Jos kehitys vammaisen kohdalla olis lukenut pultsari, olisit mukana lässyttämässä kuinka käytös oli karmean epäsopivaa...
Sen enempiä itse aiheeseen kantaa ottamatta, toteaisin vaan että kehitysvamma on vähän eri asia kuin tieten tahtoen itsensä känniin kittaaminen. Kehitysvamma on tahaton ei kukaan sellaista itselleen valitse, mutta pultsariksi ei kukaan synny ..
Niin mut onhan alkoholismikin sairaus?! Tuskin kukaan haluaa olla alkoholisti?
 
vieras
no aika yksinkertaisia tarvii olla sit jos muuta puheen aihetta keksi ky kehitysvammaiset. Toivon vaan että teille syntyy vaan terveitä lapsia.ette vaan saisi sydäriä. Sori mutta kun ei voi tietää kaikista
 
Keittiönoita
Lunatic teki palstavirheen käyttäessään sanaa kehitysvammainen. Olisi käyttänyt sanaa idiootti, homo, naapuri, teiniäiti kasvissyöjä, pakana, ämmä, akka, eukko tms, niin mitään moderaattoreihin vetoavia ketjuja ei olisi syntynyt. Itse olen monivammaisen lapsen äiti ja minusta Lunatic paikkasi kirjoitustaan varsin nätisti. Lunatic olisi nimittäin voinut - tapansa tuntien :D - kirjoittaa toisinkin.
 

Yhteistyössä