Onko väliä miten nuorena hoiti ihoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta ryppyinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta ryppyinen

Vieras
Kun mietin sitä että olen nyt 22, meikannu ainakin 15 vuotiaasta lähtien joka päivä niin tuskin olen ihan täysin hellästi ihoani kohdellut (pessyt kyllä aina ennen nukkumaanmenoa jos meikkiä naamassa) niin mietin vaan että onko siitä sitten seuraamuksia tulossa siinä iässä kun ihoon alkaa tulemaan ryppyjä. Niin tulevatko ne sitten kertarytinällä? Minulla on aika ohut iho silmien alueella.
En ole ottanu aurinkoa tai polttanut, juonu silloin tällöin kyllä mutta etenkin 4 viimeiset vuotta on mennyt rauhallisesti. Kokemuksia tai tietoa kellään jakaa?

Eikähön se paljolti ole perinnollista, ellei sitten ota kauheasti aurinkoa. En usko, että ryppyjen tuloa voi kauheasti viivyttää, jos niitä on tullakseen, jos on ihan normaalisti elänyt, niinkuin sinä olet.

kun mietin vaan sitä että jos olen turhan rankasti kohdellut etenki silmänalusiani joskus teininä, en ole piitannu hellästi puhdistaa jne niin onkohan siitä sitten seuraamuksia vai onko nuori ikäni silloin pelastanu minut ja noita huonosti kohteluita ei ole iho "kirjannu muistiin"

Kyl mä luulen että se on geeneissä. Elämäntavat noin yleisesti vaikuttaa tosi paljon, ei niinkään se ihon hoito.

Mutta, jännää on että mua veikattiin parikymppisenä 27-vuotiaaksi aika yleisesti ja nyt kuulen näyttäväni parikymppiseltä kun olen 27-vuotias, mua myös veikataan pikkusiskoni pikkusiskoksi ja ikäeroa on 8 vuotta? Ja iho ei todellakaan ole mikään hyvä, ryppyjä nyt ei ihan hirveästi taida olla mutta verenpurkaumia ym. läiskiä iholla on kyllä ihan niin että hävettää. Elämäntavat oli enemmän kuin persuksillaan tossa nuoruudessa..

En usko että tuo huono hoito vaikuttaa, mutta mun tupakoivat ja paljon aurinkoa ottavat kaverit lapsuusajalta on rypistynyt kunnolla jo pitkälti alle neljänkympin.

Solarium/auringonotto, tupakka, runsas alkoholi ja huono ruokavalio / vähäinen liikunta, siinä resepti huonoon ihoon. Mutta ei voi kiistää, etteikö myös meikkaamisella olisi vaikutusta, pakkohan sen on ihoa jotenkin kuluttaa kun parabeeneja ja silikoneja yms työnnetään iholle päivittäin vuosikausien ajan? Kyllä mulla ainakin menee iho huonoon kuntoon, jos meikkaan, enkä sitten erityisemmin ihoa hoida, vaan pelkästään pesisin meikit pois.
En polta, alkoholia käytän hyvin harvoin, ja elämäntavat on muutenkin ihan kunnossa, haluan pitää huolta itsestäni. Pintakuiva sekaihoni ei kuitenkaan tule toimeen ilman luontaistuotekaupasta ostamaani tuhtia kasvovoidetta ja silmänympärykset ei hilseile kuivuuttaan kun niitäkin rasvaa. :) Mutta edelleen geenit ja ihotyyppi merkitsee kans paljon.

Yhteistyössä