onko väärin

pyytää/olettaa että mies olisi selvinpäin vaikka raskauden viimeisen kolmanneksen?

voiko ylipäätänsä toiselle sanoa että "älä ryyppää" ?

voiko siitä suuttua jos toinen päättää ryypätä "vaimokkeen" pyynnöstä/halusta huolimatta? esim, tilanteessa jossa olisi ryypätty vaikka kaksi viikonloppua peräkkäin..

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Eihän aikuista ihmistä voi kieltää mutta mä en todellakaan ymmärrä joka viikonloppuista ryyppäämistä
mutta saako siitä suuttua jos pyytää ja toinen tekee silti oman päätöksensä joka on päinvastainen?

minäkään en todellakaan ymmärrä. eikä siis kyse ole siitä että joka viikonloppu ryyppäisi, vaan nyt lomalla on ollu jo kaksi viikonloppua putkeen..

Alkuperäinen kirjoittaja klementine:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Eihän aikuista ihmistä voi kieltää mutta mä en todellakaan ymmärrä joka viikonloppuista ryyppäämistä
mutta saako siitä suuttua jos pyytää ja toinen tekee silti oman päätöksensä joka on päinvastainen?

minäkään en todellakaan ymmärrä. eikä siis kyse ole siitä että joka viikonloppu ryyppäisi, vaan nyt lomalla on ollu jo kaksi viikonloppua putkeen..
Kyllä suuttua saa ja luulisi nyt miehenkin jotain tajuavan.Kait sitä kotona voi muutaman ottaa

S
Alkuperäinen kirjoittaja klementine:
pyytää/olettaa että mies olisi selvinpäin vaikka raskauden viimeisen kolmanneksen?

voiko ylipäätänsä toiselle sanoa että "älä ryyppää" ?

voiko siitä suuttua jos toinen päättää ryypätä "vaimokkeen" pyynnöstä/halusta huolimatta? esim, tilanteessa jossa olisi ryypätty vaikka kaksi viikonloppua peräkkäin..
Voi sanoa, että et haluaisi toisen ryyppäävän.
Saat toivoa, että mies olisi selvinpäin.
Jos suututtaa, niin suututtaa. Ei tarvitse kysyä, voiko.

Miestäsi et kuitenkaan voi muuttaa ja hän tekee omat valintansa - joko sinua kunnioittaen tai ilman. Siitä voit itse vetää sitten johtopäätökset miehesi henkisestä kypsyydestä elämäntilannettanne kohtaan.

v
Alkuperäinen kirjoittaja nuunuu:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Minä olen vaatinut tätä koko raskauden ajalta, jep olen juuri se kaulin kädessä heiluva natsi ;) Muutaman kerran mies on ottanut.
Ja siis miks? :D
Jaa, varmaan paljon vaikuttaa mm että oma isäni on alkoholisti. Alkoholin suhteen olen todella tiukka. Kukin tehköön tavallaan.

Minä olen vaatinut tätä koko raskauden ajalta, jep olen juuri se kaulin kädessä heiluva natsi ;) Muutaman kerran mies on ottanut.
Jaa, varmaan paljon vaikuttaa mm että oma isäni on alkoholisti. Alkoholin suhteen olen todella tiukka. Kukin tehköön tavallaan.
Höm. Paitsi miehesi tekee sun tavallas.

mulla kanssa äiti oli alkoholisti, sen takia varmaankin mulla on myös näin tiukka linja.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Höm. Paitsi miehesi tekee sun tavallas.
Emmeköhän ole YHDESSÄ sopineet tämän linjan jo ennen raskautumistani, jos asia olisi ollut liian hankalaa miehelleni, olisin tuskin hommaan ryhtynyt. Tarkoitin lähinnä että kukin pariskunta tehköön/sopikoon omalta osaltaan. Luulin tuon olevan itsestäänselvää..

Jos mieheni olisi raskaana, niin mun mielestä olisi kohtuutonta, että mieheni vaatisi vain hänen raskautensa takia minun olemaan 3 kuukautta selvinpäin. Itse juon harvoin ja vielä harvemmin juon pikkuhiprakkaa enempää. Jos mut olisi kutsuttu juuri noiden 3 kuukauden aikana johonkin illanviettoon, jossa juomapuoltakin olisi, niin en näkisi pienintäkään syytä olla juomatta.

Mutta eriasia on, jos mies vetelisi lärvejä joka viikonloppu, niin pistäisisin kyllä ajattelemaan tulevaa synnytystä yms. ja pyytäisisin ainakin vähentämään juomista.

Yhteistyössä