Onko väärin jos lähden viikonloppureissulle 4-vuotiaan kanssa ja jätän 2-vuotiaan isänsä kanssa kotiin?

• Viestiketjun aloittaja kun haluis maalle!!!
  • Ensimmäinen viesti
kun haluis maalle!!!
Meillä siis sellainen tilanne, että miehellä ei ole koko kesänä lomaa eikä siis päästä kimpassa maalle tms. Mun äitini olisi lähdössä viikonloppuna mökille ja ajattelin josko lähtisin esikoisen kanssa mukaan. Autoon ei mahdu kahta istuinta millään kun mukaan lähtee kaksi pientä koiraa sekä veljeni. Mulla ei itselläni ole korttia, joten en voi ottaa meidänkään autoa. Ajattelin että 4-vuotias saisi reissusta enemmän irti (eikä tarvitsisi niin hirveästi pelätä että hän kävelee päättömästi laiturilta suoraan mereen).

Mies vain nosti ehdotuksesta kauhean haloon ja sanoi ettei se ole kuopukselle reilua... No ei varmaan joo, mutta minkäs teet? Kai se ukko voisi pojan kanssa jotain keksiä yhden viikonlopun? Harvoinpa nuo pojat saavat kaksinkeskistä aikaa! Olen lisäksi rv30 raskaana, enkä oikein tiedä jaksaisinko juostakaan pojan perässä siellä koko aikaa (mun äitini ei siihen enää kykene ja veli nyt menee omia matkojaan)... Mustakin olisi kiva joskus viettää vähän aikaa esikoisen kanssa rauhassa...

Olenko siis suomeksi sanottuna nyt ihan pa*ka mutsi jos näin teen? :xmas:

ev
No et ainakaan minun mielestäni. Hyvähän sitä on antaa joskus aikaa pelkästään toiselle lapselle, kunhan sitten tarjoaa kahdenkeskistä aikaa myös toisellekin. Lähde vain reissuun isomman kanssa, kyllä ukko taatusti pärjää pienemmän kanssa kotona.

tinni
no nyt otat sen 4v:n ja lähdet sinne mökille. eihän se 2v poika välttämättä edes ymmärrä mihin olette menossa. on vain sunnuntaina onnellinen kun äiti ja sisko palaa kotiin.
tulee vain mieleen että eikö mies halua olla juniorin kanssa kaksin noin kauan. pelkää ettei pärjää???

ap
Kiitos ihanista kommenteista! :D Kyllä mies ihan varmasti pärjää pojan kanssa ja vaikka molempien kanssa jos niikseen tulee! Luulen itse, että taustalla on ihan vain se kun häntä itseään ottaa päähän ettei ole sitä lomaa nyt ja olisi ehkä kaivannut ihan vapaata viikonloppua (ja siis toivonut että ottaisin molemmat lapset). Kun se nyt ei kuitenkaan onnistu, niin ehkä pidän pääni tuon yhden viikonlopun suhteen! Pojan kanssa keksitään varmasti kaikkea kivaa sitten sen jälkeenkin! Ja mieskin voisi kyllä jotain poikien juttuja heille kehittää!

Yhteistyössä