Onko väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti....

Vieras
Mulla on kaks lasta ja juon iltasin pari kolme olutta sitten kun he ovat menneet sänkyyn n. 2-3 kertaa viikossa ihan rentoutuakseni ja saadakseni paremmin unen päästä kiinni, en oo uskaltanu kertoo kavereillekkaan kun pelkään et mut tuomitaan jotenkin huonoksi äidiksi mitä en oo..

Alkuperäinen kirjoittaja Minä-;27692106:
No eipä tuo nyt kamalalta kuulosta mun mielestä.

Mun kaveri joi muutaman oluen iltaisin, ihan vain "rentoutuakseen". Noh, nyt on täyspäiväinen alkoholisti. En tietenkään sano, että kaikille käy niin, mutta..

Jos ihan tapana on ja rentoutumiseen, niin vähän huolestuttavalta kuulostaa, koska toleranssi kasvaa ja kohta tarvitset enemmän saavuttaaksesi saman olon. Kokeile olla ilman 1 kk, jos et pysty niin sehän on jo ongelma. Satunnaisesti ei tee kenestäkään huonoa äitiä, mutta toi tiheys ja säännöllisyys ja ehkä se rentouden tavoittelu on huolestuttavaa. Miten asian itse näet, kun sitä kysyitkin.

No, pystytkö olemaan ilman? Jos pystyt ja saat nukuttua ilmankin, niin ei ongelmaa ja toisaalta voit huomata ettet tarvitsekaan. Jos taas et pysty, niin sitten sulla on ongelma ja se on huolestuttavaa.
Kokeile siis olla juomatta, keksi joku muu keino rentoutua.

Mä itse kasvoin lasisen lapsuuden, molemmat vanhemmat alkoholisteja, siksi en juo IKINÄ että mun muksut näkee,eikä ne tuu ikinä kauppaankaan mukaan jos ostan ne pari itselleni... juon olutta siksi välillä et saan lähinnä unenpäästä kiinni, oon kokeillu eri lääkkeitä ja mikään ei toimi tai sit mulle ei saa määrätä(monia sairauksia)... ja niinä päivinä kun en ota niin valvon kolmeen.. :(( ja pari-kolme on pysynyt jo pari vuotta samana, ei oo tarvinnu lisätä määrää..

Ei ole väärin.

Ellet
a) koe tarvetta salailla asiaa läheisiltäsi - eli tehdä sitä salassa.
Tai
b) ole itse huolissasi alkoholikäyttäytymisestäsi

Molemmat ehdot täyttyy mun nähdäkseni.

Munkin mielestä tuo 2-3 kertaa/vko on aika usein. Onko teillä kotona noina päivinä toinen aikuinen, joka on selvinpäin? Ettei lasten ainoa hoitaja oo pienessä sievässä? Varmaan ihan hyvä neuvo tuo, että kokeilet olla jonkin aikaa juomatta. Sinä aikana voit yrittää keksiä muita rentoutumiskeinoja - jokin harrastus, lukeminen, elokuvien/tv:n katsominen, käsityöt. Jos juominen on ainut tapasi rentoutua, on syytä huoleen.

Määrät voi alkaa kasvamaan, siksi ei kannata monena iltana ottaa. Mutta ei tuo määrä tällä hetkellä ole pahakaan. Mutta tosiaan, kyllä se alkaa nousta. Ja toistua useammin kuin nyt.

Et sinä huono äiti ole. Olet ilmaisesti yh ja yrität vain selvitä? Mutta lopulta tuo on haitaksi itsellesi, koska eihän se alkoholi ole terveellistä varsinkaan noin usein. Eikö todellakaan löytyisi jotain nukahtamislääkettä jota voisit käyttää alkon sijasta? Mitä lääkkeitä olet kokeillut, onko annostut ollut tarpeeksi suuri?

Mun mielestä sun kannattaa ihan oikeasti huolestua itsestäsi, ei sen takia että olisit huono äiti, vaan ihan itsesi hyvinvoinnin kannalta! Ja mennä lääkäriin, pyytää jämäkästi sellaista lääkettä joka sinuun tepsii, onhan sellaista pakko olla!

Lämmin halaus, en minä sinua tuomitse ainakaan :)

P.s. Itse tissuttelin murheisiini joskus yh:na ollessani turhankin usein. Aloin huolestua ettei vain minusta ole tulossa alkoholisti. Heräsin onneksi tarpeeksi ajoissa tajuamaan että tätä en halua.

Ei, se ei ole väärin mutta väärin on mun mielestä se että joudut hakemaan hyväksyntää asialle täältä. Niin kauan kun pystyt huolehtimaan lapsista etkä vedä perseitä olalle kun olet niiden kanssa kotona niin ota vaikka joka ilta jos siltä tuntuu. Tosin sit voi äkkiä joutuu vetämään enemmän ku ei enää tunnu missään.

Itse olen huomannut, että se ensimmäinen kalja on aina se paras. Kun siitä oikein nautiskelee, vaikka sitten hyvän voikkarin kera, niin sen rentouden saa jo siitä. Nykyään siis se yksi saa riittää, jos se ei auta, niin pitää tehdä jotain ihan muuta, vaikka maata piikkimatolla puolituntia. Kun se määrä todella on vain se yksi, niin sen kyllä kehtaa myös tunnustaa kenelle vain.

Mä itse kasvoin lasisen lapsuuden, molemmat vanhemmat alkoholisteja, siksi en juo IKINÄ että mun muksut näkee,eikä ne tuu ikinä kauppaankaan mukaan jos ostan ne pari itselleni... juon olutta siksi välillä et saan lähinnä unenpäästä kiinni, oon kokeillu eri lääkkeitä ja mikään ei toimi tai sit mulle ei saa määrätä(monia sairauksia)... ja niinä päivinä kun en ota niin valvon kolmeen.. :(( ja pari-kolme on pysynyt jo pari vuotta samana, ei oo tarvinnu lisätä määrää..

No sitten jos molemmat vanhempasi ovat alkoholisteja, niin tuo on huolestuttavaa. Taipumus kun on perinnöllistä.

No kyllä katsoisin itseäni peiliin ja miettisin onko kaljan kittaaminen todella tarpeellista..
Kuulostaa hurjalta jos tuo juominen on ainoa keino millä rentoudut ja tosiaan ei hyvä heilu jos salailet asiaa ja itse jo mietit onko tuo juominen liikaa.

Mustakin kuulostaa melko reilulta jo toi ja kohta ei riitä enää 2-3 kaljaa 2-3 kertaa viikossa. Se on pian 3-4 kaljaa 3-4 kertaa viikossa jne. Ite en ole mikään nipo alkoholin suhteen, olenkin palstan mukaan hyvin epäilyttävä kohtuukäyttäjä. Jos joisin kaljaa niin limitiksi pistäisin pe iltana 2 kaljaa ja la iltana 1 ja ei muuta. Aina ei tarvi juoda ees sitäkään.

Toivon että itsesi ja lastesi takia vähennät. Jos et pysty niin hae apua. Tsemppiä!

[QUOTE="Vieras";27692206]Jos ihan tapana on ja rentoutumiseen, niin vähän huolestuttavalta kuulostaa, koska toleranssi kasvaa ja kohta tarvitset enemmän saavuttaaksesi saman olon. Kokeile olla ilman 1 kk, jos et pysty niin sehän on jo ongelma. Satunnaisesti ei tee kenestäkään huonoa äitiä, mutta toi tiheys ja säännöllisyys ja ehkä se rentouden tavoittelu on huolestuttavaa. Miten asian itse näet, kun sitä kysyitkin.[/QUOTE]

Samaa mieltä. >Hieman myös ihmetyttää miksei uskalla kertoa ystäville? Määrät ei ole isoja, alle suositellun viikkomäärän, mutta unen laatuun tuo kyllä vaikuttaa negatiivisesti.

Pari-kolme noin joka toinen päivä? Aika paljon. Mun viinapäällä toi tarkoittas että oisin kännissä kolmena iltana viikossa, ja lasten hoitovastuu olis humalaisella. Itse otan vain yhden pienen lasillisen viiniä jos olen kotona lasten kanssa, tai puolikkaan siiderin. Alkoholismi onhiipivä sairaus, tarkkaile itseäsi ja kokeile voitko olla ilman.

Jos kerran olet asiasta itse huolissasi, ja koet syyllisyyttä, on jotakin varmasti tehtävä.

Jos et pysty jättämään noita olusia pois lasten mentyä nukkumaan etkä saa ilman unta, on sinulla jo ongelma. Hae apua ajoissa lastesi ja itsesi takia.

Yhteistyössä