Onko väärin muidenkin mielestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NaRikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NaRikka

Aktiivinen jäsen
01.05.2006
1 889
0
36
Pieni tyttö kyseessä. Kesällä, jos ulkona esim 17 astetta, tuulee, eikä aurinko juuri paista, niin silti joutuu olemaan sortseissa ja teepparissa ulkona, kun on kerran kesä. Talvisin taas paksut vaatteet, vaikka olisi plussia paljon ja aurinkoinen ilma. Tyttö valittaa kuumaa ja kylmää, mutta vanhemmat ohittavat sen nauraen. Jos ruokana on lapsen inhokkiruokaa, sitä laitetaan tarkoituksella kukkurallinen lautanen ja kaikki on pakko syödä. Jos ei muuten, niin sitten ollaan koko päivä kylmän ruuan kanssa saunassa lukkojen takana. "Opetetaan" sukeltamaan painamalla päätä pinnan alle...... ymv.ymv. :( Todella, todella ikävältä tuntuu tytön puolesta.

Oi voi...Miehen vanhemmat on juur tommosia, pahempia nyt kun lapset on isoja. Varsinkin appiukko, sillälailla kuulemma oppii rohkeaksi kun mollataan, nauretaan ongelmille ja joka asiassa teet väärin ja huonosti. Ja sen voin sanoa, että kaikilla perheen lapsilla on ihan hirveet itsetunto ongelmat, kukaan ei usko itseensä millään lailla.

Vanhemman kuuluu tukea ja kehua, ei morkata ja alistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Tuo on aivan sairasta tollanen! :/

No niin on
c004.gif
tana

Tähän kun vielä lisätään väkivalta. (vaikka eihän läpsiminen, tukkapölly tai luunappi ole muutamien palstalaisten mielestä väkivaltaa) Entäpä, jos tukkapölly tarkoittaa sitä, että lapsi nostetaan hiuksista ilmaan ja ravistellaan? Voitte sitten kuvitella, mitä nuo muut oikeesti tarkoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja todella törkeää:
Sairasta käytöstä, johonkin hullujen huoneelle ne vanhemmat joutaisivat! Tee ihmeessä ilmoitus, äläkä siinä vaa märise.

Joo, no vähän myöhäistä se on enään, kuin märistä. Tuo lapsi olin nimittäin minä. Olispa sillon naapurit olleet kanssa tota mieltä, tai edes sukulaiset. Toi kuritus oli ainakin ihan älytöntä pieksemistä, samoin tuo hukuttaminen. Mut jotenkin kaikki aina kasvatukseksi selitettiin. Tässä syy väkivallanvastaisuuteeni.

Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Alkuperäinen kirjoittaja todella törkeää:
Sairasta käytöstä, johonkin hullujen huoneelle ne vanhemmat joutaisivat! Tee ihmeessä ilmoitus, äläkä siinä vaa märise.

Joo, no vähän myöhäistä se on enään, kuin märistä. Tuo lapsi olin nimittäin minä. Olispa sillon naapurit olleet kanssa tota mieltä, tai edes sukulaiset. Toi kuritus oli ainakin ihan älytöntä pieksemistä, samoin tuo hukuttaminen. Mut jotenkin kaikki aina kasvatukseksi selitettiin. Tässä syy väkivallanvastaisuuteeni.

Ai, anteeksi. Huomasin nyt tämän ketjun uudelleen. On kait se sitten jo vähän myöhäistä. :(

En nyt mitenkään puolustele vanhempia jotka näin ovat toimineen,mutta kotoahan se kasvatus lähtee.
Usein kasvatetaan omat lapset siten kuin vanhemmat ovat kasvattaneet.Siis "isältä pojalle"
Toivottavasti olet saanut katkaistua tämän kierteen sikäli jos sinulla omia lapsia on.
:hug:

Meidän sukupolvella onkin paljon tehtävää tuossa kasvatustapojen periytyvyyden "katkaisussa". Kaikkia omia viboja kun ei huomaa (esim. ilmeitä) -sitten vasta kun lapset reagoivat, tuleekin mieleen että taisin olla kuin äitini tai isäni. Onneks mun lapset on tulleet isäänsä ja ihan mahdottoman itsepäisiä. Onneks mulla on "herttainen" mies ja lasten isä. Onneks olen tajunnut, etteivät vanhempani olleet tai ole nykyäänkään aina oikeassa ja ovat tehneet virheitä. Ja vaikka kuinka yrittäisin olla HYVÄ JA RAKASTAVA äiti en välttämättä ole. Siis silloin iloitsen sanasta: "Anteeksi." Ja jospa vaikka lapsenikin sen oppivat.

Yhteistyössä