Onko uroskoiran kastroimisesta hyötyä remmireuhaamisen lopettamisessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Koira on rauhaton sählä, huonosti koulutettu, tottelematon ja ihan mahdoton hihnassa. Kyseessä 2-vuotias uros.

Olen odotellut jospa tuo aikuistuessaan hieman rauhottuisi, mutta ei toivoa.

Lenkillä katoaa maailma koiran ympäriltä kokonaan, olen yrittänyt kontaktikoulutusta, mutta ei toimi, hajut, pissat, kaikki vie koiran huomion ja koira menee ihan sekaisin.

Kun näkee toisen koiran niin kierrokset nousee, koira kiihtyy ja vaikka ohitamme koiran nopeasti, säntäillen, niin koira käy ihan kierroksilla vielä hyvän matkaa.

Auttaako kastrointi tuohon sähläämiseen? Entäs kontaktiharjoituksiin?

Miten teidän urokset ovat muuttuneet kastroinnin jälkeen?
Minkälaisia vaikutuksia sillä on ollut?

[QUOTE="vieras";28536686]Koira on rauhaton sählä, huonosti koulutettu, tottelematon ja ihan mahdoton hihnassa. Kyseessä 2-vuotias uros.

Olen odotellut jospa tuo aikuistuessaan hieman rauhottuisi, mutta ei toivoa.

[/QUOTE]

Hyvä ap, sinun ei olisi pidännyt odotella vaan kouluttaa koirasi. 2v ei ole enään pentu. Sen pitäisi totella omistajaansa. Jos ei tottele, koira ei ole epäonnistunut vaan omistaja on. ELI menet steriloimaan nyt itsesi, josko sitten osaisit kouluttaa koirasi paremmin. Jos sekään ei auta, ainut vaihtoehto on se että menet piikille.

Koirasi pääsee sitten parempaan kotiin.

Meillä ei ainakaan auttanut. Leikattiin ihan muista, terveydellisistä syistä. Mutta ei ole vähentynyt merkkaukset, haistelut, toisille rähimiset yms.
Vaivan kyllä poisti, ja nartut ei enää samalla lailla kiinnosta.

Toisilla auttaa, toisilla ei. Mutta koska siitä tuskin on haittaa, kastoroisin koiran.

Mulla on 2v narttu, joka on vielä TÄYSIN kesken. Joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon vaan jatka kouluttamista edelleen :)

Meillä ei kastrointi vaikuttanut koiran luonteeseen mitenkään. Mutta koirakoulussa käynti auttoi siihen, ettei ohittaessa ole niin kiinnostunut toisista, kun siellä niin paljon harjoiteltiin sitä ohittamista ja kontaktia toisten koirien läheisyydessä. Suosittelen lämpimästi.

Hyvä ap, sinun ei olisi pidännyt odotella vaan kouluttaa koirasi. 2v ei ole enään pentu. Sen pitäisi totella omistajaansa. Jos ei tottele, koira ei ole epäonnistunut vaan omistaja on. ELI menet steriloimaan nyt itsesi, josko sitten osaisit kouluttaa koirasi paremmin. Jos sekään ei auta, ainut vaihtoehto on se että menet piikille.

Koirasi pääsee sitten parempaan kotiin.

Mitä se minun sterilointi tässä auttaa. :D Ei sillä koiralla nyt herranjumala mun geenejä ole. :D Vai onko steriloidut tutkitusti parempia koirankouluttajia? :D

Ja koiraa on kyllä koulutettu, ilmeisesti vain tehty asioita väärin, väärällä tavalla ja väärin keinoin.
En ymmärrä missä menee pieleen.
Jopa koirakoulussa olemme olleet useammalla kurssilla, jokin vain mättää, enkä osaa korjata sitä itse, enkä koirakoulumme ohjaajien neuvoillakaan.

Mahdoton kouluttaa koiraa johon ei saa mitään yhteyttä, mihin käskyt ja opit ei tartu.
Siihen etsin apua.

Mulla on 2v narttu, joka on vielä TÄYSIN kesken. Joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon vaan jatka kouluttamista edelleen :)

Ihan sama jos omasta lapsesta sanoittaisiin näin kun se täyttää 18v, kuseksii nurkkiin, ei mitään käytöstapoja, ei tiedä missä vessa on.. jne..

Hieman myöhässä kouluttamiset jos 2v koira ei pysy hallinnassa. Tietenkään ei myöhäistä. Saihan Jane kasvatettua Tarzanistakin vielä Lordin kun noin 25v tapasivat siellä viidakossa. Tosin se vei jotain kymmenen vuotta. Ja se on satua.

Mutta ei tietenkään ole myöhässä, pitäisi vaan alkaa kouluttaa sitä koiraa määrätietoisesti. + Oikein.

Mitä se minun sterilointi tässä auttaa. :D Ei sillä koiralla nyt herranjumala mun geenejä ole. :D Vai onko steriloidut tutkitusti parempia koirankouluttajia? :D

Ja koiraa on kyllä koulutettu, ilmeisesti vain tehty asioita väärin, väärällä tavalla ja väärin keinoin.
Jopa koirakoulussa olemme olleet useammalla kurssilla, jokin vain mättää, enkä osaa korjata sitä itse, enkä koirakoulumme ohjaajien neuvoillakaan.

Mahdoton kouluttaa koiraa johon ei saa mitään yhteyttä, mihin käskyt ja opit ei tartu.
Siihen etsin apua.

Niin, itsehän olit kaverilta ensimmäisenä viemässä palleja pois ;)
Tietenkään en voi tietää mistä on kysymys mutta kun kerroit että olette käyneet koirakoulussa ja jne, voisin kysyä että oletteko johdonmukaisia koko ajan? Koira menee helposti sekaisin jos esim päivässä koulutetaan sitä pari tuntia kun on aikaa. Loppuaika hellitään ja annetaan sen tehdä kivoja asioita.

Sen pitää olla kokoaikaista. Johdonmukaista. Jos joskus koira saa tulla vaikka syliin, niin ei se ymmärrä ettei aina saa? Esim kylään tulevan isomummun syliin ei saa hypätäkkään? Jos kuiten muiden tai jonkun muun syliin saa?

No tuo oli tällainen rautalankaesimerkki nyt.

Siihen etsin apua.

Oletko kokeillut eri palkkaamistapoja tai erilaisia harrastuksia? Mun koira ei palkkaudu ollenkaan leluista, vaan sillä toimii vain ja ainoastaan namit. Joillain taas ei namit toimi ollenkaan.

Tai voiko sillä vaan olla niin valtavasti energiaa, että keskittyminen ei siksi onnistu? Voisiko kunnon lenkki tai uimassa käyttäminen tms. toimia ennen harjoituksia?

Mistäköhän johtuu koiralla se luulo että hän "johtaa" lenkillä?
Ikinä ei mennä sinne minne koira haluaisi, vaan ennalta päätetty lenkki, mutta silti erittäin usein koira "säntää vauhdilla" toiseen suuntaan, minä huudan EI ja käsken koiran takaisin, ja silti yrittää uudestaan. aina.

Tämä teema toistuu tämän uroksen kanssa ihan joka asiassa, tekee väärin, tietää tekevänsä väärin, kiellän, toimii oikein sen jälkeen, kehun, koira yrittää uudestaan.
Sama rumba.

Hihnassa vetämistä treenattiin kuukausi pysähtymällä IHAN JOKAINEN KERTA kun koira kiskoi, ei mitään edistystä kuukaudessa, lopetin treenit.

Huoh. Väärän koiran valitsin, se on jo selvä, mutta kaipa se tästä selviää joskus.

[QUOTE="vieras";28536847]
Tai voiko sillä vaan olla niin valtavasti energiaa, että keskittyminen ei siksi onnistu? Voisiko kunnon lenkki tai uimassa käyttäminen tms. toimia ennen harjoituksia?[/QUOTE]

Erittäin hyvin sanottu. Jos aktiivinen koira ei saa tarpeeksi tekemistä, se turhautuu. Silloin ei parhaimmatkaan koulutusniksit pure jos toinen on koko ajan täynnä räjähtämätöntä energiaa.

[QUOTE="vieras";28536847]Oletko kokeillut eri palkkaamistapoja tai erilaisia harrastuksia? Mun koira ei palkkaudu ollenkaan leluista, vaan sillä toimii vain ja ainoastaan namit. Joillain taas ei namit toimi ollenkaan.

Tai voiko sillä vaan olla niin valtavasti energiaa, että keskittyminen ei siksi onnistu? Voisiko kunnon lenkki tai uimassa käyttäminen tms. toimia ennen harjoituksia?[/QUOTE]

Namit on se koiran juttu, pentuna toimi erittäin hyvin, lelut eivät koskaan toimineet ja omistajan kehut, rapsutukset on ihan yhtä tyhjän kanssa olleet aina.

Nyt vain ei ulkona enää toimi namitkaan, esim. ohitustilanteissa, olen vienyt koiran kauemmaskin ja nokan edessä namia pidellyt, mutta ei riitä, se toinen koira on tärkeämpi.

Voi olla että koiralla on myös liikaa energiaa, on todella energinen koira, sellainen kahden vaihteen koira, joko juoksee täysillä tai sitten makaa raatona, mitään puoliväliä ei ole.

Koira saa kyllä päivittäin kolme lenkkiä, kaksi lyhyttä ja yksi pitkä, mutta huomaan että lenkit on alkaneet olla niin vastenmielisiä lähiaikoina, että kohta on tuokin kierre valmis.

Mutta kiitos vastauksista kaikille. :)

Lopettelen tähän, näitä koulutusongelmia kun ei valitettavasti vielä voida palstalla parantaa, vaikka paljon vinkkejä onkin saatavilla. :D

Ikinä ei mennä sinne minne koira haluaisi, vaan ennalta päätetty lenkki, mutta silti erittäin usein koira "säntää vauhdilla" toiseen suuntaan, minä huudan EI ja käsken koiran takaisin, ja silti yrittää uudestaan. aina.

Tämä teema toistuu tämän uroksen kanssa ihan joka asiassa, tekee väärin, tietää tekevänsä väärin, kiellän, toimii oikein sen jälkeen, kehun, koira yrittää uudestaan.
Sama rumba.

Hihnassa vetämistä treenattiin kuukausi pysähtymällä IHAN JOKAINEN KERTA kun koira kiskoi, ei mitään edistystä kuukaudessa, lopetin treenit.

Huoh. Väärän koiran valitsin, se on jo selvä, mutta kaipa se tästä selviää joskus.

Miten sä lenkität sitä koiraa? Meneekö koira sun edellä vai vierellä vierellä? Toiset koirat on kovapäisiä, toiset oppii muutamalla kerralla.

Ja ihan silkasta uteliaisuudesta, mikä rotuinen?

Sama rumba.

Vastaus on tässä, et ollut tarpeeksi johdonmukainen. :(

Meillä oli mahdoton vetäjä tuo toinen koira nuorena. Vaikka on pienikokoinen niin olihan se rasittavaa. Vaikka mitä konstia koitin mutta ei vaan auttanut, meno oli jatkuvaa vetämistä ja yritti nuuskia molemmat puolet tiestä joten voitte uskoa että lenkit oli rasittavia! Koira kastroitiin n. 2-vuotiaana ja kyllä se siinä ainakin rauhoitti, ettei ollut niin hulluna niiden hajujen perään enää ja pystyi jopa kävelemään iisimmin.

Miten sä lenkität sitä koiraa? Meneekö koira sun edellä vai vierellä vierellä? Toiset koirat on kovapäisiä, toiset oppii muutamalla kerralla.

Ja ihan silkasta uteliaisuudesta, mikä rotuinen?

Ei mene vierellä, menee edellä. En saa kulkemaan vierellä, tämän vuoksi selkeästi tuo koirien ohittaminenkin on hankaloitunut.
Satunnaisesti menee ihan ok sivussa tai jos on mielinkielin jostain syystä. (harvoin)
Koira menee edellä, hihna kiristyy melkeinpä väkisin kun koira kiirehtii ja sitten tulee rähinä kun hihna on kireällä.

Mä uskon että jos tuon vierellä kulkemisen saisin opetettua, niin asia helpottuisi paljon. En vain tajua miten sen teen, kun namillakin kuljetan vierellä, niin koiran keskittyminen herpaantuu välittömästi muualle kun nakin on nielaissut.

Rotua en halua kertoa, koska en pidä siitä miten rotuja leimataan huonojen omistajien vuoksi.
Mutta pienikokoinen, itseriittoinen rotu kyseessä. Koirakouluttajan mukaan ei mitenkään pehmeä yleensä.

Olen tosissani. Jos olet antanut koiralle periksi, koira tietää, että ei sinusta ole mihinkään.

Koirakoulussa neuvottiin että jos ei tuossa ajassa näe edistystä, niin keino ei sovi koiralle, kannattaa kokeilla jotain muuta eikä hinkata sitä toimimatonta.

En tiedä sitten oliko neuvo huono vai hyvä, itse en ainakaan tiedä paremmin niin sillä mentiin.

oletko katsonut koirakuiskaajaa? muista että kaikki lähtee omistajasta. suosittelen kovasti cesar milanin kirjoja ja tv-sarjaa. alkaa paremmin ymmärtämään koirien käyttäytymistä ja miten omalla itsellää pystyy vaikuttamaan koiraansa..omistajat ovat aika isossa asemassa koiran käyttäytymiseen.. jos omistaja stressaantunut, niin koirakin.. koira on kuin lapsi joka vaistoaa omistajan tunnetilat..

Yhteistyössä