Onko tyttö-ja poikaraskauksien oireissa ollut eroja?

Tuossapa tuo kysymys jo tulikin. Meillä on esikoispoika, jota odottaessa olin elämäni kunnossa. Vähän vaan alussa oli palelua, väsymystä ja kuvotusta. Nyt toista odottaessa olo on selkeästi huonompi. Olen joiltain kuullut, että vauvan sukupuoli voisi vaikuttaa erilaiselta jo raskausoireiden perusteella. Miten te olette asian havainneet? Vai onko oletus vain humpuukia?

näin mulla:1.tyttö,oireita ruokahimot,munkit,piimä,rusinat.ei pahoinvointia,eikä paljoa muutakaan.loppuraskaudessa armottomat lonkkakivut ja laskimotukos polvessa...
2.poika koko raskausajan oksetti ja paino putosi niin et viimesillään painoin suunnilleen saman kuin ennen raskautta,juuri mikään ruoka ei uponnut...
3.tyttö ei kovin huono olo,pari kertaa oksensin...eikä ollut mitään erikoisia mielitekojakaan...
4.poika ei paljoa pahoinvointia,vähän esim.kalan ja maksan haju kuvotti.suonenvetoa koko jaloissa melkein loppuun asti.intohimona paprika...
5.poika olo mitä mainioin alusta asti,ei erikoisia ruokahimoja...
6.tyttö kahvi alkoi tökkimään ennen plussausta ja ihastuin pepperooneihin ja kebappia oisin voinut syödä vaikka kokoajan ja paprika maistui myös...
7.ei vielä tietoa kumpi ällöttänyt alusta asti ja pari kertaa oksentanut.kahvi ei maistu,mut kauhea kalanhimo ja pepperoonit,ah voisin syödä vaik ämpärillisen.viinirypäleet ja klementiinit suurta herkkua.polvi reistailee...

Mulla 3 pojasta tosi voimakas pahoinvointi, tytöstä lievempi, mutta iho tosi huonona ja syödä teki mieli koko ajan. Nyt viidettä odotan ja ei okseta tms, eikä tietoa vielä kumpi, tyttöä veikkaan ;)

1. poika Olo oli mitä mainioin koko odotusajan, ei ollut vaivoja
2. tyttö Aivan hirvittävä odotusaika. Huimasi välillä niin etten päässyt sängystä ylös. Olo oli järkky koko ajan. Käynnistettiin lopulta raskausmyrkytyksen takia.
3. poika Olo oli hyvä koko odotusajan, ei ihmeellisiä vaivoja
4. ? Ei kummempia vaivoja, viikon verran oli pahoinvointia. Poikaa veikkaan nyt rv9+1 menossa

mä odotan neljättä, ja vain eka raskaus oli ilman pahoinvointi (poika), eli näissä muissa on ollut samat viikot, ja yhtä paha olo (on sekä tyttö että poika, nyt ilmeisesti tyttö tulossa). myös sykkeet olleet aika samanlaisia, myös mahanmuoto, mieliteot jne. eli itse en ole löytänyt yhtäläisyyksiä tyttö- tai poikaraskauksissa.

Täällä esikoinen poika. Voin lähes koko raskausajan mitä mainioimmin. Ei oksentelua, ainoastaan kahvin tuoksu teki pahaa.

Nyt luultavimmin tyttö tulossa (ultran mukaan) ja olen oksentanut ekat 24vkoa lähes putkeen, yötä päivää. Olo on ollut hurjan heikko, turvotusta pukkaa mahdottomasti ja väsyttää...

Voihan se olla, että poika tulossa, mutta... On niin erilaiset raskaudet, että en voi kuin ihmetellä itse.

Ihanaa silti =)

Meillä entuudestaan viisi poikaa. Alkuraskaudessa huonoa oloa, joka helpotti suolasen syönnillä. Tyttöraskaus oli vaikea, sekä henkisesti että fyysisesti, koska hänellä oli korkea niskaturvotus ja epäily kromosomipoikkeavuudesta. Lisäksi erittäin kaamea olo ja oksentelua viikolle 14. Väsymys oli myös sanoinkuvaamatonta. Odotus palkittiin ja kymmenen pisteen tyttö syntyi kesäkuun lopulla 2008. =)

AAM
esikoinen poika ja nyt käynnissä toinen odotus vahvalla tyttölupauksella..
samanlaisia raskaudet pahoinvoinnin puolesta olleet = ei lähes ollenkaan, kuvotusta ja etomista ei laatoitusta.
Hemppaa on tarvinnut kakkosodotuksessa syödä vähemmän.

En oikein omalta kohdalta usko noihin tyttö-ja poika oireisiin. Enemmän mulla ainakin on vaikuttanut oma ikä, paino, kunto jne. Eli mulla on kaksi lasta tehty 20v ja kaksi lasta tehty 30v (mies on sama) molemmilla kerroilla eka lapsi ollut poika ja pari vuotta sen jälkeen syntynyt tyttö. (no tämä tyttö on vielä masussa, mutta syntynee muutaman kk päästä)

Kuitenkin jokainen raskaus on omalla tavallaan erilainen mutta noudattaa kuitenkin sellaista kaavaa, eli esim. ennen aikaisia suppareita mulla on ollut kaikista, samoin pahoinvointia jne, toisaalta perusterve olen saanut olla ja monia vaivoja ei ole ollut ollenkaan.

Vaikea ajatella miten se vauvan sukupuoli vaikuttaisi äidin vointiin, mutta kai näinkin voi käydä.

Yhteistyössä