Onko typerää pahoittaa mielensä tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen seurustellut jo useamman vuoden miehen kanssa, jolla on erittäin tiivis kaveriporukka. Nämä kaverit pitävät usein erilaisia juhlia, joihin meidät kummatkin on aina kutsuttu ja olemmekin käyneet niissä yhdessä.

Tällä kertaa kävi kuitenkin niin, että mies kutsuttiin juhliin, minua ei. Koko muu kaveriporukka kumppaneineen on perinteiseen tapaan kutsuttu. Tämä selvisi miehen tiedustellessa haluani lähteä kyseisiin juhliin. Ihmettelin sitten mistä juhlista oikein on kyse, ja siinä vaiheessa mies huomasi ettei minua olekaan kutsuttu. Keskustelu aiheesta päättyi siihen.

Asiasta jäi hieman ikävä tunne, ja päällimmäisenä on jostakin syystä nolo olo, koska mieskin tuntui kiusaantuvan siitä, ettei minua oltukaan kutsuttu. Tällä hetkellä tuntuu myös siltä, etten pysty enää menemään mihinkään tämän porukan illanviettoihin vaikka kutsu seuraavalla kerralla tulisikin.

No kuulostaa siltä, että vahingossa on jätetty kutsumatta. Vaikea kuvitella, että yhtäkkiä olisi yhtä meidän samantapaisesta porukasta jonkun kumppani jätetty. Olisi tosi törkeää, ellei ko tyyppi olisi sitten tehnyt jotain oikeasti pahaa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
No kun te kerran olette pari, voi mies ihan hyvin ilmoittaa, että molemmat ovat tulossa, ikään kuin molemmat olisi kutsuttu. Kyllä se kutsuja sitten kertoo mistä kenkä puristaa, jos on tarkoituksella jättänyt kutsumatta, ja mieskin tekee samalla kutsujalle selväksi, että te olette edelleen pari. Näin meillä tehdään.

Voihan toki olla kyse vahingosta, mutta siinä tapauksessa olettaisin että mies olisi sanonut minulle että varmaan vahingossa on jäänyt kutsu tulematta, kyllä se sinuakin koskee, eikä vaan vaihtanut aihetta.

Ap

No etkö kysynyt mieheltä? Jos on vaikka saanut tekstarin tai meilin, joka on tarkoitettu teille yhteisesti. Mies vain unohtanut kertoa.

Tilanne meni näin: keskusteltiin siitä viikonlopusta, jona nää juhlat on. Mies kysyy, mitä mieltä oon pippaloista x, mennäänkö? Tähän minä ihmettelen, mistä juhlista hän edes puhuu. Mies toteaa kutsun tulleen pari viikkoa sitten. Tässä kohtaa ilmoitan, että en tiennyt asiasta, koska en ole saanut kutsua. Mies näprää puhelintaan, ja toteaa että niin joo, sinua ei kyllä ole täällä kutsuttujen joukossa. Sitten tulee hetkeksi hiljaisuus, kun odotan että hän tosiaan sanoisi jotain mahdollisesta virheestä, mutta tauon jälkeen mies vaihtaakin puheenaihetta. En viitsinyt udella asiasta enempää.

Ap

Tilanne meni näin: keskusteltiin siitä viikonlopusta, jona nää juhlat on. Mies kysyy, mitä mieltä oon pippaloista x, mennäänkö? Tähän minä ihmettelen, mistä juhlista hän edes puhuu. Mies toteaa kutsun tulleen pari viikkoa sitten. Tässä kohtaa ilmoitan, että en tiennyt asiasta, koska en ole saanut kutsua. Mies näprää puhelintaan, ja toteaa että niin joo, sinua ei kyllä ole täällä kutsuttujen joukossa. Sitten tulee hetkeksi hiljaisuus, kun odotan että hän tosiaan sanoisi jotain mahdollisesta virheestä, mutta tauon jälkeen mies vaihtaakin puheenaihetta. En viitsinyt udella asiasta enempää.

Ap
No voi hyvä ihme.... miksette selvittäneet asiaa.
Syyhän voi olla mikä tahansa. Kutsu oli tarkoitettu teille yhteisesti ja mies unohti ja tilanteessa tuli vain jotain muuta mieleen ja unohti koko jutun. Juhliin on tulossa joku miehen hoito, eikä sinua siksi kutsuttu. Kutsujen pitäjä on alkanut inhoamaan sinua, eikä halua sinua sinne. Nimesi oli vain tippunut lähetettävien listasta jne jne.

Kysy mieheltä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
No voi hyvä ihme.... miksette selvittäneet asiaa.
Syyhän voi olla mikä tahansa. Kutsu oli tarkoitettu teille yhteisesti ja mies unohti ja tilanteessa tuli vain jotain muuta mieleen ja unohti koko jutun. Juhliin on tulossa joku miehen hoito, eikä sinua siksi kutsuttu. Kutsujen pitäjä on alkanut inhoamaan sinua, eikä halua sinua sinne. Nimesi oli vain tippunut lähetettävien listasta jne jne.

Kysy mieheltä.

Kaksi ensimmäistä spekulaatiota eivät varmastikaan pidä paikkaansa. Tässä porukassa kaikille laitetaan aina erikseen kutsu eikä harrasteta tuollaisia yhteiskutsuja. Nytkin kaikille muille oli siis tullut ihan henkilökohtainen kutsu.

Tuo toiseksi viimeisin on ainoa minkä keksin, siis että minua ei jostain syystä haluta sinne. Se on todennäköisesti myös se syy, miksi mies vaikeni asiasta kutsun tarkistettuaan. Ainoastaan sitä en tajua, mikä se syy on miksi minua ei sinne haluttaisi, en tietääkseni ole tehnyt mitään mikä oikeuttaisi jättämään ilman kutsua.

Ap

Kaksi ensimmäistä spekulaatiota eivät varmastikaan pidä paikkaansa. Tässä porukassa kaikille laitetaan aina erikseen kutsu eikä harrasteta tuollaisia yhteiskutsuja. Nytkin kaikille muille oli siis tullut ihan henkilökohtainen kutsu.

Tuo toiseksi viimeisin on ainoa minkä keksin, siis että minua ei jostain syystä haluta sinne. Se on todennäköisesti myös se syy, miksi mies vaikeni asiasta kutsun tarkistettuaan. Ainoastaan sitä en tajua, mikä se syy on miksi minua ei sinne haluttaisi, en tietääkseni ole tehnyt mitään mikä oikeuttaisi jättämään ilman kutsua.

Ap
Ihan hyvin voi olla, että nyt vain pähkäilet liikaa. Jos kutsuttuja on iso joukko, niin helposti vastaanottajia kirjoittaessa jonkun nimi jää pois. Jos takana olisi jotain isompaa draamaa, niin luulisi miehesi tietävän asiasta, eikä olisi kysynyt tulostasi.

Ihan hyvin voi olla, että nyt vain pähkäilet liikaa. Jos kutsuttuja on iso joukko, niin helposti vastaanottajia kirjoittaessa jonkun nimi jää pois. Jos takana olisi jotain isompaa draamaa, niin luulisi miehesi tietävän asiasta, eikä olisi kysynyt tulostasi.
Ihan hyvin voi myös olla, että mies halusi varmistaa että ap saa tietää ettei häntä ole kutsuttu niihin juhliin.

Kyllä teillä on miehesi kanssa kommunkaatio-ongelmia, jos et saa häntä ottamaan kutsujen järjestäjältä selvää, oliko kutsu molemmille vai ei, ja jos ei, niin miksi. Ihme puhumattomuutta. Kyllä aina tällaista kysyä saa, ei se ole mikään loukkaus kutsujen järjestäjää kohtaan.

Selkeesti jotain filunkia sillä porukalla ja ukollas on. Yrittääkö toista naista vai mikä lie homman nimi. En ihmettele, että hämmentää! :( Keksi itsellesi jokin meno sinä samana iltana, siis vaikka ihan sepitetty meno ja tosiaan lähde kotoa ja palaa niin myöhään, että miehesi on taatusti palannut ennen sua. Kokeile miten ukko nyt reagoi. ;) - Toista tarvittaessa.

Ehkä on kyseessä vain inhimillinen erehdys. Itse varmaan ihan suoraan kysyisin että onko näin, että vain mieheni on kutsuttu? Tai pyytäisin miestä kysymään. Itse en kieltäisi miestä menemästä vaikka minua ei olisi kutsuttu, mutta tiedän että mieheni siinä tilanteessa kyllä ilmoittaisi ettei hän ole tulossa.

Helpointa nyt on, että miehesi kysyy asiasta niiltä. Tää on kuin ärsyttävästä leffasta kun ei kysytä loppuun asti edes omalta mieheltä vaan ihmetellään vaan hiljaa "kun se vaikenee oudosti". Kysy siinä vaiheessa "MITÄ, MIKSI MENIT HILJAISEKSI" ja vaadi vastaus. Miehesi nyt kysyy suoraan, että miksi kaikki on kutsuttu ja vaimoa ei.

Selkeesti jotain filunkia sillä porukalla ja ukollas on. Yrittääkö toista naista vai mikä lie homman nimi. En ihmettele, että hämmentää! :( Keksi itsellesi jokin meno sinä samana iltana, siis vaikka ihan sepitetty meno ja tosiaan lähde kotoa ja palaa niin myöhään, että miehesi on taatusti palannut ennen sua. Kokeile miten ukko nyt reagoi. ;) - Toista tarvittaessa.

???

nyt tuli olo, että on tapahtunut virhe ja syystä tai toisesta sinut on vaan unohdettu kutsua. Meillä mies ottais ja kysyis asiasta noilta toisilta suoraan, ja jos todella on jätetty kutsumatta, ja ennen olette aina yhdessä kutusuttu, niin ei kyllä mieskaan menisi. eikä osallistuttais tulavaisuudessakaan, vaikka kutsuttaisiin

Minullekin on käynyt noin exän kanssa ja syy jäi tosiaan epäselväksi. Kukaan ei muka tiennyt, että mikä tää juttu on... Mies oli ymmällään ja voivotteli. Paljastui, että hänellä olikin peliä tuon kutsujan parhaan ystävän kanssa ja halusivat näin ollen jättää minut ulkopuolelle... :rolleyes: ikääkin meillä kaikilla oli päälle 20v., ettei mistään teinijutusta kyse... Selvittelisin tilannetta ja vaatisin selitystä. Toki voi olla pelkkä vahinko.

Yhteistyössä