Onko typerä syy pyytää kaveria katsomaan muksua 30min, jos itse haluaa lenkille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vrs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vrs

Vieras
Minua jotenkin hävettää pyytää hoitoapua pelkän lenkin takia, mutta olisi kuitenkin kiva päästä juoksemaan, kun se on ainoa harrastukseni...

Hoitaisitko SINÄ kaverin muksua jonkun harrastuksen ajan? Itse hoitaisin ja vaikka pidemmän ajan ja säännöllisestikin, mutta kehtaako sitä nyt pyytää kuitenkaan...? Ikää muksulla 2v (se meidän vanhempi poika on isänsä kanssa reissussa).

Mun mielestä voit ihan hyvin pyytää jos kerran on joku jota voi pyytää. Mutta mä oon kyllä itse käyny lenkillä tuon ikäisen kanssa niin että se on rattaissa ja oon säästäny lastenhoitoavut muihin tilanteisiin. Mutta siis ihan ok on pyytää jos haluat nimenomaan yksin lenkille. ja 30min on aika vähän aikaakin, kyllä mä ainakin suostuisin jos joku kaveri pyytäisi hoitamaan hänen lasta lenkin ajaksi.

Kiva kuulla. :) Itsellä on ollut vähän vaikeuksia saada hoitoapua: ne, kenellä olisi otollinen mahdollisuus (asuvat lähellä ja ovat kotona), ovat hyvin vastahakoisia auttajia...

No heiltä en sitten pyytäisi apua.

Se on vähän kakspiippunen juttu; muita ei oikein ole ja tuon perheen isä aina tarjoutuu itse avuksi ja hoitaa mielellään. Vaimonsa vaan on jokseenkin laiskanpuoleinen ja keksii mitä ihmeellisempiä syitä, miksi "ei voi luvata". Ei siis sano suoraan, ettei sovi, vaan kiertelee ja katoaa tavottamattomiin juuri, kun se hoidontarve sitten olisi... Heidän lapsiaan olen hoitanut _paljon_, koska tuo nainen ehdotti vastavuoroista hoitoapua. Vähän yksipuoliseksi meinaa jäädä (enkä muuten noita lapsia enää pahemmin hoitelekaan).

Kuumimmat

Yhteistyössä