Onko Turussa kuinka pitkä matka.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no onhan siitä nyt jonkin verran matkaa.bussilla pääset terminaalista keskustaan ja toisella sitten juna-asemalle,mutta suoraan et pääse.tai sitten keskustasta voi jo kävellä juna-asemalle,siitä ei enää oo pitkä matka

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkut junat menevät satamaan saakka, tai ainakin 10 vuotta sitten meni.

No tää olis tietty loistavaa, täytyypä ruveta katselemaan.

No sieltähän menee suoraan juna satamasta just sopivasti :)
Toiseen junaan on 30 min ero, siis siitä kun laiva tulee satamaan, ei taida ehtiä. Seuraavaan on 1 tunti 20min. Vai voikohan junasta ostaa suoraan paikat jos kerkeäiskin tuohon ensimmäiseen?

Toikin on muuten ihan totta, että jotkut junat menee satamaan asti. Ne on siis tietty sellaisia junia, jotka muutenkin liikkuu siihen aikaan kun laivat tulee satamaan. VR:n hausta varmaan näkee.
Ja bussiaikatauluja et tarvitse, jos siis olet laivalla saapumassa Turkuun. Ne bussit lähtee tietty just silloin, ja niitä taitaa vielä tulla useampia. Menet vaan terminaalista ulos odottelemaan, niin siellä on niitä busseja :) Ne menee keskustaan, mutta siitä on aika lyhyt matka rautatieasemalle, alle kilsa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkut junat menevät satamaan saakka, tai ainakin 10 vuotta sitten meni.

No tää olis tietty loistavaa, täytyypä ruveta katselemaan.

No sieltähän menee suoraan juna satamasta just sopivasti :)
Toiseen junaan on 30 min ero, siis siitä kun laiva tulee satamaan, ei taida ehtiä. Seuraavaan on 1 tunti 20min. Vai voikohan junasta ostaa suoraan paikat jos kerkeäiskin tuohon ensimmäiseen?

Junastakin voi ostaa liput, konduktööriltä suoraan.
Kyllä mä luulen että tohon 30 min junaankin voi ehtiä, ei sieltä laivasta niin kauan kestä ulos tulla, ja luulen, että ne junan aikataulut on suunniteltu just sen mukaan, että laivalla saapuvat ehtis siihen.

Menee ne jotkut junat vieläkin satamaan, ja sieltä pois. Yleensä ne junat, jotka tulee ja menee lähellä laivojen tulo/lähtöaikoja!
Ykkösellä (bussilla) taas pääsee keskustaan, ja keskustasta esim. 8, 32, 42 menee juna-aseman ohi, kannattaa kattoo sieltä kaupungin sivuilta Brahesta, siellä on ne bussit yksinkertasesti merkitty.

Yhteistyössä