Onko tupakointi täysin oma asia?

DakotanEmo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:00 äiti kirjoitti:
eikä,hankkikaa ny eämä!ootteko te kaikki tommosia parikymppisiä jotka jaksaa vaivata pikku päätänsä tommosilla asioilla..
Tässä kommentissa se näkyy niin ihanan kirkkaasti B) Nimittäin ihmisen itsekkyys B)
 
kas
Täällähän oli mielenkiintoisen kiivas keskustelu...

lisään omaa ajatteluani sekaan :)

oma asia tupakoiminen on silloin, kun savustaa vain ja ainoastaan omia keuhkoja...

kanssa ihmisiä ei tarvitse myrkyttää, ajattelen et seurassa on kohteliasta kysyä saako polttaa muiden läsnäollessa jne...

sikiötä raskauden aikana ja tietämättömiä lapsia mun mielestä tupakoitsijoiden ei tarttis myrkyttää ollenkaan...

T: tupakoitsija
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:00 äiti kirjoitti:
eikä,hankkikaa ny eämä!ootteko te kaikki tommosia parikymppisiä jotka jaksaa vaivata pikku päätänsä tommosilla asioilla..
Minulla on elämä ja haluaisin sen myös pitää. Siksi vaivaan päätäni (parikymppistä aika paljon vanhempaa) kaiken maailman asioilla. Kasvihuoneilmiö, saasteet, kulutus, ylikansoitus, päihteet, tupakka, väkivalta, eläinrääkkäys... En voi olla puuttumatta näihin, jos asiasta keskustellaan. Välillä vaan tuntuu olo aika yksinäiseltä, kun tuntuu että kukaan muu ei välitä pa**aakaan muusta kuin omasta navasta :'(
 
no hyvä äitihän vetää kessua työntää vaunuja ja puhalta savut lapsen naamalle!! :kieh: tommoset akat sais viedä saunan taa, samoin nää odottelija sauhuttelijat!! pistää vihaks, tuhotkoon oman terveytensä, mutta viattomat voi jättää rauhaan, täytyy olla jo vähän #&%?$!* itsekeskeinen ettei ees silloin voi lopettaa.!! eikä tosiaan tarvii olla mikään kakara että tajuaa tupakoinnin vaarallisuuden!!fiksuthan sen tajuaa!!
on ihan oikeen että n ängetään polttaan niihin apinakoppeihin!! :LOL:
entistä kallimmaaks vaan röökiaskit kymppi per aski vähintään!!
kerrankin hallitus saa jotain hyvää aikaseks!!!
 
voimakasta sanaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:11 vieras kirjoitti:
no hyvä äitihän vetää kessua työntää vaunuja ja puhalta savut lapsen naamalle!! :kieh: tommoset akat sais viedä saunan taa, samoin nää odottelija sauhuttelijat!! pistää vihaks, tuhotkoon oman terveytensä, mutta viattomat voi jättää rauhaan, täytyy olla jo vähän #&%?$!* itsekeskeinen ettei ees silloin voi lopettaa.!! eikä tosiaan tarvii olla mikään kakara että tajuaa tupakoinnin vaarallisuuden!!fiksuthan sen tajuaa!!
on ihan oikeen että n ängetään polttaan niihin apinakoppeihin!! :LOL:
entistä kallimmaaks vaan röökiaskit kymppi per aski vähintään!!
kerrankin hallitus saa jotain hyvää aikaseks!!!
:LOL: :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL:
 
just,sammutetaan vaan kaikki röökit ja sammutetaan samalla tehtaat eikä sitten grillailla siellä takapihalla.ja nyt kaikki autot myyntiin eikä käydä pikaruokaloissa eikä osteta vaatteita tyyliin h&m jne.muuten lihansyönti on myös pahasta...
 
Se on täysin oma asia ainoastaan silloin, kun tupakoi jossain omassa suljetussa kopperossaan, mistä savu ja haju ei pääse muita häiritsemään. Tuossa kopperossa saisi sitten olla tupakoinnin päätteeksi jokin hajunpoistojuttu, että se tupakoija ei pääsisi löyhkäämään muiden kiusaksi.

Nykyäänhän on ne sivukaasut todettu vielä vaarallisemmaksi kuin ne itse tupakoijan sisäänsä vetämät kaasut, niin ei todellakaan ole oma asia muiden lähistöllä poltella.
 
juu mä inhoon ylikaiken grillaukseen liittyviä hajuja,koppi kiat sit niille kans?tiedän myös ihmisiä joita inhottaa kalan haju ja varsinkin näin kesäisin lasten #&%?$!* haju...mä en ymmärrä tätä ihme vouhotusta tupakasta ku varmasti löytyy myös susta semmosia asioita jotka ärsyttää muita pitäiskö ne lopettaa?ei kai kukaan sitä röökii sun naaman eteen tuu polttaan?mkin tiän tommosia ihmisiä jotka jaksaa valittaa joka asiasta,ei kiva!ja en muuten polta,lopetin kun aloin odottaa ekaa lastani.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:00 tytsi-89 kirjoitti:
Alkaa jo pikku hiljaa ärsyttää, kun kaikki jauhavat, että tupakointi on täysin oma asia...ja sekin on muka oma asia, polttaako raskausaikana vai ei :eek:

Siitä "omasta asiasta" kärsii kyllä "muutama" muukin kuin tupakoitsija itse. Sehän vaikuttaa yleisesti maailman happitilanteeseen...sademetsiä hakataan hirveitä määriä tupakan takia ja plantaasit vievät tilaa köyhien ihmisten ravintokasveilta :/ Maailmassa kuolee miljoonia ihmisiä tupakoinnin takia ja Suomessakin tupakoitsijoiden sairaanhoito lohkaisee ison osan yhteiskunnan varoista. Tupakkaa on testattu myös eläimillä. Monet lapset ja muut altistuvat haitalliselle passiiviselle tupakoinnille ja raskausaikana tupakoinnista en edes sano mitään.

Joten polttakaa, jos poltatte, mutta älkää sanoko että se on täysin teidän oma asianne eikä kuulu muille! Että tässä tällainen saarna! ;) ;) Tulipas tätimäinen tilitys :whistle:
ja läpä läpä... mitä sie nuor ihminen noi kauhiast ressaat. voi kuule. sitä on niiiiiiiiiiiiiiiin paljon pahempaakin ku tuo tupakoiminen mitä toiselle voi tehdä! jokaisen meidän tekosissa on jotain mikä vaikuttaa jonnekkin muualle.
 
Kappas vaa mikä ketju tästä on paisunut. Just laitoin koneen auki ja ajattelin ettiä tän ketjun. Miksi aina hyökkäätte yhden kimppuun? Tietyt henkilöt täällä saavat negatiivisia kommentteja, asioiden saivartelua, ilkeilyä ja vähättelemistä vaikka olisivat hyvällä asialla. Miten viitsitte? :/
 
Ei ole oma asia.
Bussipysäkillä ja parvekkeella tupakointi on inhottavaa ja sitä savua ei pääse pakoon.

Raskaana olevan äidin tupakointi heikentää poikalapsen siittiöitä. Nyt en muista, mistä luin... Uskokoon ken tahtoo! ;)
 
Harva ihmisen tekemä valinta tässä maailmassa on todella täysin oma asia. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, näinhän se on... Tupakasta ja tupakkateollisuudesta on tosiaan vaikea löytää mitään positiivista ja yleishyödyllistä, haittoja taas löytyy roppakaupalla.
Mielestäni myöskään lomailumielessä tapahtuvat lentomatkat eivät ole täysin ihmisen oma asia. Lentämisen tolkuttomat saastevaikutukset tunnetaan eikä niitä mitä luultavammin enää lähitulevaisuudessa voida sivuuttaa. Lentämistä todennäköisesti tullaan rajoittamaan, mikä onkin todella tarpeen saasteiden vähentämiseksi. Matkailu toki avartaa, mutta ilmaston tuhoutuminen on kyllä turhan korkea hinta sille kokemukselle.
 
Ketjua sen enempää lueskelematta vastaan, että ei todellakaan ole oma asia. Äitini poltti odotusaikana ja koko lapsuuden sisällä talossa ja vieressä ja samassa autossa ja missä vielä ja erittäin tod. näk. kiitos sen, mulla on nyt allergiat, astma ja adhd, sekä ihottumia. Että niin oma asia sitten.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 10:59 NaRikka kirjoitti:
Ketjua sen enempää lueskelematta vastaan, että ei todellakaan ole oma asia. Äitini poltti odotusaikana ja koko lapsuuden sisällä talossa ja vieressä ja samassa autossa ja missä vielä ja erittäin tod. näk. kiitos sen, mulla on nyt allergiat, astma ja adhd, sekä ihottumia. Että niin oma asia sitten.
Kai olet muistanut osoittaa äidillesi kiitokset tästä asiasta...? :whistle:
 
Outoa kommentointia täällä taas. Et ei sais valittaa tupakasta kun on paljon pahempiakin asioita.

Älä siis marise, jos sinut on raiskattu tai pahoinpidelty, olishan ollut paljon pahempi jos olis tapettu...
Älä marise, jos lompakkosi pöllitään, hyvä kun ei murtauduttu asuntoon...
Älä marise mistään koskaan, jollain muulla voi asiat olla vielä huonommin...

Niinkö?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 11:40 Kaktus kirjoitti:
Outoa kommentointia täällä taas. Et ei sais valittaa tupakasta kun on paljon pahempiakin asioita.

Älä siis marise, jos sinut on raiskattu tai pahoinpidelty, olishan ollut paljon pahempi jos olis tapettu...
Älä marise, jos lompakkosi pöllitään, hyvä kun ei murtauduttu asuntoon...
Älä marise mistään koskaan, jollain muulla voi asiat olla vielä huonommin...

Niinkö?
Hyvä jos joku tajuaa,monta sivua siihen on mennytkin.. :kieh: :LOL:
 
No kyllä mun tupakointini on ihan täysin mun oma asiani,. Mä olen vähän sellanen, että jos joku tulee lässyttää mun tupakoinnistani, niin ihan kettuuksissani pistän sätkän palamaan. On sitä paljon pahempiakin asioita ku rööki.

Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö tupakkalakia noudattais.
 

Yhteistyössä