Onko tupakointi täysin oma asia?

Alkaa jo pikku hiljaa ärsyttää, kun kaikki jauhavat, että tupakointi on täysin oma asia...ja sekin on muka oma asia, polttaako raskausaikana vai ei :eek:

Siitä "omasta asiasta" kärsii kyllä "muutama" muukin kuin tupakoitsija itse. Sehän vaikuttaa yleisesti maailman happitilanteeseen...sademetsiä hakataan hirveitä määriä tupakan takia ja plantaasit vievät tilaa köyhien ihmisten ravintokasveilta :/ Maailmassa kuolee miljoonia ihmisiä tupakoinnin takia ja Suomessakin tupakoitsijoiden sairaanhoito lohkaisee ison osan yhteiskunnan varoista. Tupakkaa on testattu myös eläimillä. Monet lapset ja muut altistuvat haitalliselle passiiviselle tupakoinnille ja raskausaikana tupakoinnista en edes sano mitään.

Joten polttakaa, jos poltatte, mutta älkää sanoko että se on täysin teidän oma asianne eikä kuulu muille! Että tässä tällainen saarna! ;) ;) Tulipas tätimäinen tilitys :whistle:
 
Ei se kyllä enää oikeastaan edes voi olla pelkästään oma asia, kun ravintoloissakin tupakoijat ahdetaan kohta pieniin koppeihin tupruttelemaan. Minusta se on oikein kiva asia, sillä mukavampi on käydä syömässä/juomassa, kun paikka ei ole sauhuteltu täyteen savua =)
 
En tiedä mutta pikkusen pistänyt huvittamaan ja ärsyttämään yksi kaveri joka kokee niiiiin suurta maailman tuskaa kun kaikki asiat on niiiin huonosti tällä pallolla, on nälänhätää sun muuta ja on ihan masentunut tuon takia ja sitten kessuttelee minkä kerkiää eikä kuvittelekaan lopettavansa.
Että lähinnä se huvittaa ja ärsyttää että ollaan niin masentuneita kun maapallo on kuolemassa ja itse siinä edesautetaan asiaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:04 Tallu kirjoitti:
Ei se kyllä enää oikeastaan edes voi olla pelkästään oma asia, kun ravintoloissakin tupakoijat ahdetaan kohta pieniin koppeihin tupruttelemaan. Minusta se on oikein kiva asia, sillä mukavampi on käydä syömässä/juomassa, kun paikka ei ole sauhuteltu täyteen savua =)
mustakin se on kivaa. ei tarvii hengitellä sitä savua eikä hajua :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:04 kookosta kirjoitti:
En tiedä mutta pikkusen pistänyt huvittamaan ja ärsyttämään yksi kaveri joka kokee niiiiin suurta maailman tuskaa kun kaikki asiat on niiiin huonosti tällä pallolla, on nälänhätää sun muuta ja on ihan masentunut tuon takia ja sitten kessuttelee minkä kerkiää eikä kuvittelekaan lopettavansa.
Että lähinnä se huvittaa ja ärsyttää että ollaan niin masentuneita kun maapallo on kuolemassa ja itse siinä edesautetaan asiaa.
Tunnen ihan samankaltaisen tyypin...kasvissyöjä, eläinten/ihmisten oikeuksien puolustaja, olevinaan niin luontotyyppiä ja saarnaa aina muille, mutta itse kuitenkin polttelee :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:07 pakkasmarja kirjoitti:
hei tytsi, hankkisitko elämän tai jotain? tai mene huutelee kaduille omaa erinomaisuuttasi, ei täällä sitä kukaan jaksa..

tai mene http://demi.fi/forum/
käsittääkseni se on lapsettomien teinityttöjen paikka
Anteeksi nyt, mutta jos et huomannut niin meillä on vain 2v ikäeroa :whistle: Taitaa omaatuntoa kolkuttaa tupakoinnin takia, kun noin varpasilleen menit...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:00 tytsi-89 kirjoitti:
Alkaa jo pikku hiljaa ärsyttää, kun kaikki jauhavat, että tupakointi on täysin oma asia...ja sekin on muka oma asia, polttaako raskausaikana vai ei :eek:

Siitä "omasta asiasta" kärsii kyllä "muutama" muukin kuin tupakoitsija itse. Sehän vaikuttaa yleisesti maailman happitilanteeseen...sademetsiä hakataan hirveitä määriä tupakan takia ja plantaasit vievät tilaa köyhien ihmisten ravintokasveilta :/ Maailmassa kuolee miljoonia ihmisiä tupakoinnin takia ja Suomessakin tupakoitsijoiden sairaanhoito lohkaisee ison osan yhteiskunnan varoista. Tupakkaa on testattu myös eläimillä. Monet lapset ja muut altistuvat haitalliselle passiiviselle tupakoinnille ja raskausaikana tupakoinnista en edes sano mitään.

Joten polttakaa, jos poltatte, mutta älkää sanoko että se on täysin teidän oma asianne eikä kuulu muille! Että tässä tällainen saarna! ;) ;) Tulipas tätimäinen tilitys :whistle:
:flower: hyvä Tytsi! Tämmösiä samanmoisia asioita olen itsekin miettinyt =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:13 Wicked Fairy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:10 pakkasmarja kirjoitti:
niin mä poltan tupakkaa tulkaa nyt kaikki lynkkaamaan mut
Mites raskausaikanasi? :whistle: Ei pahalla, mutta nolaat ittes tuolla uhoamisella.
täällä kukaan nolaa. ja se että on äiti ja polttaa ei tarkoita että olisi raskausaikana polttanut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:10 pakkasmarja kirjoitti:
niin mä poltan tupakkaa tulkaa nyt kaikki lynkkaamaan mut
Mä en lynkkaa tupakoitsijoita, mutta halveksin niitä, jotka eivät edes yritä lopettaa ja niitä, jotka sokeasti väittävät tupakoinnin olevan oma asia.
 
Ei ole täysin oma asia. Ainakaan mainituista näkökulmista.

Moni muukin asia on sellainen, joista ajattelen etteivät ne ole täysin ihmisten

omia asioita.

Ehkä en toisten valintoihin sinällään puutu, mutta ymmärrän mitä ap. ajoi takaa.

Ja kovin laajasti ajateltuna ei oikeastaan juuri mikään ole ns. täysin oma asiamme. Niin moni tekemisemme/sanomisemme / tekemättä jättämisemme
vaikuttaa välittömästi tai välillisesti ainankin jonkun ihmisen elämään.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:14 endie kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:13 Wicked Fairy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:10 pakkasmarja kirjoitti:
niin mä poltan tupakkaa tulkaa nyt kaikki lynkkaamaan mut
Mites raskausaikanasi? :whistle: Ei pahalla, mutta nolaat ittes tuolla uhoamisella.
täällä kukaan nolaa. ja se että on äiti ja polttaa ei tarkoita että olisi raskausaikana polttanut.
Ei tarkoitakaan, siksi kysyinkin asiaa =)
 

Yhteistyössä