Onko tupakointi (sen aloitus siis) syy päättää suhde?

  • Viestiketjun aloittaja Moisa
  • Ensimmäinen viesti
Moisa
Tilanne on nyt se, että mieheni 33v päätti sitten yhtäkkiä aloittaa tupakanpolton vaikka ei ole koskaan tupakkaa aiemmin polttanut siis paria teinikokeilua lukuunottamatta. Me molemmat olemme aina inhonneet tupakan polttamista ja sitä hajua ja kaikkea mitä siitä seuraa ja usein on puhuttu kuinka ei haluta myöskään lapsillemme sitä ikävää esimerkkiä antaa et poltettais niin mitä tekeekään mieheni.....hän oli viikonlopun mökillä kavereidensa kanssa ja tuli eilen illalla kotiin ja nyt polttaa tupakkaa muka säännöllisesti. Oli ostanut askinkin ja sytkärin itselle.

Voi vittu että minua vituttaa! Sanokaa mitä helvettiä nyt teen....en halua asua ja elää tupakoitsijan kans, mutta hakea nyt eroa sen takia...saatana!!!
 
"Nipo"
Miks se oli aloittanut? Se ehkä tärkein asia. Jotain siellä mökillä on tapahtunut että tollanen juttu tulee aikuiselle ihmiselle. Onko kaverit vaikka yllyttänee johonkin vetoon?

Mut jos mun mies alkais polttaa niin se olis todella vakavan keskustelun paikka. Mä en siedä tupakointia ja lapsella ja mulla astma. Aikuista ihmistä ei voi määrätä, mutta mun valinnoissa terveys menee typeryyden edelle!
 
"Aloittaja"
Miehes kuulostaa aika naurettavalta :D Lopettas nyt hyvissä ajoin tuon pelleilyn, jos jatkaa säännöllistä polttamista niin voi olla jo muutamassa viikossa oikeasti koukussa.
Täysin samaa mieltä tästä...ja se myös näyttää aika naurettavalta tuolla kuistilla tupakka suussa....hyi helvetti. Meillä lapsetkin on aivan ihmeissään ja kyselee miksi isi polttaa ku me on aina jankutettu tupakan vaarallisuudesta heille. Mua niin ärsyttää tuo äijä...tekin mieli potkasta se tuonne pihalle ja vittu jättää sinne. Kai tuolla ääliöllä on joku helvetin ikäkriisi menossa ku se koko ajan hokee sitäkin et 40v päivä lähestyy vuosi vuodelta ja sitten on kuulemma jo viimeinenkin ripaus nuoruudesta menny ja on keski-ikäinen ikäloppu...
 
"vieras"
[QUOTE="Aloittaja";23033363]Kai tuolla ääliöllä on joku helvetin ikäkriisi menossa ku se koko ajan hokee sitäkin et 40v päivä lähestyy vuosi vuodelta ja sitten on kuulemma jo viimeinenkin ripaus nuoruudesta menny ja on keski-ikäinen ikäloppu...[/QUOTE]

Sano, että tupakoimalla menee äkkiä se loppuikäkin, nuoruutta sillä tupakalla ei saa. Paremminkin saa itsensä nopeammin vanhemman näköiseksi ja kuntoiseksi.

Minä en tupakoivaa äijää katselisi, se on yksi kynnyskysymyksistä. Tupakoivaa en silloin alun perin olisi huolinutkaan silloin aikoinaan. Kohta tuolla on 50 mittarissa täynnä ja koska ei ole tähän mennessä sitä tupakointia alkanut, niin tuskinpa tulee sitä myöskään aloittamaan enää. Minusta tulee näin vanhemmiten päivä päivältä tupakanvastaisempi.
 
ymmärrän
Meillä tuo tupakka on ikuisuusriita, koska mies lopetti aikanaan ennen lapsia(oli tosin polttanut vuosia sitä ennen)... mutta sortui sitten uudelleen tuossa, eikä tosiaan ole meille astmaatikoille kivaa, eli minulle ja lapsille. Tekis mieli lähteä, koska jo suhteen alussa sovimme, että lapset tehdään kun tupakasta on luovuttu. Noh, aikuista ei voi määrätä, mutta eipä meillä enää suudella tms, koska inhoan tuota hajua...Kyllähän se suhdetta heikentää.
 
Joopa joo.. Jos tosiaan kuvittelee nuorekkaalta näyttävänsä ikäkriiseineen, sopii valottaa miten se rööki vanhentaa ja miten naurettavalta näyttää kyhjötellä pakkasessa kuistilla syöpäkääryle huulessa. Kysy siltä ihan huvin ja urheilun vuoksi tippa linssissä vakavana että 'mitä me sitten tehdään KUN sä kuolet keuhkosyöpään 10v päästä, minä jään leskeks ja lapset ilman isää, MITÄ ME SITTEN TEHDÄÄN?!' Jään mielenkiinnolla odottamaan miten pitkälle on tupakointiuransa suunnitellut.
 
"juu"
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;23033439:
Meillä tuo tupakka on ikuisuusriita, koska mies lopetti aikanaan ennen lapsia(oli tosin polttanut vuosia sitä ennen)... mutta sortui sitten uudelleen tuossa, eikä tosiaan ole meille astmaatikoille kivaa, eli minulle ja lapsille. Tekis mieli lähteä, koska jo suhteen alussa sovimme, että lapset tehdään kun tupakasta on luovuttu. Noh, aikuista ei voi määrätä, mutta eipä meillä enää suudella tms, koska inhoan tuota hajua...Kyllähän se suhdetta heikentää.

Jos mies polttaa pihalla eikä sisällä/autossa niin ei kai se astmaatikoille ole mikään ongelma?
Nimittäin astmasivustollakin kehotetaan pihalla tupakointiin jos kotona astmaatikko ja tupakoi.
Kadulla, kaupan edessä jne ihmiset tupakoi, tulee hajuja eikä niiltä voi kovinkaan välttyä.
Fiksu pesee kätensä ja käyttää hengityksen raikastimia tupakoinnin jälkeen.
 
"Jep"
Minä tupakoin, oikeastaan syy on siinä että se on todella helppo ja nopea tapa rentouttaa pientä stressiä arjessa..
Ei se ole fiksua mutta mulle se on pieni pakoaukko omiin ajatuksiin ja haluan sen mulle sallittavan.
En tupakoi lasten edessä tai mitenkänä muita haittaavasti.
 
ymmärrän
[QUOTE="juu";23033471]Jos mies polttaa pihalla eikä sisällä/autossa niin ei kai se astmaatikoille ole mikään ongelma?
Nimittäin astmasivustollakin kehotetaan pihalla tupakointiin jos kotona astmaatikko ja tupakoi.
Kadulla, kaupan edessä jne ihmiset tupakoi, tulee hajuja eikä niiltä voi kovinkaan välttyä.
Fiksu pesee kätensä ja käyttää hengityksen raikastimia tupakoinnin jälkeen.[/QUOTE]



Tarttuu se haju vaatteisiinkiin ja on kuvottava...Siis vaikka ulkona poltteleekin. Takki, pipo, hanskat etc. haisee väistämättä(ji sitä mukaan eteinen) ja onhan tuota jo iät ja ajat tutkittu, että tupakoitsijan hengityksestä tulee niitä myrkkyjä nukkuessakin...yök.
 
huhh
[QUOTE="Jep";23033478]Minä tupakoin, oikeastaan syy on siinä että se on todella helppo ja nopea tapa rentouttaa pientä stressiä arjessa..
Ei se ole fiksua mutta mulle se on pieni pakoaukko omiin ajatuksiin ja haluan sen mulle sallittavan.
En tupakoi lasten edessä tai mitenkänä muita haittaavasti.[/QUOTE]

Mutta lapsesi voivat omaksua tavan. Mitä olen itse huomannut, on että kaikkien polttavien tuttujeni vanhemmat ovat polttaneet, ja savuttomien tuttujen vanhemmat eivät ole polttaneet. Että lapsiparkasi. Meille oli selvää että tupakointi loppuu ennen lasten tuloa.
 
Jep.
Mutta lapsesi voivat omaksua tavan. Mitä olen itse huomannut, on että kaikkien polttavien tuttujeni vanhemmat ovat polttaneet, ja savuttomien tuttujen vanhemmat eivät ole polttaneet. Että lapsiparkasi. Meille oli selvää että tupakointi loppuu ennen lasten tuloa.
Ehkä, toisaalta lapset eivät ole hereillä eivätkä edes näe tupakointiani.

Omat vanhempani olivat täysin savuttomia: tupakoin nuorena ja tupakoin taas.
Ei mene noin kaavamaisesti, kiillota pois omaa kehääsi. :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;23033506:
Tarttuu se haju vaatteisiinkiin ja on kuvottava...Siis vaikka ulkona poltteleekin. Takki, pipo, hanskat etc. haisee väistämättä(ji sitä mukaan eteinen) ja onhan tuota jo iät ja ajat tutkittu, että tupakoitsijan hengityksestä tulee niitä myrkkyjä nukkuessakin...yök.
Yäk, tätä en tiennykää!

Mä varmaan todellakin harkitsisin vakavasti eroa, jos omalle kohdalle noin ääliömäinen päähänpisto miehelle tulis!
 
huhh
Ehkä, toisaalta lapset eivät ole hereillä eivätkä edes näe tupakointiani.

Omat vanhempani olivat täysin savuttomia: tupakoin nuorena ja tupakoin taas.
Ei mene noin kaavamaisesti, kiillota pois omaa kehääsi. :)
Ei mene niin, aloitinhan itsekin polttamisen vaikka vanhempani eivät ole koskaan polttaneet. Tosin, lopetinkin muutaman vuoden jälkeen koska tupakointi ei ole itsestäänselvyys vanhempieni savuttomuuden takia :)
 
"vieras"
[QUOTE="Jep";23033478]
En tupakoi lasten edessä tai mitenkänä muita haittaavasti.[/QUOTE]

:LOL: :LOL: :LOL:

Niinhän sinä kuvittelet, ettei ketään muuta haitaisi. Tupakoit varmaan jossain umpiossa, mistä ei hajut mihinkään pääse ja sen jälkeen viellä kuljet puhdistuslaitteen läpi, joka putsaa sinusta ne löyhkät irti. Itse tupakoija ei löyhkäänsä tajua.

Taas tunkee pihalta naapurien tupakankäry meille sisään, kuvittelevat etteivät ketään haittaa, kun tuossa ilmanottoaukon vieressä ulkona käryttävät :headwall:
 
"vieras"
Senkin takia on syytä lopettaa suhde, että jotakin on pahasti päässä vialla, jos noin vanha aloittaa polttamisen. Kohta se varmaan ostaa motskarin ja alkaa juoksemaann vieraissa. Jotakin menetettyä kapinallista nuoruutta haikailee. Sano sille, että on tosi nolo.
 

Yhteistyössä