Onko tungettelevaa -asunnon vuokrauksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Repis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Repis

Vieras
Kyselin tuossa pari viikkoa sitten unelma-asuntoa vuokralle. Kämppää ei siis ilmoitettu missään, mutta olen aiemmin ollut ko asunnossa vuokralla, joten tunnen omistajat. Omistaja sanoi itse asuvansa siinä, mutta sanoi pistävänsä harkintaan josko muuttaisi johonkin toiseen asuntoonsa... Kyseli, että onko minulla kiire saada asuntoa, johon vastasin ettei suinkaan ole, voin siis odottaa määrittämättömän ajan.

No, olin hieman nolona ja paniikissa kun tuolla tavoin tivaan jotain mikä ei edes ole tarjolla... Nyt kuitenkin odotan jo ihan malttamattomana yhteydenottoa. Ja mieleni tekisi laittaa omistajalle viestiä ja vakuutella omaa maksukykyäni ja sitä että olen edelleenkin hyvä ja vastuullinen vuokralainen (nämä kaikki on täysin totta). Kokisitko sen tungetteluksi jos olisit asunnon omistaja? :)

Omistajahan sanoi harkitsevansa, ja varmaati ottaa yhteyttä kun on tehnyt päätöksensä. Itse en siis laittaisi mitään, varsinkin jos nykyisestä asunnosta ei olisi kiire pois.

Sekin vaikuttaisi, miksi olet aiemmin sieltä muuttanut pois.

Joo, kokisin tungettelevaksi, jos vielä lähettelisit viestiä ja yrittäisit vakuutella minua. Se tuskin vaikuttaisi päätökseeni, koska itse asuisin asunnossa juuri niin kauan, kuin itse haluan. Panisin toki korvan taakse, että on vuokralainen valmiina, jos joskus muutan muualle ja ottaisin sitten yhteyttä.

Eli ihan ok, kun tiedustelit asiaa, mutta jätä se siihen kun kerran voit kuitenkin odottaa.

Huh, kiitoksia... Ehkä tosin syytä nyt vaan malttaa mielensä ja odottaa mitä tuleman pitää. Ikävää tässä on se jos tuo jää saamatta niin on pakko ostaa asunto.

Yhteistyössä