onko treenaamaton lihas löysä? ja treenattu kova?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
haluaisin tietää mitä mulle siellä salilla tapahtuu jos sen aloitan.. eli nyt oon normaalipainoinen,hoikkakin. bmi 21.
huomaan itsessäni silti löllyvää.
kun menen salille ja treenaan tosissani isoilla painoilla niin poistuuko tää löllyvä ja muuttuu kovaksi lihakseksi? vai mitäh..
sorry jos tyhmä kysymys..

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei läsä muutu lihakseksi, mutta läsä saattaa vähetä ja liahasta kasvaa sen tilalle. :)

naisessa saa löllyä.

mutta kuinkapaljon mussa viä voi olla läsää..kun en mä laihtua haluis enää montaa kiloo =) läskiä sanotaan löysäks lihakseks,mutta mietin nyt että onko treenaamatonkin lihas jotenkin löysä..

liha on tiivimpää ja painaa enemmän...salilla vaan, siellä saat lihaksiin muotoa ja kiinteyttä ja löllö saa kyytiä. Naiset pelkää turhaan tehdä salihommia isoilla painoilla, kun ajattelevat että kasvavat "isoiksi".Naisilla ei tuo lihasmassa yleensä kasva kuten miehillä kuitenkaan...isoilla painoilla vähän pienempiä toistoja esim 8-10 ja neljän sarjoissa. Ja painoa niin, että et meinaa viimeisiä jaksaa painaa. Ja pyydä salitla ihmeessä itsellesi ohjelma ja opastuskierros, jos et ole ennen käynyt. Mä teen salin lisäksi mnyös kevyttä aerobista, mutta salikin riittää, jos sulla ei ole ylipainoa. Muista myös tankata, lihas kasvaa levossa, esim proteiinia ennen ja jälkeen salin, raejuusto ja rasvaton rahka hyviä "luonnollisia" lisiä.

Jaa-a, en mä oikeesti ihan tiedä sittenkään... Mutta jos on rasvaa, niin sekin näyttää paremmalta, jos alla on kuitenkin lihas. Ja naisella kannattaa olla jonkun verran rasvaa, että elimistö vois toimia oikein.

Yhteistyössä