Onko totta (hammashoidosta asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos puhutaan ihan perushammashoidosta eli tarkastukset, mahdollisten reikien paikkaus ja hammaskiven poisto, niin on totta. Mutta juurihoidossa käsittääkseni yksityisellä voi tulla paljonkin kalliimmaksi kuin julkisella.

Kunnallinen on kyllä edullisempaa, joska kela korvaa aivan naurettavilla alhaisilla hinnoilla yksityisen kuluja esim. paikan hinta on n. 100 ?, mutta se korvataan n. 30:lla jne...

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Ei ole totta. Mulla maksoi hammastarkastus kunnallisella puolella hiukan vajaa 30 eur ja yksityisellä noin 100 eur ja siitä oli jo Kela-korvaus pois.

Kai se vähän riippuu paikasta ja mitä tehdään.. kahdella kaverilla on poistettu hammas, toisella julkisella, maksoi vajaa 60e, toisella yksityisellä, maksoi kela-korvauksen jälkeen reilu 80e.

Se riippuu aina vähän mitä tehdään.. Esim. meillä (Turun kaupungilla) saa suuhygienistin hoidon tarpeen arvion n.28?:lla. Jos ei ole reikiä tai on vaan vähäistä hammaskiveä selviää tuolla hinnalla. Jos taas on reikiä, menee hammaslääkärille tutkimukseen, jolloin tutkimus maksaa sitten jo vähän enemmän.. Eli siinä on sitten tullut jo yhteensä n. 60?, potilas saanut shg:n hoidon tarpeen arvion (todennäkösesti samalla käynnillä hammaskiven poistoa, fluoraus, puhdistus..) ja hammaslääkärin tutkimuksen. Eli tarkastukset periaatteessa on vain hieman halvempia kun yksityisellä. Mutta sitten taas yksityisellä paikkaukset varmaan jotain 60-150?, kun taas kunnalla n.30-70?.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Ei ole totta. Mulla maksoi hammastarkastus kunnallisella puolella hiukan vajaa 30 eur ja yksityisellä noin 100 eur ja siitä oli jo Kela-korvaus pois.

Kai se vähän riippuu paikasta ja mitä tehdään.. kahdella kaverilla on poistettu hammas, toisella julkisella, maksoi vajaa 60e, toisella yksityisellä, maksoi kela-korvauksen jälkeen reilu 80e.

Siis toki riippuu joo mutta tuo oli mun oma kokemus.
Käyn kuitenkin yksityisellä koska kunnalliselle ei tällä hetkellä pääse ja niin kauan kuin hampaat on kunnossa, kyllä tuon yksityisen tarkastustaksan voi maksaa kun mun ei tarvitse käydä kuin joka toinen vuosi.

Itseasiassa yksityinen tulee monessa kohdassa loppupeleisssä jopa halvemmaksikin.

Kunnallisella on omituinen tapa juoksuttaa asiakasta monta kertaa kun yksityinen taas tekee kerralla enemmän.

Uusimmat

Yhteistyössä