onko totta että ennen synnytystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv39
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muista ap että toinen synnytys saattaa olla nopeampi kuin ensimäinen! soittele synnärille tai mene näytille, siel se selviää! :)

Samaa mieltä, kun onkin jo toinen synnytys. Se kun yleensä tulee nopeammin. Mä menin kolmannesta (toinen alasynnytys) sairaalaan koska supistuksia tuli melkein 3 minuutin välein jo autossa ja oli tosi tuskaa. Mut sairaalassa kuitenkin katottiin ettei ole käynnistynyt ja olin että what, en mä kestä näitä kipuja. Vaihtoehtona oli lähteä vähän jaloittelemaan pois tai jopa kotiin, tai jäädä lepäilemään. Jäin lepäilemään ja sain kipulääkkeen, joka sitten käynnisti synnytyksen.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Hermoilija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
..jostain luin että kannattaa lähteä silloin sairaalaan kun tietää itse että supistukset niin kovia ettei pysty istumaan autossa :D mä en ainakaan pysty kun olee ihan paikallaan ja keskittyy hengittämään rauhallisesti :)

Mites sitten sellainen tilanne, että sairaalaan on 50 min. ajomatka? Autossa on pakko pystyä istumaan ja vielä suht pitkä aika. Ensimmäistäni odotan ja mietin just että mistä ihmeestä tiedämme lähteä oikeaan aikaan, ettemme olisi sairaalassa liian aikaisin ja toisaalta ei mielellään niin myöhäänkään etten ehdi saamaan epiduraalia.

Ei kai sairaala lähetä takaisin kotiin jos on vähän pitemmän matkan päästä tullut?

niin sehän onkin tärkeintä että kerkeät sen epiduraalin saamaan..

En sanonut että epiduraalin saaminen olisi tärkeintä. Minua siis mietityttää myös se, että voiko sairaala lähettää meidät takaisin vaikka ajomatka olisi pitkä(hkö). Kovissa (?) kivuissa autossa istuminen ei kuulosta houkuttelevalta. Ja mitä pahaa siinä on jos pelkää jäävänsä ilman toivomaansa kivunlievitystä? Lisäksi hermoilen/mietin/pelkään montaa muutakin synnytykseen ja vauvan terveyteen liittyvää asiaa, eli en todellakaan ole sanonut epiduraalin olevan tärkeintä!

nyt alko koskee häntäluuhun ihan kauheasti :/ yritän kärvistellä vielä täällä kotona,jos vaikka suihkuun menis ja laittais laukun valmiiksi :) meillä on n.30min matka sairaalaan ja taksilla täytyy mennä kun ei ole tällä hetkellä omaa autoa :/ pari päivää sitten kävin tarkistus käynnillä ja silloin oli kohdunsuu jo 2-3cm auki :)

Ei kannata kovin kauaa kärvistellä kotosalla,toinen synnytys voi olla paljon nopeatempoisempi kuin eka.Esim,mulla tokan synnytyksen kesto oli puolet ekan ajasta.

Mielummin turhan aikaisin sairaalassa kuin liian myöhään!!

Jos ite olo tuntuu oudolta tai muuten erilaiselta kuin aiemmin niin synnytys voi olla käynnissä.
ja supistukset eivät todellakaan tarvi olla säännöllisiä!!!
Voi tulla vaikka kolme tunnin sisällä ja se viimenen olla niin raju että vauva jo syntyykin.

parempi olla osaavissa käsissä ajoissa kun ei kuitenkaan voi tietää kuinka pian lapsi alkaa syntyä,sairaalassakin saa kävellä ja suihkutella odotellakseen avautumista.
Ja jos tuntee tarvitsevansa puudutteita niin sitäkin syystä kannattaa olla ajoissa sairaalassa valmiina,sitä varmemmin sitä ehditään antamaan.

Ilmottele ap tuntemuksistas vielä:)

soittaisin, sisko ehti just ja just sairaalaan, kun lapsivesi meni. Niillä oli aikaa alskettuun vielä viikko ja koko perhe mukana kun ajattelivat että joutuvat tuleen vielä takasin. hoitaja sanoi että olis syntyny matkalle jos olisivat viivytelleet yhtään. Heillä tunnin matka sairaalaan.

Yhteistyössä