Onko tosiaan niin että näillä emme asuntolainaa saa? (faktaa viestissä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja everton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

everton

Vieras
Asunto maksaa 250 000e. Omaa rahaa meillä on 100 000e. Eli remontteineen lainaa haemme 170 000e.

Mies töissä, palkka 2000e/kk/netto
Minä työtön, korvaukset 900e/kk/netto + sivutyöt 300-1000e/kk netto.

Haimme kuukausierällä 800e/kk

Op ilmoitti että minulla pitäisi olla vakityö.

Eli muutamme siis vuokra-asuntoon, vuokra-arviolla 700-900e/kk.

Mättääkö joku vai kuvittelenko vaan?

Ja niin, asumme "kaupungissa" jossa tämä havittelemamme okt ei todellakaan ole sieltä kalleimmasta päästä.

Eivät taida laskea työttömyyskorvauksia tuloksi ja sinun sivutyöt ovat epäsäännöllisiä. Miehesi 2000€ netto ei mitenkään riitä 170000€ lainan saamiseksi. Todennäköisesti saisitte noin 100000€ lainaa noilla tiedoin.

Tuossa on niin paljon epävarmuustekijöitä, että miksi pankki antaisi lainaa noin paljon. Meillä saman suuntaiset tulot ja lainaa 90 000 ja hirvittää jo sekin :( Omakotitalossa on kaikenmaailman kulujakin paljon.

Kuinka pitkä laina-aika tuossa on? Lisäksi kannattaa miettiä mitä tapahtuu kun Korot nousevat. Jo viiden prosentin korolla tuo laina ei tuolla kuukausierällä lyhene kuin muutaman tonnin vuodessa.

mitä sivutyötä teet? Itsekin jotain harkinnut kotihoidontuen rinnalle.. Mutta asiaan:kannattaa kilpailuttaaa pankkeja. Suurinpiirtein samanlaisilla kokonaistuloilla (mulla pelkkä kotihoidontuki ja miehellä muutaman satkun parempi nettopalkka) saatiin vähän vielä isompi laina. Opsta naurettiin pihalle, mutta lopulta saatiin valita Sampon, Säästöpankin ja Nordean väliltä. Viimeinen voitti mm. marginaalin vuoksi. Millä alalla työskentelette? Sekin vaikuttaa toki.. :) Mars pankkikierrokselle! :)

Ei olla vielä kyselty muusta kun "omasta" pankista eli osuuspankista.
Ja lisätietona vielä, että ollaan asuttu tässä talossa, minkä ostaisimme jo 4 v vuokralla ja kulut on tasan tarkkaan tiedossa (n. 200e/kk). Pitänee pistää lainatarjousta menemään muuallekin.
Jotenkin jännä vaan, että vuokraa kykenisimme maksamaan, mutta lainaa ei. En ihan ymmärrä... Ja olen itse ollut nyt työttömänä 4kk ja kokoajan siis töitä ollut tuon lisätienestin verran...siis ihan luottavainen olo työllisyyteen.

Asunto maksaa 250 000e. Omaa rahaa meillä on 100 000e. Eli remontteineen lainaa haemme 170 000e.

Mies töissä, palkka 2000e/kk/netto
Minä työtön, korvaukset 900e/kk/netto + sivutyöt 300-1000e/kk netto.

Haimme kuukausierällä 800e/kk

Op ilmoitti että minulla pitäisi olla vakityö.

Eli muutamme siis vuokra-asuntoon, vuokra-arviolla 700-900e/kk.

Mättääkö joku vai kuvittelenko vaan?

Ja niin, asumme "kaupungissa" jossa tämä havittelemamme okt ei todellakaan ole sieltä kalleimmasta päästä.

Vakuus on tässä riittävä (talon vakuusarvo 187500e). Maksukyky . ihmettelen suuresti.... onko teillä muita lainoja/kulutusluottoja/autorahoituksi/luottokortteja? Oletteko kaikki vanhat lainat hoitaneet aina ajallaan?
Jos kaikki noi ok, niin menkää toiseen pankkiin.

Äitini on pankissa töissä ja ollaan joskus omien asuntolainakuvioiden aikoina puhuttu muutenkin asuntolainoista. Käsittääkseni se saattaa vaikuttaa, että haette remontin tekemiseen noin isoa summaa. Se liittyy jotenkin siihen vakuusarvoasiaan. En itse ole alalla, joten vastaus on vähän hatara...

Olen kuullut pariltakin kaverilta että ovat saaneet Handelsbankenista isomman lainan kuin muilta. Kokeilkaa siis ihmeessä muita pankkeja!

[QUOTE="vieras";24520875]Äitini on pankissa töissä ja ollaan joskus omien asuntolainakuvioiden aikoina puhuttu muutenkin asuntolainoista. Käsittääkseni se saattaa vaikuttaa, että haette remontin tekemiseen noin isoa summaa. Se liittyy jotenkin siihen vakuusarvoasiaan. En itse ole alalla, joten vastaus on vähän hatara...

Olen kuullut pariltakin kaverilta että ovat saaneet Handelsbankenista isomman lainan kuin muilta. Kokeilkaa siis ihmeessä muita pankkeja![/QUOTE]

Lisään vielä, että mekin jouduimme tästä vakuusarvoasiasta johtuen ottamaan takaajat sille remontin osuudelle asuntolainassa. Jos nyt oikein muistan, siitä on neljä vuotta.

No remonttirahaan pankki ei puuttunut. Takaajia emme tarvitse. Ainut oli tuo että minulla pitäisi olla työ. Mietin vaan että jos olisin todella matalapalkkaisella alalla, niin palkkani voisi olla tuo minkä nyt saan.,.. No taidetaan kysyä muualta, vaikka omaan pankkiin on vuosikaudet luotettu kun kaikki on toiminut tosi hyvin.

[QUOTE="a p";24520926]No remonttirahaan pankki ei puuttunut. Takaajia emme tarvitse. Ainut oli tuo että minulla pitäisi olla työ. Mietin vaan että jos olisin todella matalapalkkaisella alalla, niin palkkani voisi olla tuo minkä nyt saan.,.. No taidetaan kysyä muualta, vaikka omaan pankkiin on vuosikaudet luotettu kun kaikki on toiminut tosi hyvin.[/QUOTE]

tulkaa meille, niin ehkä joku saa pitää työpaikkansa :/ kun saa uudet asiakkaat

Mutta Osuuspankistahan saa bonusta! vakuutuslaskut 0e, marginaali lainassa laskee kun saadaan bonuksia ja palvelumaksut 0e ;)

No emmä noilla menis takas OP: asiakkaaks, ku laskut pitää maksaa netissä, esim mun porukat joutu osaa tietokoneen sen takia, että saa laskut maksettua...
Ei siis hyvää palvelua, kun Nordea kuitenkin uusi maksuautomaatit ;)

• Tykkää
Reactions: Annikis piroger
Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24520996:
No emmä noilla menis takas OP: asiakkaaks, ku laskut pitää maksaa netissä, esim mun porukat joutu osaa tietokoneen sen takia, että saa laskut maksettua...
Ei siis hyvää palvelua, kun Nordea kuitenkin uusi maksuautomaatit ;)

sarkasmia hyvä herra, sarkasmia.
Noilla OP "ostaa" uusia asiakkaita, kun luulevat että ihmisten ÄO on sama kuin kalalokilla...
Kuten tuolla toisessa ketjussa totesin niin olen juuri siinä toisessa maksuautomaattipankissa töissä :D

"Omaa rahaa meillä on 100 000e"

Miten ei voi saada lainaa jos on satatonnia taskussa ??? täh?
haet liian isoa ja taidat muutenkin olla kermaperse. Harvalla tota määrää omaa on ja muija kyselee
ikäänkuin olisi normaalia vaan..just.

Yhteistyössä