Onko tosiaan 70kg naisen peruskulutus VAAN 1525 kcal vuorokaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 10 kg vuodessa lihonnut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

10 kg vuodessa lihonnut

Vieras
Kävin valion sivuilla ruokalaskuria kokeilemassa ja yllätyin tosiaan. Luulin et lähemmäs 2000 kcal olis ollut tällasen tavallisen pulliaisen kulutus.

Tänään mennyt jo 1860 kcal :( Täytyy yrittää crossarilla tehä puol tuntia niin sais edes -200 kaloria pois, huoh.

..näin se on juu, mä laihdutan ja mulla on sellanen ohjelma et saan syödä 1900 päivässä ja viikossa pitää kulua 2500 kaloria liikunnalla ..ja heti huomaa jos lipsuu!

No se nyt riippuu niin monesta asiasta... Lihaksen ja läskin määrästä, työstä jota teet, esim.
Ja kai ny crossarilla lähtee puolessa tunnissa enemmän ku 200 kcal? Mulla ainaki.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
No se nyt riippuu niin monesta asiasta... Lihaksen ja läskin määrästä, työstä jota teet, esim.
Ja kai ny crossarilla lähtee puolessa tunnissa enemmän ku 200 kcal? Mulla ainaki.

Jotain 230 kaloria lähtee puoles tunnis, mut riippuu tietty kuinka nopeeta jaksaa polkee.

Mulla ei juurikaan lihaksia ole 173cm ja 70kg täyttä läskiä. Toimistotyötä teen, jonkun verran tulee töissä käveltyä silti... ei auta selittelyt. Pitää vaan sinnikkäästi treenailla usein se 30min tolla crossarilla ja alkaa enemmän kattoo mitä suuhunsa pistää. Kunpa sais itsehillintää jostain. Viimeks 3vuotta sitten painoin näin paljon. 60kg on mulle henkisesti ja fyysisesti hyvän olon paino. Nyt on niin väsyny ja veto veks olo koko ajan tän paskan ruoan mätön takia. Sori tilitys :)

Alkuperäinen kirjoittaja seri:
missä voin laskea ton normaalikulutuksen? kun oon pieni, ni varmaan kulutan vähemmän ja 'saan' syödä vähemmän?! 152cm/46kg

www.valio.fi/ravintoainelaskuri

Sun täytyy ainakin yks ruoka sieltä varmaan valita ennen ku näyttää sun peruskulutuksen...

Alkuperäinen kirjoittaja hhm:
No ei tosiaan ole!
Käy laskemassa täällä:
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyneed.pl?session_id=789aebf2e449c90cdafcca71c2011dbc

2100 kaloria :O Toi laskuri näytti noin paljon!!! Miten voi olla mahdollista?

Ton mukaan pitäis sit laihtua tällä syömisellä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hhm:
No ei tosiaan ole!
Käy laskemassa täällä:
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyneed.pl?session_id=789aebf2e449c90cdafcca71c2011dbc

2100 kaloria :O Toi laskuri näytti noin paljon!!! Miten voi olla mahdollista?

Ton mukaan pitäis sit laihtua tällä syömisellä...

En tiedä tuosta Valion laskurista mitään, joten en osaa sanoa, miten tulos muodostuu. Yleensä kuitenkin nyrkkisääntö on, että naisen energian tarve on 1900 kCal päivässä. Mutta tosiaan on yksilöllistä.
EnergyNet on Kuopion Yliopiston sivusto eli luotettava (-mpi kuin Valion). Siellä on myös muita apuja painonhallintaan ja terveellisten elämäntapojen ylläpitoon. Tsemppiä painonpudotukseen! =)

Peruskulutus on aivan eri asia kuin se paljonko tarvitsee energiaa päivässä. Peruskulutus tarkoittaa energiamäärää, joka kuluu vuorokauden aikana pelkän elimistön ylläpitämiseen (verenkierto, hengitys yms.). Kokonaiskulutus on totta kai enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja 10 kg vuodessa lihonnut:
Kävin valion sivuilla ruokalaskuria kokeilemassa ja yllätyin tosiaan. Luulin et lähemmäs 2000 kcal olis ollut tällasen tavallisen pulliaisen kulutus.

Tänään mennyt jo 1860 kcal :( Täytyy yrittää crossarilla tehä puol tuntia niin sais edes -200 kaloria pois, huoh.

Painan 57kg ja laskurit kertoo että voin syön todellakin enemmän kuin 1524kcal, vaikken pahemmin liikkuisikaan.

Energy.netin laskurin mukaan mun päivittäinen energiantarpeeni ois päälle 2200 kaloria. Hitto, hyvä jos mä saan puolet kasaan ilman herkkuja. Ja pitäis saada kuitenkin, salilla käynti on turhaa jos jää kalorit vajaaksi :/

Yhteistyössä